RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1247248249250251252253254255256257poslední (291)11633 příspěvků celkem

 [1793] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 17:25  

Nevíte někdo, proč je toto deaktivované?

http://www.legie.info/kniha/7891-edgar-allan-poe-bludna-planeta

 [1792] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 17:22  
deaktivované

@makakuk[1789]: Pravda, je to otázka spíš starých věcí. Knedle prosím, mohl bys odstranit ty deaktivované věci? Akorát se to tady plete a když to vyjde doopravdy, tak se to prostě přidá znovu, stejně ty údaje budou úplně jiné. Na některé knihy čekám 15 let.

 [1791] Doubravka (editor) 27.08.2008 17:19  

@tomts[1787]: Tomtsi, ony tam ty kolonky taky původně všechny myslím nebyly? Taky přepisuju jak divá ;-)

S tagama bych to taky nepřeháněla.

 [1790] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 17:17  

@makakuk[1788]: Spíš vymysli, jak přinutit uživatele, aby k přečteným knihám ty tagy přiřazovali.

 [1789] makakuk (editor) 27.08.2008 17:17  

@tomts[1787]: Většinou jsou to pozůstatky ze začátku Legie. Když na to přijdu, upravím. U nových to snad není.

 [1788] makakuk (editor) 27.08.2008 17:16  
Ehm

čím více tagů, tím větší nepořádek v přiřazování. Kdo začne zpětně procházet vše v databázi? Když přidávám knihu novou, kterou jsem nečetl, tak podle anotace taky ne vždy poznám kam s tím …

 [1787] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 17:14  
Tagy, tagy

@magio[1785]: Tak člověk jde do práce a ono je tu najednou 50 vzkazů. A to jsi měl Magio strach, že tu spamujem:))) Lidi, já bych s těmy Tagy zabrzdil, nakonec tu bude víc tagů než knih:))) Mě osobně to tedy úplně dostačuje k tomu, abych zařadil většinu knih poměrně přesně a dvě třetiny tagů stejně nikdo nepoužívá. Ocenil bych, kdyby se raději přesněji vyplňovaly údaje ke knihám. Popravdě už mě nebaví pořád přepisovat údaje z Poznámek tam kam patří:( Přece, když je tam příslušná kolonka, tak to doplním:((

 [1786] makakuk (editor) 27.08.2008 17:12  

@Doubravka[1752]: Dodělávání povídek miluju … Zkus se mrknout na autory, někteří jsou tu noví.

 [1785] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:38  

@yerry[1783]: Panebože, radši soft SF než 6 dalších tagů..

 [1784] knedle (editor) 27.08.2008 15:37  

@magio[1780]: pridany

 [1783] yerry (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:35  
ad soft SF

Chapem problematicke zaradenie soft SF ako protikladu hard SF, teda navrhujem nahradit tento pojem nasledujucimi:

Biologicke SF Ekologicke SF Psychologicke SF Antropologicke SF Lingvisticke SF

a vtom pripade by som sa priklanal aj za uz navrhovane

historicke SF

Ono tych vykladov soft SF je docela viac, mozem to pripadne aj dohladat, zmyslom tohoto oznacenia je, ze SF je v takomto pripade zalozena na makkych vedach. Teda spada pod to aj navrhovana historicka SF.

Ak by toho malo byt vela, mozno by bolo dobre implantovat do systemu jedno policko naviac pre klucove slova alebo podtagy.

Co sa tyka toho Pulpu, rozhodne som za oznacenie ako typu literatury, nie vydania. Mozno by stalo za uvahu nahradit to nejakym ceskym ekvivalentom.

 [1782] knedle (editor) 27.08.2008 15:35  

„spekulativní literatura faktu“ je teda pekelnej nazev – doufam, ze to poradne rozepisete v popisu :)

 [1781] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:34  

hmm vzpomnel jsme si jeste na jedno hodne caste deleni … ale nejsem si jistej kam ho dat jestli do tagu.. ale kam jinam ??

Divadelni Hra(scenar) a jen Scenar (muze bejt i film.. i takove knizky jsou…) a jsou SF je toho tady docela dost… i kdyz ja sam to nikdy nepridaval.. takze to nepotrebuju… nemam to moc rad.. tak to ignoruju.. :O) ale treba Capek a RUR jinak neni nez jako divadelni scenar :O) takze asi je to dost dulezitej tag.. neco vypovida o knize

 [1780] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:29  

Knedle, prosím o přidání tagů „literární teorie“ a „spekulativní literatura faktu“.

Zákaz pokračování v diskusi, ať se to neztratí :))))

 [1779] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:26  

nezapomenout take na tu ‚literarni teorii‘

je toho tady uz docela dost… a je to jak pest na oko… nonfiction vetsinou.. :O)

 [1778] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:23  

@FerryH[1775]: Takže, abych to uzavřel, tag „spekulativní literatura faktu“ se přidá, ale bude do něho patřit jen úzký kruh knih, o kterých rozhodne většina. Žádní dänikenové, jen opravdu úzká skupina děl. A lobisté za Dänikena ať jdou do háje :)

 [1777] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:22  

tak dejte alespon tu ‚literaturu faktu‘ :O))) kompromis… :O)) pro toho baumana :O)

 [1776] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:20  

jo >> http://www.legie.info/autor/1275-milan-bauman

vsechny tri.. i kdyz v tomto pripade bych slovicko spekulativni vynechal.. je to zaroven sf a zaroven i literatura faktu … jsou tam kratke sf pov. ale hlavne jde o popularne vedeckou publikaci…

 [1775] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:18  

@magio[1771]: a odpovedel sem i tobe… >> my pak rekne.. ale to co tu uz mame jako ‚spekulativni literaturu faktu‘ je ZAROVEN i SF .. :O) viz roman a povidky v SF a F v jitru kouzelniku a pod. :O)) a sklapne.. :O))

takze vyuzije se to zridka ale vyuzije… vzpominam si ze neco podobneho vydal i Toufar a Baumman… moment podivam se po tom… jestli to tu je…

 [1774] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:17  

@Doubravka[1773]: Já to nechci, palec dolů!!!

 [1773] Doubravka (editor) 27.08.2008 15:16  
spekulativní literatura faktu

Já se toho prostě bojím. Ale klidně mě přehlasujte ;-)

 [1772] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:16  

@Doubravka[1769]: sem ti odpovedel … mezitim na pozadi sem to smolil… :O))

 [1771] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:15  

@Doubravka[1769]: To jsou všichni ti nenávidění dänikenové. A když přidáme tento tag, všichni na nás budou tlačit, proč to tady není.

 [1770] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:15  

mno spekulativní literatura faktu bych nezavrhoval tak docela.. shodli sme se minimalne ze u nejakych autoru primhourime oko.. jako Soucek ..a zaradime treba jeho tuseni stinu a tak a tam by to bodlo… jde o to ze sme nebavime o tom co s knih vubec nedavat na legii ale jake zanr tu ma smysl alespon nekdy… kdyz udelame nejakou vyjimku… nemluve o tom ze si dovedu prtedstavit neco co je beletrie SF… ci F .. a je tam v knizce zaroven i neco z spekulativní literatura faktu

viz Jitro kouzelniku.. a jeste asi dev tri veci co tu jsou.. je to prevazne spekulativní literatura faktu.. ale zaroven v knize jsou SF a F… takze se tag uzije i kdyz jen vyjimecne…

 [1769] Doubravka (editor) 27.08.2008 15:13  

@FerryH[1766]: Detektivní subžánr beru, ale co přesně si představuješ pod tou „spekulativní literaturou faktu“?

 [1768] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:13  

@FerryH[1766]: Jo, vynecháváme. A víš proč? Je už dávno přidaná :))))

http://www.legie.info/tagy/detektivni

 [1767] Doubravka (editor) 27.08.2008 15:12  

@FerryH[1763]: No takto ano, mě jen při prvním pohledu vyděsila představa, že se tu vyrojí kdejaká okultní záležitost ANIŽ by byla SF.. Mě to přidávání tagů leká právě z tohoto důvodu, ale asi jsem přehnaně opatrná. Je to jen třeba hlídat, aby se tu neobjevovaly věci, které jsou JENOM „jakýkoliv nový tag“ a jinak nezapadají.

 [1766] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:11  

spekulativní literatura faktu kratce … kdyz uz.. neni to litaeratura faktů ale Faktu :O) a stale vynechvate to detektivni.. :O)) zabiju… :O)

SF detektivku psal i Asimov ! :O))

 [1765] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:06  

@FerryH[1763]: Já jsem celkem pro, pokud myslíš, že současné tagy nejsou pro tenhle druh literatury dostatečné, určitě je přidáme.

Toho Dänikena bych taky nedával. Takže tu spekulativní literaturu faktů zavrhneme?

 [1764] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:03  

@knedle[1761]: nedal.. ale bylo tam dve sipky tam a zpet.. > tak mozna to ??

 [1763] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 15:02  

@Doubravka[1757]:

  • okultní, spiritualistické – nemá tu IMHO co dělat…

s dovolenim … ale kecas… :O)) je hafo SF a Fantasy ktere jsou romany a jsou tam okultni prvky.. a kdybys trochu zastrachala tady na legii tak jich najdes hned par stovek.. :O) kousek nize, vcera vecer jsem o tom psal a uvedl par prikladu.. napriklad — prochazkova – martane… je to na jine planete.. je tam spousta techniky a tak proste SF jak fik.. a pritom je to okultni roman… nebo pokracovani Doyle – ztraceny svet ..dil Zeme mlhy jasna Okultni vec.. atd… takze Okultni muze byt stejne tak Fantasy a Fantaskni kniha a kupodivu i SF … muze se tam litat raketou vesmirem ale na Saturnu potkat duse zemrelych (astor – jinymi svety) etc etc etc… :O))

 [1762] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 14:55  

Takže jsme se tedy zatím shodli na té literární teorii. Knedle, mohl bys přidat?

Pulp taky zavrhuju a historickou fantasy taky, je toho málo a brzy bychom se v tazích utopili.

Takže zatím zbývá okultní, spiritualistické, soft SF, spekulativní literatura faktů.

 [1761] knedle (editor) 27.08.2008 14:49  

nedal si tam ostre zavorky? bo to filtr vyhodnoti jako html tag a ten se odstrani

 [1760] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 14:39  

sakra ted me to z nejakeho duvodu umazlo dve tretinu prispevku :O(( co se deje ??

to uz nedam dohromady ani zaboha co sme tam vyplodil.. no zkusim to volne editovat, ten prispevek.. ale uz to nebude presne ono… sakraaaa!! grr :O(((

 [1759] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 14:38  

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soft_science_fiction

…Vzledem k problematickému vymezení „tvrdých“ a „měkkých“ věd a protože je termín „soft SF“ vnímán spíše jako negativní, se označení „soft science fiction“ dnes již prakticky nepoužívá…

soft SF je vymezeni neceho co NENI Hard SF … proste a jednoduse negativni vymezeni v zanru.. predstava ze by se pak, pokud bychom byli soustavni, melo vse co neni otagovane Hard SF tagovat Soft SF … me prijde ujeta… a jinej smysl ten tag nema podle me…

s pulpem to je jeste horsi – co je to pulp a co neni pulp? … podle me je proste pulp tag ne pro zanr a subzanr ale pro ‚vydani knizky‘ ne pro celej titul hromadne… rika to neco JEN a pouze o to m kerem vydani… ne o romanu jako takovem… tak jako brozovana – sesit – vazana… conan … vychazel puvodne vetsinou jako pulp… dneska neni vzacne kdyz vyjde jako hardbook v sebranych spisech… :))

proste Perry Rhodan JE pulp… ale jen to co jako pulp vyjde… kdyz to vyjde jako blalabla – „Knifel – Tralalal bumbum“ a bude to jako vazana knizka, uz to jen tezko oznacim pulpem…

chapu ze to muze bejt nejakej suplicek pro urcitou literaturu ktera vychazela pulpove … a mela i takovou uroven literarni… jenze treba Lovecraft puvodne snad takhle vychazel v ruznych magazines a pulpech.. a dneska bychom tyhle jeho dila jen tezko dovolili oznacit jako pulp litaraturu…

atd.. muj nazor berte nebo neberte… :O))

 [1758] Doubravka (editor) 27.08.2008 14:31  

@knedle[1756]: V tom případě by se mi to rovněž hodilo jako varování: tag „draci“ a „upíři“ bych uvítala, pak možná „duchařské“ (pokud to nezahrnuje už fantaskní – to k těmhle věcem obvykle přiřazuji).

Mám jen obavu, abychom se pak nepřetagovali – trpaslíci, elfové, vlkodlaci aj. verbež :)

 [1757] Doubravka (editor) 27.08.2008 14:28  

@magio[1753]: Takže co bych nedávala:

  • historická fantasy – příliš obtížné – co by tam patřilo? Cokoliv odehrávající se ve světě bez elektřiny? Nebo jen fikce zasazená do reálné historie? Přijde mi to zavádějící
  • okultní, spiritualistické – nemá tu IMHO co dělat, ještě beru nějaký ten horor klasika, ale i ten mi přijde divný
  • Spekulativní literatura faktu – prostě jí od přírody nesnáším ;-) Takže v FaSF databázi podle mě nemá co dělat (kdo sem chce ty „dänikeny“ pořád prosazovat?! ;-)

Literární teorii určitě ano. Pulp asi taky – pro mě dobrá informace, abych se tomu vyhla, takže toto upozornění bych uvítala :)) Soft SF zní sice mému uchu neblaze, ale jinak vcelku chápu a beru..

Nějaké nové návrhy mě zatím nenapadají, jsem vcelku spokojena :)

 [1756] knedle (editor) 27.08.2008 14:28  

jen pripominam ze tagy nejsou striktne mysleny jako zanry a subzanry, velice volne lze rict, ze do tagu muzu klidne narvat i „draci“ a tim se budou oznacovat dila, obsahujici tyto magicka stvoreni (ve vetsi mire – napr v hlavni roli)…

 [1755] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 14:25  

ale to soft SF a pulp… fakt nevim… nelibi se me to… :O)) proste to neni zadne poradne razeni takove nemastne neslane subgenre to neni zgenre to neni styl to neni.. je to divne.. nerikam ze se to nepouzije ale jedine jako doplnek k ‚radnym‘ genres a subgenres :O))

 [1754] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 27.08.2008 14:23  

@magio[1753]: detektivni si zapomel… :O)

1247248249250251252253254255256257poslední (291)11633 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu