autor » Jan Hlávka
Oblíbenost autora: v Top10 u 20 registrovaných
foto autora
10 nejlépe hodnocených

Jan Hlávka

pohlaví: muž

Život: * 07.04.1979

Národnost: česká

odkazy: 9x [rozhovor], 1x [web], 1x [e-povidka], 4x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 243 příspěvků celkem

 [51] KeB (editor) 19.07.2013 11:58  

@idle[49]: @Dilvermoon[50]: Sorráč, tenhle konkrétní pravopisný jev v mých textech hapruje pořád a já se to asi správně nikdy nenaučím. Do kodexu to klidně napiš, ale obávám se, že tohle dodržovat nebudu. (a nejhorší na tom je, že to ani nedělám schválně)

Stejně to byl jen fór :)

 [50] Dilvermoon (editor) 19.07.2013 11:49  

@KeB[48]: Při některých tvých gramatických kolapsech uvažuji o doplnění kodexu. Každý nemusí být idle, ale co je moc, to je moc :-)

 [49] idle (editor) 19.07.2013 11:46  

@KeB[48]: Nech ho žít, za trable s obálkou fakt nemůže a myslím, že bude pracovat rychleji, když ho nebudeš zaměstnávat pravopisnou korekturou transparentů. :)

Ale trhák to bude každopádně, to si piš.

 [48] KeB (editor) 19.07.2013 11:44  

Navrhuju zjistit, kde bydlí Brokilon Pilch a usadit se mu před domem s transparenty typu Vydej nám Hlávku nebo My chceme Algor! atd, a neodtáhnout dřív dokud neřekne, že za týden to jde do tisku!!!

V pevnosti jsem se totiž dočetl, že to bude trhák!

 [47] idle (editor) 11.07.2013 09:42  

Brokilon už má na webu anotaci: http://www.brokilon.cz/cs/articles/206/jan-hlavka-jana-vybiralova-mraz-a-hry

 [46] Lmslaver 19.03.2012 10:24  

Rozhovor s Honzou Hlávkou na JFK-fans: http://jfk-fans.cz/clanky/rozhovor-s-janem-hlavkou

 [45] idle (editor) 02.03.2012 08:52  

@tomts[44]: Jasně, do komentářů spoilery nepatří, ale v diskusi jsou v pořádku. Takže prostor k zasvěcené debatě tu rozhodně je. A kromě autorů může zajímat i další čtenáře, takže nad nějakou směrodatností bych se nepozastavovala.

Na druhou stranu, nutit tě k tomu snad nikdo nebude. :)

@KeB[43]: Neboj, možnosti Legie znám a občas je i používám. :)

 [44] tomts (editor v době uložení příspěvku) 02.03.2012 07:02  

@KeB[43]: Pojmenovat cokoliv v komentáři je zakázané neb by antispoileristé (a že jich tu je) hromadně spáchali oflambování dotyčného opovážlivce virtuálním plamenometem. Takže se komentářům spíš vyhýbám, anebo se učím umění jak hodně slovy nic neříct, což jak správně poznamenáváš je „debata o prdu“ (=politika). – Co se týče soukromého sdělení autorům, tak myslím, že „modří už vědí…“, neboť jak psala Idle „někomu stačí naznačit“ a nemusím nutně dělat polopatický rozbor (navíc můj názor ad1/není směrodatný, ad2/je autorům znám, neb se nemění).

 [43] KeB (editor) 01.03.2012 23:59  

@tomts[38]: @idle[39]: Tak na co čekáte? Možnost komentovat tu je, možnost poslat soukromou zprávu taky. Napište autorovi, co se vám nelíbí a co je potřeba zlepšit. Protože dokud nepojmenujete problém je to, dle mého názoru, debata o prdu :)

 [42] Dilvermoon (editor) 01.03.2012 23:27  

@idle[41]: Já jen, že inkriminovanou povídku vůbec neznám, takže obecně. A už mazej do postele, ráno vstáváš jako vždy v hodinu, kdy pracující již tvoří dávno hodnoty. :-)

 [41] idle (editor) 01.03.2012 23:10  

@Dilvermoon[40]: Například s tvým skutečným názorem, rozumím. :)

 [40] Dilvermoon (editor) 01.03.2012 23:03  

Předpokládám, že bylo pochopeno, že @Dilvermoon[37]: bylo myšleno zcela obecně, nemá to žádnou souvislost s konkrétním čímkoliv a případná podobnost se skutečným něčím je zcela náhodná :-)

 [39] idle (editor) 01.03.2012 19:22  

@tomts[38]: Tak to pak jo. Teď ještě umět na ty problematické body ukázat přesně a vědět, jak je napravit – hned by se psalo lépěji. :)

 [38] tomts (editor v době uložení příspěvku) 01.03.2012 18:04  

@idle[36]: @Dilvermoon[37]: Já myslím, že se vcelku shodujeme, já jen tak dumám nahlas o tom, proč má ta povídka 73% a ne 85–95%. Hodnocení 60–80% naznačuje, že čtenáři hodnotí lehce nadprůměrně, ale nikdo se „neposadil na zadek“.

 [37] Dilvermoon (editor) 01.03.2012 15:44  

@tomts[35]: Souhlasím, také mám raději výstřel ze všech hlavní. Alespoň u krátkých povídek, kde se autor soustředí jen na podstatu. Ale jak píše idle, někomu vyhovují náznaky a následné vnitřní polemiky a spekulace.

 [36] idle (editor) 01.03.2012 15:14  

@tomts[35]: Obecně souhlasím; v praxi ale bude asi dost záležet i na konkrétním čtenáři, jakou míru informací bude považovat za dostatečnou a co mu bude či nebude chybět.

 [35] tomts (editor v době uložení příspěvku) 01.03.2012 14:58  

@idle[34]: jistě, ale výsledný soubor by měl být zřetelně úplný (čtenář by neměl mít pocit, že něco chybí). Proto také nejkvalitnější „shortky“ (Asimov, Wells, Bradbury, Lem, Souček, Čapek, Veis etc) si vystačí s jednou dějovou linií a naprotým minimem postav (nezřídka jen jedna, dvě). Když přecpu povídku postavami a rozjedu 4–6 motivů, nutně při tomto rozsahu vytvořím črtu, kde si samozřejmě můžu děj (povahové vlastnosti, sociální pozadí ap) dále domýšlet, ale přiznám se, že s tímhle se u povídek opravdu nezabývám, takový význam zase v mých očích nemají:-)

 [34] idle (editor) 01.03.2012 12:17  

@tomts[33]: Na druhou stranu, každý motiv není potřeba rozebrat do nejmenšího detailu a všech myslitelných důsledků, někdy náznak stačí.

 [33] tomts (editor v době uložení příspěvku) 01.03.2012 11:34  

@KeB[32]: jo, docela dobrý, jen zamrzí ten nevyužitý potenciál. Mám pocit,že autoři z povídkářských střevíčků už prostě vyrostli a na tak krátký útvar je zde příliš mnoho načatých motivů, které by si zasloužily rozvinout. Takhle může povídka působit na někoho až odbytým dojmem, což podle mě není.

 [32] KeB (editor) 28.02.2012 10:09  

@tomts[31]: O detailech se s tebou hádat nebudu ;) Líbilo se ti to a to je hlavní! :)

 [31] tomts (editor v době uložení příspěvku) 28.02.2012 08:33  

@KeB[29]: Hm, tak pětiminutovka to není, je to půlhodinovka :-) Není to sice novela, jen dlouhá povídka, ale máš pravdu, za přečtení určitě stojí. Dokonce jsem připojil i komentář:-D

 [30] tomts (editor v době uložení příspěvku) 28.02.2012 07:28  

@KeB[29]: až tak? Tož poohlédnu se po tom :-)

 [29] KeB (editor) 27.02.2012 22:54  

@tomts[28]: Tak bys to měl napravit, protože je to novela, ne žádná pětiminutovka :)

 [28] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.02.2012 22:21  

@KeB[19]: Nečetl, povídky českých autorů čtu v posledních třiceti letech zcela výjimečně. Od Honzy jsem přelouskal asi 3–4 kousky a z mého pohledu jde o lehký nadprůměr (70–80% podle hodnocení Legie), nicméně já se pětiminutovkám spíš vyhýbám, dávám přednost novelám a románům. @BorgDog[20]: Hmm, zvyklal jsi mě, nejspíš si to přečtu :-)

 [27] KeB (editor) 27.02.2012 12:30  

@BorgDog[23]: Zloune! Píšu si tě do deníčku… :D

 [26] idle (editor) 27.02.2012 12:29  

@BorgDog[25]: V tom případě se omlouvám, to jsem si asi omylem nasadila čapku Cpt. Obviouse. :)

 [25] BorgDog 27.02.2012 12:27  

@idle[24]: Proč myslíš, že jsem právě tohle slovo použil? ;-)

 [24] idle (editor) 27.02.2012 12:23  

@BorgDog[23]: Mně se líbí, jak se v tomhle kontextu dá slovo „vyjdou“ chápat dvěma způsoby a pořád to funguje. :)

 [23] BorgDog 27.02.2012 12:19  

@KeB[22]: Ostatní budou muset počkat, až (jestli) věci vyjdou. :-) Pokud ano, dozvědí se to první.

 [22] KeB (editor) 27.02.2012 12:07  

@Hyperion[21]: Tak to teda ne! Žádný šuškání, ostatní to jistě zajímá taky :)

 [21] Hyperion (editor) 27.02.2012 11:08  

@BorgDog[20]: Tak vyprávěj, přeháněj. A pokud ne zde, tak alespoň do soukromé pošty, prosím :-)

 [20] BorgDog 27.02.2012 10:42  

@Hyperion[15]: Ty vůbec netušíš, jak perfektně vtipný kousek se ti podařil. :-D

@tomts[16]: No, ono pokládat „Zpěv lamie“ tohle za typický JFK by byla chyba. Tam je z něj opravdu hodně málo, vyjma jedné jediné postavy plus záporáka v prologu a epilogu je všechno ostatní moje dílo. Taky ta kniha vznikla úplně bez konzultace s redakcí. Ale ano – o problému, co jsi popsal vím, a věř, že se na něm usilovně pracuje. ;-)

 [19] KeB (editor) 27.02.2012 10:04  

@tomts[16]: Od té doby tady byla solidní ZTRACENÁ MINULOST :) četls ji, rýpale? :D

@Hyperion[15]: Pod tohle bych se podepsal :)

 [18] idle (editor) 27.02.2012 09:19  

@Hyperion[15]: To je ale moc pěkné rýpnutí. :)

 [17] Majkl 27.02.2012 08:53  

@BorgDog[14]: Teším sa, ale ako naznačil Hyperion a priamo napísal tomts, aj ja sa viac teším na niečo čisto tvoje a Janine :)

 [16] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.02.2012 08:47  

@Hyperion[15]: To já se k tomu rýpnutí klidně přidám: „Borgu vykašli se na pastiše a přihoď román ze "svého světa“. Dračice byla výborná, ale krátká a od té doby…:-D

 [15] Hyperion (editor) 27.02.2012 08:07  

Tvorba zasloužilých legionářů se musí podporovat – http://www.casopisxb1.cz/aktuality/jan-hlavka-zaslechl-zpev-lamie/ (neodpustil jsem si drobné rýpnutí, snad mi bude odpuštěno :-)

 [14] BorgDog 27.02.2012 02:08  

Po několikerých odkladech dnes konečně vychází můj v pořadí čtvrtý román ze světa JFK. Tento volně navazuje na povídku „Kočičárna“ v JFK antologii „Svůj svět si musíme zasloužit“ a doufám, že se vám bude líbit. Jako obvykle, všechny připomínky a komentáře zde nebo u mě na stránkách http://janhlavka.cz/knihy/zpev-lamie-agent-x-hawk-02-2012-triton/ budou velmi vítány. :-)

 [13] KeB (editor) 18.01.2012 23:23  

@BorgDog[11]: Dočkej času, však se pivo přinese… Tak to znám já, ale to asi BorgDog říci nechtěl :)

 [12] idle (editor) 18.01.2012 22:52  

@BorgDog[11]: Hmmm… dočkej času jako… jako husa do flašky? …ne, to není ono, ale tak nějak podobně to bylo, ne? Tak asi nevím, zatr… nejen že ne a ne dopsat nějaký ten román, ani ty příspěvky nedokončuje! :)

1poslední 243 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu