autor » Steven Erikson
Oblíbenost autora: v Top10 u 201 registrovaných
foto autora
10 nejlépe hodnocených

Steven Erikson

je pseudonym, pravé jméno je Steve Rune Lundin

Život: * 07.10.1959

Národnost: kanadská

odkazy: 2x [wikipedie], 1x [diskuzní klub], 11x [rozhovor], 12x [info], 1x [web]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1234poslední 5168 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [89] idle (editor) 02.04.2012 13:55  

@BorgDog[88]: Jo, hlavní otázka jistě je, na co přesně se ten název odvolává. Dana K. to nemá lehké, ale například za to, že Mother Dark převedla jako Matku Noc, si může vcelku sama. :)

 [88] BorgDog 02.04.2012 13:44  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [87] Dilvermoon (editor) 02.04.2012 13:13  

@GeRony[86]: Jo aha. Tak to pardon a jako bych nic neřekl. :-)

 [86] GeRony (editor) 02.04.2012 13:07  

@Dilvermoon[85]: Jo, ale idle asi myslela, ze je to bezne pouzivane v cestine co sa tyka Malazu, ale to asi bude musiet potvrdit niekto, kto to cita po cesky.

 [85] Dilvermoon (editor) 02.04.2012 12:47  

@idle[82]: Darkness jako „Temnota“ je běžně používaná. Projdi si toto http://www.legie.info/index.php?search_text=darkness

 [83] GeRony (editor) 02.04.2012 12:31  

@idle[82]: V tom pripade je to jasne.

 [82] idle (editor) 02.04.2012 12:27  

@GeRony[81]: Je to bližší, to máš pravdu, ale Dark(ness) je ve světě Malazu dost ustálený pojem a pokud se nepletu, tak je do češtiny opravdu převáděný jako noc.

(Ti co čtou česky mě možná ještě upřesní.)

 [81] GeRony (editor) 02.04.2012 11:16  

@Hyperion[80]: No, kedze som este sagu necital, ale uz ma zacina velmi pritahovat po kazdom novom a novom komentari, tak nedokazem posudit, ci Kovarna noci je nazov, ktory uz bol pouzity, ale Forge of Darkness by som urcite prelozil aspon ako Kovarna temnoty, ked uz nie este trosku inak…

 [80] Hyperion (editor) 02.04.2012 08:34  

Info o nové knize Stevena Eriksona – http://www.casopisxb1.cz/aktuality/steven-erikson-se-chysta-poodkryt-davnou-historii-malazu/

 [79] idle (editor) 20.12.2011 11:35  

@Lucas.samael[78]: „Asi si neviem predstaviť umelca, ktorý by sa snažil niečo tvoriť iba pre elitárske publikum.“ – A to já asi budu oponovat, protože si to představit dokážu. Sama za sebe vím, že anonymní pochvala od někoho cizího sice potěší, ale zdaleka ne tolik, jako pochvala od lidí, které znám a vím o nich, že jsou nároční a neocení hned tak něco. Protože já sama jsem taky náročná. Takže pokud budu něco tvořit, názor těchto lidí pro mě bude významný.

A je potřeba vzít v úvahu, že v podstatě každé dílo je směřované na určité publikum. Teoreticky se sice může stát, že něco osloví jak běžného čtenáře, tak (nečím jiným) tu vybíravější skupinu, ale je to tak řídký případ, že se na to rozhodně nedá spoléhat. Čili si autor vybere (nemusí výslovně, stačí volbou prostředků, tím, jak to napíše) – bude cílit na široké masy, nebo na těch pár, jejichž názor je pro něj důležitější?

V reálu se, myslím, objevují oba případy.

 [78] Lucas.samael 20.12.2011 11:12  

@Lucc[73]: No tak ozvem sa ešte aj ja. Asi si neviem predstaviť umelca, ktorý by sa snažil niečo tvoriť iba pre elitárske publikum. Myslím, že keď niečo vytvorím, chcem aby to malo čo najväčší úspech – a to znamená naozaj rôznorodé publikum – a čím väčšie, tým lepšie. Navyše si myslím, že každý umelec by bol veľmi rád, keby z toho čo tvorí aj dokázal v tomto svete nejako vyžiť, opäť teda platí – čím väčšie publikum, tým lepšie. A ak je veľká reklama a „humbuk“ okolo posledného diela? Som jediný, kto si myslí, že pre autora je to iba dobré? Ono tá potreba elitárskeho vychádza skôr z príjemcov – teda divákov, ktorí si myslia, že tieto „nové svety“ objavili iba oni a že sú tým výnimočný, že iba oni poznaju tieto deje, charaktery, postavy a rôzne príbehy… Preto by som apeloval, aby ste neboli SEBECKÍ, a o všetkých veciach, ktoré sa Vám páčia a oslovili Vás, dali vedieť ďalej. Autori, ktorí Vám tieto „iné svety“ ukázali a sprostredkovali, budú určite iba radi za každú reklamu z Vašej strany.

 [77] GeRony (editor) 20.12.2011 09:19  

@Duirin[76]: Ha, no tak presne to mam na rozume aj ja – ze by som tieto Vianoce zacal citat Eriksona, ved takto do roka sa mi tych jeho 9 knih ani nepodari docitat ;)

 [76] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 19.12.2011 21:32  

@Lucc[73]: Uz nekolik let zacinam cist serie az ve chvili, kdy vyjdou cele (krome par vyjimek jako je treba Zemeplocha, kde to skutecne neni potreba). A nejinak tomu bude i u Eriksona. I kdyz je mi jasne, ze uz bych klidne mohl zacit, protoze nez prectu prvnich 9 dilu, tak urcite vyjde cesky i desaty :)

 [75] Gaarq (editor) 09.12.2011 19:45  

@Lucc[73]: docela upřímně se přiznám, že je mi úplně fuk, co si kdo myslí o tom, co se mi líbí. a taky je mi většinou fuk, co považují ostatní za skvělé. jsem namyšlený parchant s vlastní představou vkusu a nenechám si do toho moc kafrat. a taky do toho jiným nekafrám. z toho plyne moje hyperkritičnost, ale i tolerance.

umění neumění, autoři, vydavatelé a všichni ti okolo potřebují z něčeho žít a tak dělají, co umí. a lidé zase rádi něčemu fandí a kecají o tom. tolik k povyku kolem knih.

co budou lidi číst a co ne, o tom rozhodují dosti jemné mechanizmy. sám mám například ignorované autory, kteří klidně můžou být skvělí, ale já je číst nebudu, protože od těch ostatních, co je chci číst, je toho tolik, že bych potřeboval dva nebo tři životy na to čtení. dneska si i při té bídě zatraceně vybírám, za co utratím peníze a čemu budu věnovat pozornost. a koneckonců, všechny ty PR šaškárny, debaty fandů atp. jde číst jako vnořené texty, hledat ta „proč“ za těmi „co“.

 [74] Dilvermoon (editor) 09.12.2011 19:07  

@Lucc[73]: Nevím, jestli by se v případě opravdového Umění, jak píšeš (i když nevím přesně, co to vlastně je) strhla nějaká divoká diskuse. Erikson píše normální fantasy ságu, i když asi kvalitnější než většina ostatních. A troufám si tvrdit, že je velmi spokojen (jako každý normální autor, který vítá úspěch) s každou diskusí a zmínkou o svém díle.

Pokud je na legii něco novodobého, co se dá označit za Umění, tak mým favoritem je http://www.legie.info/kniha/8368-susanna-mary-clarke-jonathan-strange-pan-norrell a řekl bych, že Alman propagaci rozhodně nepodcenil. Nevím, jestli to bylo zrovna „hype“, ale kniha byla vidět všude, i v metru.

 [73] Lucc 09.12.2011 18:31  

Na většinu vašich příspěvků nebudu reagovat, ale beru je v potaz a děkuji za vesměs klidné a věcné přijetí mého kontroverzního příspěvku. Dovolím si ale nesouhlasit s @Dilvermoon[65]: No, možná spíš částečně nesouhlasit. Reklama (hype) okolo díla určitě přispívá prodejnosti (víc lidí se to dozví). IMHO to ale neplatí paušálně. U mainstreamového blockbusteru (např. již zmíněného Stmívání), je to pravda. U úzce zaměřených kousků, u opravdového Umění nebo něčeho, co si na něj snaží hrát, ne. Umění je podle mne vždy tak trochu elitářské. Znáte ten díl z Jistě, pane ministře o státním subvencování opery a fotbalu? Elitáři nemají rádi, když se jim o jejich Umění otírá póvl. Zní to šovinisticky, cynicky a já nevím jak, ale já to tak cítím. Možná se pletu, možná je chyba jen ve mně, ale ruku na srdce, vy všichni, kteří máte rádi fantastiku a ještě jste MKP nečetli, je to opravdu jenom tím rozsahem, obtížností a tím, že ještě kompletně nevyšla?

 [72] Majkl 09.12.2011 17:51  

@Lucc[58]: nevnímam tvoj príspevok tak negatívne, len na vysvetlenie – je o čom diskutovať, je z čoho byť nadšeným… a aj preto existuje Legie – aby sme diskutovali.

 [71] BorgDog 09.12.2011 12:43  

@Lucc[58]: Ehm… napadlo tě, že tohle vyznívá kapku jako projev závisti? Já tomu nerozumím, já jsem to nečetl = je to slovní průjem. Kdybych to znal a četl to = podnětná a zajímavá diskuze. Moje doporučení pro tebe namísto dechových cvičení: Čti Eriksona, ať se může přidat. :-) Anebo neznechucuj druhým, co se jim líbí, protože se o tom baví.

 [70] idle (editor) 09.12.2011 12:03  

@Eli[68]: @pull[69]: Jo, byla jsem to já… nemáte zač. :)

 [69] pull 09.12.2011 11:51  

Za spoilery se omlouvám. Příště je nezapomenu zakliknout. K poděkování za nápravu mé chyby se připojuji. Díky… předpokládám tobě, idle ;)

 [68] Eli 09.12.2011 10:13  

No páni, a já myslela, že od toho tu diskuze jsou. S označovaním spoilerů souhlasím. A tímto děkuji té dobré duši, která ospoilerovala moje příspěvky, které jsem včera v diskuzním zápalu označit zapomněla.

 [67] idle (editor) 09.12.2011 09:58  

@lamahe[66]: Když já mám takové tušení, že nad těmi našimi příspěvky stihl Lucc napočítat i do sta. :)

 [66] lamahe (editor) 09.12.2011 09:51  

@Lucc[58]: Nepatrím k fanovskej bázi MKP, ale toto bola trochu prehnaná reakcia. Okrem toho tam vyvodzuješ nejaké scestné dôsledky. To počítanie do 10 si mal aplikovať na seba :)

Ale za spoilery v komentároch, či diskusných príspevkoch by som niekomu RUKY OBŤAL!!

 [65] Dilvermoon (editor) 09.12.2011 08:57  

@Lucc[58]: Jak píše idle – od čeho je diskuse na legii? Kvůli pokecu o knihách. Jestli je to lidový nadšený blogísek nebo nečitelný pokročilý literární rozbor díla, to je vedlejší. Výrazy jako „slovní průjmy“ bych fakt nepoužíval, leckoho by se to mohlo dotknout a mimoto si nemyslím, že by ty příspěvky tohle splňovaly. A jestli máš pocit, že „přílišný hype“ kolem nějaké knihy způsobuje, že zahučí do výprodejů – tak je to mylný pocit. A to tak, že velmi. Na druhou stranu souhlas s GeRonym, že se to pohybuje na hraně spoileru nebo i za ní (alespoň to, co jsem rychle přelétl).

Ano – nejsem fanoušek Malazu, nic od Eriksona neznám, tuto diskusi ve většině ani nesleduji, ale nedovolil bych si někoho okřikovat. Jinak do nadšených diskusí o sérii se zapojil někdy už kdekdo (a že těch příznivců tady je….), dokonce je tu i Malazpedie.

Tak hele – pište si co chcete, příspěvky s popisem děje ospoilerujte a bude to v pohodě.

 [64] Madam Brbla 09.12.2011 08:44  

@Lucc[58]: Poslední tři dny projíždím diskuzi stylem: ignorovat, ignorovat, ignorovat, ignorovat, ignorovat, ignorovat, ignorovat… ááá, tohle není „Prach snů“ – přečíst!, ignorovat, ignorovat, ignorovat:-). Takže Tě sice naprosto chápu, ale zas tak moc mě to MKP nadšení netrápí. Navíc, já mám Malaz skoro komplet, jen mi chybí do něj spadnout a zblb… zfanynkovatět:-).

 [63] pull 09.12.2011 07:49  

@Lucc[58]: Máte asi tolik soudnosti jako puberťačky a vaše výlevy jsou obtěžující. Ale hlavně se nezlobte a zkuste se nad sebou, děti, zamyslet.

Nezlobím se a tleskám.

 [62] Gaarq (editor) 09.12.2011 07:43  

@Lucc[58]: přidám se k @idle[59]: , cos tím chtěl říct? nutí tě někdo ty příspěvky číst? ačkoliv malaz mám rád, do těchhle debat nevstupuju, protože nechci a většinu jich tedy ani nečtu. projedu nové příspěvky a když nemám zájem – hasta luego, malaz. so what?

 [61] idle (editor) 08.12.2011 21:52  

@GeRony[60]: S těmi spoilery máš pravdu, to jsem chtěla a pak jsem to nějak vypustila. Já je oklikám.

 [60] GeRony (editor) 08.12.2011 21:46  

@idle[59]: No rozhodne by som ich aspon, ked uz nie vsetky tak urcite vacsinu, oznacil ako spoiler. Ja osobne som doteraz cital vsetky prispevky vo vsetkych diskusiach, ale teraz som zacal tie nove radsej preskakovat. Cim mi vsak moze ujst nejaka zaujimavost okolo knih z Malazu, ktora sa netyka deja.

 [59] idle (editor) 08.12.2011 21:22  

@Lucc[58]: Hele, počítám do desíti a pořád si nejsem úplně jistá, co tímhle příspěvkem chceš říct. Vadí ti kvantita příspěvků k Malazu (uznávám, že je jich v posledních dvou dnech hodně, ale ono je i dost materiálu k diskusi), nebo jejich obsah? Přiznávám se, že by mě asi taky trochu štvalo mít u nosu bouřlivou debatu, které se nemůžu zúčastnit, ale k něčemu tady ty diskuse byly zavedené, ne?

 [58] Lucc 08.12.2011 21:12  

Předem mého příspěvku bych chtěl říct, že nechci rozpoutat žádný flame, jen chci vyjádřit, co cítím a nabídnout skalním fanouškům tohoto autora snad něco k zamyšlení. Vaše slovní průjmy nad celou MKP i jejími jednotlivými knihami zde na Legii považuji za lehkou paralelu nadšeného blogísku čtenářek Stmívání. Nechci se naprosto pouštět do porovnávání literárních kvalit obou děl, nečetl jsem ani jedno z nich, upřímně řečeno tak trochu vaší vinou. Troufám si říci, že nejsem sám, koho přílišný hype okolo nějaké knihy (série, autora) spíše od četby odradí. Zkuste si tedy uvědomit, co možná také svým počínáním způsobujete (několik prvních knih MKP v Levných knihách) a komu tím vlastně prospíváte či škodíte. Nestačí prostě říct, že jsou to fakt betelný bichle a vysoko hodnotit? Pokud je někdo po dočtení mého příspěvku rozpálen do ruda či běla, prosím o opětovné přečtení prvního souvětí a pomalé napočítání do desíti. Případná dechová cvičení nemohou být též na škodu.

 [57] elder 18.11.2011 12:38  

Celkom dobrý, nový rozhovor s autorom tu: http://www.adventuresinscifipublishing.com/2011/11/aisfp-151-steven-erikson/ Na tom prehrávači začína okolo ôsmej minúty.

 [56] elder 17.11.2011 12:45  

@BorgDog[55]: Pravda, nemecké obálky sú vysoký stupeň otrasnosti a preto som rád, že Talpress zvolil obálky Steva Stone, ktoré používa britský Bantam Press a nepoužil rozdeľovaciu vydavateľskú politiku ako pri starších vydaniach G.R.R.Martina. Hnusné obálky má ešte napríklad americký Tor Books, kde „Eriksonovky“ vyzerajú ako rozprávky pre deti a dorast:)

 [55] BorgDog 12.11.2011 10:07  

@elder[54]: Ono jde taky o to, jak jeho knihy jinde vypadají. Třeba v Německu rozpůlili každý díl na dvě knihy s obálkami, pro které je „otřesné“ příliš slabý pojem.

 [54] elder 12.11.2011 09:27  

Nie, určite nie. Ohlas má aj v Británii, USA či rodnej Kanade. Práve v našich končinách sa mi zdá stále trochu nedocenený a málo ľudí o ňom vie. Ale vidím ako sa postupne povedomie o ňom v priebehu rokov zlepšuje.

 [53] pull 12.11.2011 08:36  

Zajímala by mě jedna věc. Prakticky nenavštěvuji jiný web, který by se zabýval fantastikou, než Legii. Erikson má na Legii 6 knih v TOP 20. Má takovíto ohlas i jinde (u nás i ve světě)? Hyperion mě v diskuzi u Bakkera přivedl k myšlence, že je Erikson u nás možná oblíbenější než doma…

 [52] idle (editor) 09.11.2011 15:17  

@Hyperion[51]: To je vcelku výstižné zhodnocení. Možná bych to ještě doplnila na „úplně všude a pořád“. :)

 [51] Hyperion (editor) 09.11.2011 15:13  

To nebylo na tebe, idle, ty jsi úplně všude a pak nestíháš číst tištěné xbéčko! :-)

 [50] idle (editor) 09.11.2011 14:12  

@Hyperion[49]: Chodíme, a podobné informace se snažíme vytěsňovat tak dlouho, jak to jde. Teď už evidentně nejde. :)

 [49] Hyperion (editor) 09.11.2011 14:10  

Kdybyste chodili na stránky XB-1, tak to o The Forge of Darkness víte už dávno :-)

http://www.casopisxb1.cz/aktuality/erikson-prach-snu/

1234poslední 5168 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu