autor » Steven Erikson
Oblíbenost autora: v Top10 u 196 registrovaných
foto autora

Steven Erikson

je pseudonym, pravé jméno je Steve Rune Lundin

Život: * 07.10.1959

Národnost: kanadská

odkazy: 15x [info], 1x [diskuzní klub], 10x [rozhovor], 1x [rozhovor] magazin Wired [anglicky], 1x [web]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12poslední 3112 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [113] BorgDog 17.10.2016 23:19  

@Pe7er[112]: Je zhruba ve čtvrtině.

 [112] Pe7er 13.10.2016 14:13  

Zdravim ludkovia, neviete ako to vyzera s prekladom Fall of Light?

 [111] idle 13.10.2015 14:29  

@BorgDog[108]: A já zrovna natrefila na e-book za rozumnou cenu, takže už ho mám na cestě do čtečky. Jsem na to zvědavá.

 [110] BorgDog 13.10.2015 14:20  

@louza[109]: Troufám si říct, že nebudeš sám – ta kniha nasere asi dost lidí… :-D

 [109] louza 13.10.2015 10:25  

@BorgDog[108]: Díky za tenhle obsáhlý komentář! Přesně něco takového jsem potřeboval – abych věděl, že tohle v dohledné době číst nebudu. :-)

 [108] BorgDog 13.10.2015 06:36  

Přání se mi splnilo – před pár dny jsem dokončil betačtení překladu Eriksonova „Willful Child“ (český název bude „Spratek.“) Popravdě, ještě stále hledám slova, kterými to shrnout. Snad jen, že takhle ostrá (a chytrá!) SF parodie tu podle mě dlouho nebylo a na seznamu nejujetějších knížek roku to bude určitě v první trojce, ne-li na špici. Vyjde v prosinci. :-)

 [107] BorgDog 19.12.2013 23:21  

Bože… to bude asi nářez. :-D Chci to česky. HNED! :-)

http://www.tor.com/blogs/2012/11/steven-erikson-willful-child-preview

 [106] Dext1 19.12.2013 18:30  

http://www.goodreads.com/book/show/18460097-willfull-child

tak na tohle jsem zvědavej

 [105] Methat 05.12.2012 21:24  

@BorgDog[104]: Tak keď si predstavíme, že ďalšie dve plánované trilógie vyjdú úspešne za 6 rokov, tak už polovicu z 30 kníh má Erikson za sebou :)

 [104] BorgDog 05.12.2012 20:53  

@Dilvermoon[103]: Krásná představa! :-)

 [103] Dilvermoon (editor) 05.12.2012 20:33  

@Methat[101]: 30 dílů MKP, každý v současném rozsahu… Hu!! :-)

 [102] idle 05.12.2012 19:32  

@Methat[101]: Je vidět, že Erikson to má líp promyšlené – na stejný počet stránek mu při autogramiádě stačí míň podpisů. :)

 [101] Methat 05.12.2012 19:30  

@Dilvermoon[100]: Keďže každý rok vydal jednu takmer tisícstranovú bibliu, mať v knihovne 30 takých špalkov zo sveta Malazu by nebolo od veci. :) A keď už porovnávame, Pratchett píše 300 stranové knihy, zatiaľ čo Erikson trikrát väčšie, takže jedna Eriksonova kniha je vlastne za 3 Pratchettove. :)

 [100] Dilvermoon (editor) 05.12.2012 07:24  

@Methat[99]: Zase tak moc toho nenapsal. Srovnej si to s Pratchettem a s těmi tsunami knih, které se na něj valily na autogramiádách u nás :-) Někteří fanoušci opravdu postrádali soudnost. A Terry to taky zvládnul.

 [99] Methat 05.12.2012 00:15  

Len by ma zaujímalo, kedy bude mať v Česku Erikson ďalšiu autogramiádu, aby som mu hodil na stôl všetky kúpené špalky na podpis (samozrejme s nevinným výrazom… ale tak môže si za to sám, že ich toľko napísal) :P

 [98] Kalam 09.04.2012 00:55  

@idle[97]: Tiste Andii jsou temní zachmuření a převladá životní skepse což je můj šálek kávy a naopak Karsa je pro mě nezajímavy a ne moc originalní postava.

 [97] idle 06.04.2012 18:49  

Když já se u těch Andijců trochu bojím, aby to nesklouzlo do patosu, přijdou mi takoví.

 [96] Erik1131 06.04.2012 18:28  

Súhlasím s BorgDogom. Príeh Karsu je trocha zaujímavejší, no teším sa aj na Tiste Andii :))

 [95] BorgDog 06.04.2012 14:02  

Já se tedy přiznám, že by mi příběh Karsy přišel maličko zajímavější, hlavně proto, že nebude předem jasné, jak vlastně dopadne, ale Tiste Andii rozhodně taky nejsou špatní. Těším se moc.

 [94] Kalam 05.04.2012 16:32  

Jsem rád,že odložil příběh Karsy a bude se věnovat Tiste Andii…bože já se těším

 [93] idle 02.04.2012 14:51  

@BorgDog[92]: Tušila jsem, že to bude zhruba tak nějak. :)

 [92] BorgDog 02.04.2012 14:46  

Tak Dana K. vzkazuje, že překlad názvu byl pouhý „výstřel naslepo,“ protože rukopis zatím neviděla ani anglická redakce. A že se příležitostně zeptá samotného autora, na co hlavně odkazuje. :-)

 [91] idle 02.04.2012 14:13  

@BorgDog[90]: S tím zmatkem v pojmech je to otázka. Jak začneš operovat s nocí, tak se ti trošku zamlží to všudypřítomné rozvrstvení světlo/stín/tma. Zvukomalebnost je druhá věc, tím se holt překlady jmen komplikují vždycky.

 [90] BorgDog 02.04.2012 14:00  

@idle[89]: Ono to počítám mělo důvod v tom, aby nebyl zmatek v pojmech. A přiznávám, že „Matka Noc“ mi zní lépe než „Matka Tma.“

 [89] idle 02.04.2012 13:55  

@BorgDog[88]: Jo, hlavní otázka jistě je, na co přesně se ten název odvolává. Dana K. to nemá lehké, ale například za to, že Mother Dark převedla jako Matku Noc, si může vcelku sama. :)

 [88] BorgDog 02.04.2012 13:44  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [87] Dilvermoon (editor) 02.04.2012 13:13  

@GeRony[86]: Jo aha. Tak to pardon a jako bych nic neřekl. :-)

 [86] GeRony 02.04.2012 13:07  

@Dilvermoon[85]: Jo, ale idle asi myslela, ze je to bezne pouzivane v cestine co sa tyka Malazu, ale to asi bude musiet potvrdit niekto, kto to cita po cesky.

 [85] Dilvermoon (editor) 02.04.2012 12:47  

@idle[82]: Darkness jako „Temnota“ je běžně používaná. Projdi si toto http://www.legie.info/index.php?search_text=darkness

 [83] GeRony 02.04.2012 12:31  

@idle[82]: V tom pripade je to jasne.

 [82] idle 02.04.2012 12:27  

@GeRony[81]: Je to bližší, to máš pravdu, ale Dark(ness) je ve světě Malazu dost ustálený pojem a pokud se nepletu, tak je do češtiny opravdu převáděný jako noc.

(Ti co čtou česky mě možná ještě upřesní.)

 [81] GeRony 02.04.2012 11:16  

@Hyperion[80]: No, kedze som este sagu necital, ale uz ma zacina velmi pritahovat po kazdom novom a novom komentari, tak nedokazem posudit, ci Kovarna noci je nazov, ktory uz bol pouzity, ale Forge of Darkness by som urcite prelozil aspon ako Kovarna temnoty, ked uz nie este trosku inak…

 [80] Hyperion (editor) 02.04.2012 08:34  

Info o nové knize Stevena Eriksona – http://www.casopisxb1.cz/aktuality/steven-erikson-se-chysta-poodkryt-davnou-historii-malazu/

 [79] idle 20.12.2011 11:35  

@Lucas.samael[78]: „Asi si neviem predstaviť umelca, ktorý by sa snažil niečo tvoriť iba pre elitárske publikum.“ – A to já asi budu oponovat, protože si to představit dokážu. Sama za sebe vím, že anonymní pochvala od někoho cizího sice potěší, ale zdaleka ne tolik, jako pochvala od lidí, které znám a vím o nich, že jsou nároční a neocení hned tak něco. Protože já sama jsem taky náročná. Takže pokud budu něco tvořit, názor těchto lidí pro mě bude významný.

A je potřeba vzít v úvahu, že v podstatě každé dílo je směřované na určité publikum. Teoreticky se sice může stát, že něco osloví jak běžného čtenáře, tak (nečím jiným) tu vybíravější skupinu, ale je to tak řídký případ, že se na to rozhodně nedá spoléhat. Čili si autor vybere (nemusí výslovně, stačí volbou prostředků, tím, jak to napíše) – bude cílit na široké masy, nebo na těch pár, jejichž názor je pro něj důležitější?

V reálu se, myslím, objevují oba případy.

 [78] Lucas.samael 20.12.2011 11:12  

@Lucc[73]: No tak ozvem sa ešte aj ja. Asi si neviem predstaviť umelca, ktorý by sa snažil niečo tvoriť iba pre elitárske publikum. Myslím, že keď niečo vytvorím, chcem aby to malo čo najväčší úspech – a to znamená naozaj rôznorodé publikum – a čím väčšie, tým lepšie. Navyše si myslím, že každý umelec by bol veľmi rád, keby z toho čo tvorí aj dokázal v tomto svete nejako vyžiť, opäť teda platí – čím väčšie publikum, tým lepšie. A ak je veľká reklama a „humbuk“ okolo posledného diela? Som jediný, kto si myslí, že pre autora je to iba dobré? Ono tá potreba elitárskeho vychádza skôr z príjemcov – teda divákov, ktorí si myslia, že tieto „nové svety“ objavili iba oni a že sú tým výnimočný, že iba oni poznaju tieto deje, charaktery, postavy a rôzne príbehy… Preto by som apeloval, aby ste neboli SEBECKÍ, a o všetkých veciach, ktoré sa Vám páčia a oslovili Vás, dali vedieť ďalej. Autori, ktorí Vám tieto „iné svety“ ukázali a sprostredkovali, budú určite iba radi za každú reklamu z Vašej strany.

 [77] GeRony 20.12.2011 09:19  

@Duirin[76]: Ha, no tak presne to mam na rozume aj ja – ze by som tieto Vianoce zacal citat Eriksona, ved takto do roka sa mi tych jeho 9 knih ani nepodari docitat ;)

 [76] Duirin (editor) 19.12.2011 21:32  

@Lucc[73]: Uz nekolik let zacinam cist serie az ve chvili, kdy vyjdou cele (krome par vyjimek jako je treba Zemeplocha, kde to skutecne neni potreba). A nejinak tomu bude i u Eriksona. I kdyz je mi jasne, ze uz bych klidne mohl zacit, protoze nez prectu prvnich 9 dilu, tak urcite vyjde cesky i desaty :)

 [75] Gaarq (editor) 09.12.2011 19:45  

@Lucc[73]: docela upřímně se přiznám, že je mi úplně fuk, co si kdo myslí o tom, co se mi líbí. a taky je mi většinou fuk, co považují ostatní za skvělé. jsem namyšlený parchant s vlastní představou vkusu a nenechám si do toho moc kafrat. a taky do toho jiným nekafrám. z toho plyne moje hyperkritičnost, ale i tolerance.

umění neumění, autoři, vydavatelé a všichni ti okolo potřebují z něčeho žít a tak dělají, co umí. a lidé zase rádi něčemu fandí a kecají o tom. tolik k povyku kolem knih.

co budou lidi číst a co ne, o tom rozhodují dosti jemné mechanizmy. sám mám například ignorované autory, kteří klidně můžou být skvělí, ale já je číst nebudu, protože od těch ostatních, co je chci číst, je toho tolik, že bych potřeboval dva nebo tři životy na to čtení. dneska si i při té bídě zatraceně vybírám, za co utratím peníze a čemu budu věnovat pozornost. a koneckonců, všechny ty PR šaškárny, debaty fandů atp. jde číst jako vnořené texty, hledat ta „proč“ za těmi „co“.

 [74] Dilvermoon (editor) 09.12.2011 19:07  

@Lucc[73]: Nevím, jestli by se v případě opravdového Umění, jak píšeš (i když nevím přesně, co to vlastně je) strhla nějaká divoká diskuse. Erikson píše normální fantasy ságu, i když asi kvalitnější než většina ostatních. A troufám si tvrdit, že je velmi spokojen (jako každý normální autor, který vítá úspěch) s každou diskusí a zmínkou o svém díle.

Pokud je na legii něco novodobého, co se dá označit za Umění, tak mým favoritem je http://www.legie.info/kniha/8368-susanna-mary-clarke-jonathan-strange-pan-norrell a řekl bych, že Alman propagaci rozhodně nepodcenil. Nevím, jestli to bylo zrovna „hype“, ale kniha byla vidět všude, i v metru.

 [73] Lucc 09.12.2011 18:31  

Na většinu vašich příspěvků nebudu reagovat, ale beru je v potaz a děkuji za vesměs klidné a věcné přijetí mého kontroverzního příspěvku. Dovolím si ale nesouhlasit s @Dilvermoon[65]: No, možná spíš částečně nesouhlasit. Reklama (hype) okolo díla určitě přispívá prodejnosti (víc lidí se to dozví). IMHO to ale neplatí paušálně. U mainstreamového blockbusteru (např. již zmíněného Stmívání), je to pravda. U úzce zaměřených kousků, u opravdového Umění nebo něčeho, co si na něj snaží hrát, ne. Umění je podle mne vždy tak trochu elitářské. Znáte ten díl z Jistě, pane ministře o státním subvencování opery a fotbalu? Elitáři nemají rádi, když se jim o jejich Umění otírá póvl. Zní to šovinisticky, cynicky a já nevím jak, ale já to tak cítím. Možná se pletu, možná je chyba jen ve mně, ale ruku na srdce, vy všichni, kteří máte rádi fantastiku a ještě jste MKP nečetli, je to opravdu jenom tím rozsahem, obtížností a tím, že ještě kompletně nevyšla?

12poslední 3112 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu