autor » Philip K. Dick
Oblíbenost autora: v Top10 u 121 registrovaných
foto autora

Philip K. Dick

pohlaví: muž

Život: * 16.12.1928 † 02.03.1982

Národnost: americká

odkazy: 2x [wikipedie], 17x [info], 3x [web], 1x [e-povidka], 1x [film]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 276 příspěvků celkem

 [76] Hyperion (editor) 12.04.2021 20:55  

@louza[75]: On to Kosmas pouští průběžně s velkými slevami v rámci různých akcí povětšinou sám, co jsem tak viděl. Simulakra z roku 2017 se prodává jakž takž, Slzy zatím moc ne, lze jen doufat, že se to pohne, i kdyby jen pomalu. Příště bude dosud nevydaný titul, ale rád bych to vydal celé, takže tam občas budu muset vložit i už vydané knihy…

 [75] louza 12.04.2021 18:05  

@Hyperion[74]: Tak držím palce. Je mi jasný, že kromě Blade Runnera, Muže a Obrazu Dick nebude asi žádná velká hitparáda. Proto jsem si Slzy taky koupil podruhé. A vlastně všechny knihy z téhle edice, která je sympatická i svou bytelností. Na to že je to paperback to drží jak islámská víra. Nicméně kdyby se dala aspoň jedna kniha ročně, co ještě česky nevyšla, bylo by to fajn. Už jsme za půlkou a navíc to vypadá, že Argo celý svůj náklad prodalo. Na webu máte jen knihy z několika let zpět a nepamatuju si, že by to skončilo ve slevách…

 [74] Hyperion (editor) 12.04.2021 14:05  

@louza[73]: Ono vydávání PKD v Argu na nějaký čas usnulo, teď jsem se toho tak trochu z nutnosti chopil a uvidíme, jak to půjde. Vše záleží na prodejích a PKD se obecně až na několik vybraných titulů neprodává nijak závratně. Takže bych to viděl tak, že pokud to půjde dobře, pokusím se každý rok něco prosadit do edičního plánu, ovšem fanoušci autora mě v tomhle ohledu budou muset podržet. Rád bych vydal jeho kompletní SF/F románovou tvorbu a snad i tu jedinou zbývající sbírku.

 [73] louza 11.04.2021 19:56  

@Hyperion[71]: Díky za vydání Kaňte mé slzy. Sice jsem měl původní verzi od Laseru, ale ještě nečtenou, tak jsem to zfouknul rovnou v zažité vazbě. Akorát…nešlo by to vydávání Dicků trochu urychlit? Už to přece jen jede patnáct let a stále to není komplet. Pořád nám chybí ještě cca 10 sci-fi knížek, jedna volume sbírka a sedm beletrií, které bych po zkušenostech s králem úletů ideálně přeskočil. Zajímalo by mě třeba A Maze of Death, nebo něco z románů z padesátek.

 [72] Gaarq (editor) 26.02.2015 07:41  

@Hyperion[63]: leckdo raději zaplatí dvě „levnější“ knihy za 300 než jednu „předraženou“ za pět set

tomuhle už rozumím; mělo mě to napadnout ;)

 [71] Hyperion (editor) 25.02.2015 16:53  

Ano, myslel jsem samozřejmě změnu formátu při změně nakladatele. Věřím, že pětka vyjde a po těch změnách je mi vlastně fuk, zde rozděleně nebo ne a ani na tom formátu už tolik nesejde :-)

 [70] PMarek 25.02.2015 16:23  

@lamahe[65]: Ježíšmarjá, já myslím že ne, podle mě Hyperion myslel 1. knihu – To je Wub, kapitáne! a pak 2. knihu (1. vydanou Argem). Předpokládám, že teď Argo vydá obě knihy stejné, ve shodě s „Planeta, která neexistovala 1 a 2“ a „Podivný ráj“. Pak už by ze souborného povídkového díla zbýval jen jeden svazek. Který pro mě za mě může zase vyjít jako 2 knihy. Hlavně, když vyjde. Byla by strašná škoda ten cyklus nedokončit.

 [69] gokudo 25.02.2015 12:18  

@louza[68]: Tyhle tluste spalky se dost blbe drzi v rukach, to je pravda.

 [68] louza 25.02.2015 12:13  

Jsem první, který by honoroval sloučení do dvou knih, ale musím ze zkušenosti upřímně přiznat, že v malém formátu v jakém to Argo vydává, byť je kniha konstrukčně vcelku dost bytelná, se mi technologicky lépe četla ta první sbírka rozdělená na dvě části, než ta druhá tlustá. Hlavní je ale samozřejmě aby to vyšlo aspoň nějak.

 [67] gokudo 25.02.2015 12:12  

@lamahe[64]: Jeste nasleduje Volume 5. The Little Black Box. Doufam, ze se techto povidek take dockame.

 [66] Honzeecheck 25.02.2015 10:30  

@Hyperion[63]: co myslíš tou změnou formátu?

 [65] lamahe (editor) 25.02.2015 10:17  

@Hyperion[63]: Neviem, či som to pochopil správne – I. a II. diel rozdelenej knihy (The Days of Perky Pat) majú mať iné formáty?

 [64] lamahe (editor) 25.02.2015 10:13  

@gokudo[59]: Je to posledný diel súhrnných poviedkových zbierok, alebo nasleduje ešte jeden?

 [63] Hyperion (editor) 25.02.2015 08:43  

No ano, rozdělené knihy se mnohdy prodávají lépe než tlustospisy. Možná je to pro tebe nepochopitelné, ale leckdo raději zaplatí dvě „levnější“ knihy za 300 než jednu „předraženou“ za pět set. Neptej se mě proč, nejsem psycholog. Sám bych to uvítal v jednom svazku, nemluvě o změně formátu mezi prvním a druhým svazkem…

 [62] Gaarq (editor) 25.02.2015 07:34  

@Hyperion[60]: to je velmi dickovské :) český zákazník touží vysolit víc za zbytečnost… to by mě zajímal ten kognitivní mechanizmus, co k tomu vede, ale…

ale nemohlo to být spíš tím, že v roce 2011 byla prostě situace na trhu s PKD úplně jiná než v roce 2006 a závěr, že vyšší prodejnost je důsledkem (ne)rozdělení, je prostě jen irelevantní na základě zavádějících dat? ne že bych si to přál, PKD mám rád, ale mám obavy, že prodejnost nebude žádná sláva.

 [61] gokudo 24.02.2015 15:10  

Zvlastni, ze se rozdelena kniha prodava lepe nez samotna jedna. To uz se asi vice dickaren v ceskych zemich nedockame.

 [60] Hyperion (editor) 24.02.2015 13:06  

Inu, to je tak, když se ta rozdělená sbírka z roku 2006 prodávala znatelně lépe než ta v jednom svazku z roku 2011, bylo to rozhodnutí buď rozdělit nebo zaříznout. V tomhle směru se pro opětovné rozdělení do dvou svazků vyjádřili samotní čtenáři… Ještě bych dodal, že sám nejsem zrovna nadšený, když budu mít v knihovně sbírky přinejmenším nesourodé, na druhou stranu ale aspoň budou. Ale já na tyhle věci z pohledu zevnitř nahlížím o dost jinak…

 [59] gokudo 24.02.2015 12:55  

Koukam, ze ti lupici s Arga rozdelily ty nove povidky Dicka (Minority Report I. a II.) zase na dva svazky. Gollancz original (The Days of Perky Pat) obsahuje jen pouhych 380 stranek!

 [58] Gaarq (editor) 19.11.2014 21:12  

@gokudo[57]: ne, česky. mám pár dicků jako anglické e-knihy, ale tohle jsem četl určitě česky a z papíru.

 [57] gokudo 19.11.2014 00:21  

to Gaarg (#2)… cetl si to v originale?

 [56] jirikk 17.11.2014 21:25  

@Gaarq[55]: tak nevím – prolistoval jsem všechny povídkové sbírky a nic – buď jsem špatně hledal nebo to nenapsal Dick.

 [55] Gaarq (editor) 16.11.2014 22:18  

@jirikk[54]: to bych ti byl vděčný :)

 [54] jirikk 16.11.2014 20:16  

@Gaarq[53]: 2. je tutově Městečko (např. in Zlatý muž). Tu první taky znám, ale teď si nemůžu vzpomenout, kde přesně se nachází a jak se jmenuje, snad to někde vyhrabu.

 [53] Gaarq (editor) 16.11.2014 12:54  

dobří lidé, hledám jména dvou (patrně) dickových povídek

  1. policajt v malém městě zjistí, že jeho město staví nějaký kluk na stole, když jednou při pronásledování dorazí k jeho kraji.
  2. muž v manželství s nějakou semetrikou si staví vláčky a model města, když ho dodělá, začne ho měnit (model) a zjistí, že se mění i město samo.
 [52] louza 09.09.2014 11:07  

@Dilvermoon[48]: Tu chybu jsem myslel spíš s nadsázkou, proto taky ten smajlík. Ale je fakt, že Dick dokáže kromě naprostých pecek nabídnout i překvapivě dost špatné knihy. Přesto to nevzdávám, protože i v těch méně známých jsem si našel oblíbence. Slovy klasiky, Dick je jak bonboniéra – nikdy nevíš co ochutnáš.

@Gaarq[44]: Ještě upřesním, že to není tak, že bych se tomu vyhnul. Několikrát jsem to zkoušel…ale stejně jako v případě Malý, velký od Crowleyho to prostě nešlo. Přitom obě ty knihy jsou formálně naprosto v pořádka. Akorát je to prostě příšerná kravina :-)

 [51] Honzeecheck 09.09.2014 10:30  

@Dilvermoon[50]: máš pravu, navazuje to spíš tak nějak myšlenkově než dějově. Člověk tam může sledovat Dickův „vývoj“. mě se valis četl o dost líp než to druhý, tam jsem se fakt hodně ztrácel. Timothy Archer je pak nejlepší

 [50] Dilvermoon (editor) 08.09.2014 20:34  

@lamahe[49]: Doslovně bráno áno. Sice tam nějaké spojitosti budou, ale spíš bych to označil za triptych nebo tak něco, není to klasická dějová trilogie. Teda aspoň předpokládám. Valis se mi nějak vyhýbal nebo já jemu nebo kdo ví jak to bylo. Ale padne, to je jisté.

 [49] lamahe (editor) 08.09.2014 16:06  

@Dilvermoon[48]: Nebolo by dobré začať danú trilógiu práve Valisom?

 [48] Dilvermoon (editor) 08.09.2014 10:54  

@louza[43]: Jako chybu bych to asi nehodnotil, jak jsem psal, Dickovy knihy se dají přečíst poměrně rychle a proč se tedy neseznámit z jeho dílem jako celkem. I s těmi slabšími kusy. Řekl bych, že to stojí za to.
Ale vlastně ano, Valis… tak do toho jsem se taky ještě nepustil. Jinak ostatní dvě z trilogie jsou v pohodě. Časem dám asi i tu zbývající.

 [47] lamahe (editor) 08.09.2014 10:52  

@gokudo[39]: tak to su dobre spravy!

 [46] lamahe (editor) 08.09.2014 10:52  

No Valis ma práve čaká, tak držte palce.

 [45] Honzeecheck 08.09.2014 09:44  

No tak Valis je skutečně spší pro fandy, celou trilogií jsem se prokousával horko těžko, nicméně jako klíč k Dickově osobnosti je to neocenitelný.

 [44] Gaarq (editor) 08.09.2014 08:46  

@louza[43]: valis jsem ze stejného důvodu taky vynechal.

PKD umí být skvělý, ale když ta jeho paranoia a touha po spáse dosáhne extrémních hodnot, je to běs, viz zrovna série valis.

 [43] louza 07.09.2014 21:41  

@Dilvermoon[42]: Chyba by spíš byla všechno to číst :-) Ač si toho autora moc vážím, tak některé jeho knihy jsou naprostý odpad. Na druhou stranu i mezi těmi méně známými se najdou velmi pěkné kusy. Třeba když mrtví mládnou bylo fajn. Povídky má ale skoro všechny dobrý. Co při nejlepší vůli nedávám je Valis – děsný plky.

 [42] Dilvermoon (editor) 05.09.2014 19:31  

Podařilo se mi napočítat 36 románů (bez záruky :-) a z tohoto počtu vyšlo 23 česky. Takže ještě 13 kousků chybí.
Bylo by super, kdyby se podařilo vydat Dicka komplet. Určitě by to nebyla chyba.

 [41] Dilvermoon (editor) 05.09.2014 10:18  

Od Dicka čtu vše, co vychází. Což není žádný problém, ve srovnání s mnoha jinými jsou jeho knihy jen útlé brožury :-) Kvalita samozřejmě občas lehce upadá, ale pořád je to autor, který mě nenudí. Nedávno jsem spíchnul přehled, co už česky vyšlo a co ne. A ano, pořád je co vydávat.

 [40] Honzeecheck 05.09.2014 09:26  

@Gaarq[37]: já nevim,originály jsem nečetl, ale rád bych to posudil sám. PKD je pro mě nejlepší autor SF a myslim, že i jeho slabší tvorba s přehledem spláchne 90% žánrovejch novinek.

 [39] gokudo 04.09.2014 17:21  

Minority Report (The Collected Stories of Philip K. Dick Volume 4 – The Days of Perky Pat) ma vyjit koncem rijna (Argo) spolu s Dokazeme vas stvorit (We Can Build You).

Rad bych tez videl s Arga romany „A Maze of Death“ a „The Simulacra“.

 [38] lamahe (editor) 04.09.2014 15:44  

@Gaarq[37]: No mňa mrzia zatiaľ dve zostávajúce knihy jeho súborných poviedkových zborníkov (v origináli myslím The Days of Perky Pat a The Little Black Box). Viaceré z tých poviedok síce vyšli v kadejakých výberoch, ale bolo by dobre dokončiť načatú prácu aspoň v tomto smere. V krátkych prácach bol PKD predsalen najsilnejší. Čo sa týka románov, iné okrem preložených som nečítal, takže kvalitatívnu ujmu posúdiť neviem. Ale myslím, že už ich príliš veľa nezostáva.

 [37] Gaarq (editor) 04.09.2014 13:14  

@Honzeecheck[34]: řekl bych, že jdou špatně kšefty. navíc si nejsem jist, že je ještě o co stát. víš o nějaké dobré dickovce, která argu unikla?

1poslední 276 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu