RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1249250251252253254255256257258259poslední (292)11641 příspěvků celkem

 [1719] tomts (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:19  

@magio[1716]: Historická fantasy? No já nevím…myslí se tím něco jako psal Anderson ty své historické ságy? V podstatě většinou jde buď o zpracované báje a pověsti (legendy), nebo o alternativní historii, ale nevím… V podstatě všechny starověké pověsti jsou fantasy, ale to by jsme tam pak pomalu mohli zařadit Řecké báje a pověsti a to tedy nevím…:(

 [1718] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:15  

@tomts[1717]: Jo, to se neptáš zrovna pravého :) Nicméně jsem pochopil, že je to jakási hra (zřejmě velmi oblíbená), kde si hráči rozdělí role (mág, hrdina, příšera, atd..) a hrají pak podle nějakého manuálu. Moc tomu nerozumím, ale tyhle publikace zřejmě pojednávají právě o těch pravidlech. A v gamebooku jsi hrdina a postupně si plněním úkolů vytváříš další cestu.

 [1717] tomts (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:12  

@magio[1716]: ok,já to netlačím. Můžu se zeptat, co je to Hra na hrdinu? Asi to není totéž co gamebook?

 [1716] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:10  

@tomts[1715]: To už bych radši nepřidával. 1, takových knih tu moc není 2, nesmíme to zase přehánět, méně je někdy více Řešil bych to, jak jsi napsal, tím fantaskním či hororovým tagem. Souhlasíš s tou „historickou fantasy“ nebo to řešit jako „alternativní historie“?

 [1715] tomts (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:06  

@magio[1712]: Bod 2. navrhuji „gotický román“, tedy předchůdce hororů. SAmozřejmě to není až tak důležité, může se to dát jako fantaskní či horor jako nyní.

 [1714] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 20:02  

@yerry[1713]: Tagy může přidávat jen Knedle a to je dobře, protože pak bychom se v nich ztratili. Jinak tagy může přidat ke knize každý – privilegovaný i „klasický“ uživatel". Tvoje návrhy přidám do svého příspěvku, ať to máme pohromadě.

 [1713] yerry (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 19:59  

Nebolo by dobre aby mohol tagovat kazdy a najviac pouzivane tagy by boli najvacsie?

Uz sa opakujem, ale tu su moje navrhy: SOFT SF PULP SPEKULATIVNA LITERATURA FAKTU (Daniken :-)

 [1712] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 19:42  

Navrhuju jednou provždy ukončit nekonečné tahanice s tagy/pro tomtse žánry :) Pojďme tedy společně vymyslet snad konečné řešení.

1. tagy určující, co je kniha zač, tady asi není co řešit časopis povídková sbírka antologie fanzin fanbook

2. klasické tagy určující žánr fantasy sci-fi horor nonfiction

  • plus asi přidat tu literární teorii

3. tagy určující „subžánr“, jak jsem pochopil, nějaké chybí, takže zatím máme: gamebook hry na hrdiny humorná akční dark alternativní historie meč a magie hrdinská fantasy cyberpunk space opera postkatastrofická pro děti (prodloužil bych na „pro děti a mládež“) utopie/antiutopie fantaskní steampunk cestování časem hard sci-fi military detektivní DALŠÍ NAVRHOVANÉ: soft SF, pulp, spekulativní literatura faktů, historická fantasy, literární teorie,okultní, spiritualistické

Nakonec bych smazal tag „audiobook“, přestože jsem ho před časem vyprosil na Knedlem. Je to zbytečné a až náš milý hlavní admin vytvoří možnost přidat knihu do knihovny ve formě audioknihy, bude tu tento tag prakticky na nic. Takže sem napište další, které zde postrádáte, ať to konečně dáme všechno do kupy a pak jen Knedlemu dáme info, co je třeba přidat.

 [1711] Majkl (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 19:35  
Tag - historická fantasy

Viem, že je tých tagov veľa, ale napadlo mi, že tento by sa tu hodil. Nemám toho veľa prečítaného, ale hodil by sa najmä pre Červenáka. Vyjadrite sa, skúsenejší Legionári :) Ak ste za, potom poprosím o pridanie na TODO list.

 [1710] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 18:27  
Ludvík

Také se přidávám ke gratulacím za Ludvíka a těším se na kvalitnější fotky :)

 [1709] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 13:15  

@Doubravka[1706]: Asi ne, dej k oběma knihám Lian, ať se to neplete @Jeremayah[1707]: Díky, přidám tag nonfiction

 [1708] Jeremayah 26.08.2008 13:14  

@Doubravka[1705]: Souhlas :)

 [1707] Jeremayah 26.08.2008 13:13  

Je to jen jakasi enciklopedie magie jak rikas. Jeste jsem se k ni nedostal. Je to kniha popisna, bez deje coz asi zapricinilo to ze ji stale odkladam.

 [1706] Doubravka (editor) 26.08.2008 13:13  

@magio[1704]: Ta postava evidentně Lian je.. Podle mě to je jen překlep na obálce, ten snad uchovávat nemusíme, ne?

 [1705] Doubravka (editor) 26.08.2008 13:12  

@Jeremayah[1703]: Už jsem to předělala. Já anotace opravuju – onehdá jsme narazila na to, že v anotaci byl jiný překlad postav než v textu knihy – asi se to překládalo dřív či to dělal někdo jiný – a anotaci neberu jako posvátnou krávu, ale informaci o knize, takže jsem to s klidem v mysli překopala.

 [1704] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 13:09  

@Jeremayah[1703]: Tak to je na dlouhou debatu. Opravovat či neopravovat. Já sám nevím… Jinak můžu se ještě na něco zeptat. Koukám, že vlastníš knihu Luciferův trůn, netušíš, zda to má nějaký děj, nebo je to jen jakási encyklopedie magie?

 [1703] Jeremayah 26.08.2008 13:05  
Liam nebo Lian

Podle anotaci na jinych serverech je spravnym jmenem Lian. Ted jeste zbyva otazka: opravit ci neopravit?

 [1702] Doubravka (editor) 26.08.2008 13:05  

@magio[1701]: Však mně taky nejde o nic jiného než o knihy, které u nás už vyšly v češtině, na ostatní si musím nechat zajít chuť ;-) Koneckonců nejde o budování si knihovny, ale o databázi, jinak by to byl holý nesmysl.

 [1701] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 13:00  

@Jeremayah[1700]: Ten Feist je celkem v pohodě, protože toho od něj většina u nás vyšla.

 [1700] Jeremayah 26.08.2008 12:58  

@magio[1699]: Prince of the Blood (Kralovska krev). No neni jedina, kterou mam v originale, ale samoyrejme si pockam. :)

 [1699] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 12:49  

@Jeremayah[1697]: Jak se jmenuje? Až to Knedle dodělá, tak samozřejmě půjde vložit kniha v originále, ale musí tu být nejdřív vložená v češtině.

 [1698] Doubravka (editor) 26.08.2008 12:48  

@Jeremayah[1697]: Proto Knedleho už nějakou dobu prosím o zavedení mj. kolonky „kniha v originále“ :) Má to v „to do“, takže nezbývá než vyčkat :)

 [1697] Jeremayah 26.08.2008 12:37  

No jinak mam dotaz jineho charakteru. V GB sem si ted koupil knihu o R.E. Feista, rad bych si ji vlozil do knihovny, jenze jak vyresit otayku nakladatelstvi???

 [1696] Jeremayah 26.08.2008 12:36  

@magio[1695]: No cetlo ji mzslim 5 lidi, tak at se ozvou a reknou, ktere jmeno je spravne. Neni to podle me kdovi jaky zasah do samotne anotace.

 [1695] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 12:29  

@Jeremayah[1694]: No, já to klidně opravím, ale zřejmě to tak v té anotaci takhle opravdu je, tak nevím, jestli nám přísluší opravovat chybu nakladatele.

 [1694] Jeremayah 26.08.2008 12:23  
Pohled ze zrcadla

Tato serie ma dve knihy. U obou je stejna anotace. Figuruje v ni jmeno kronikare jednou je to Lian a podruhe o radek niz Liam, coz by mohlo a podle me je matouci.

 [1693] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.08.2008 10:51  

@knedle[1690]: S tou druhou knihou nevím, ale toho Pullmana jdu přidat.

UPDATE:

http://www.legie.info/kniha/9883-philip-pullman-temne-hmoty

 [1692] knedle (editor) 26.08.2008 08:16  

@ippokorny[1689]: upraveno

 [1691] knedle (editor) 26.08.2008 08:08  
pridan tag detektivni

pripadne doplnte nekdo definici

 [1690] knedle (editor) 26.08.2008 08:04  
skoncilo mi v poste

Rád by som pridal dve knihy.

fantasy Philip Pullman Temné hmoty (je to celá trilógia v jednom) Ikar 2007 viazaná 599 Sk / 19,88 € ISBN 978–80–551–1642–6 Preklad: Oľga Kralovičová, Tamara Chovanová, Jana Kantorová-Báliková

Mailer Norman Oheň na Měsíci (Of a Fire on the Moon) Odeon 1981

1. vydanie graf. úprava Jiří Rathouský náklad 60 000 viazaná 32 Kčs

Myslím, že by mohla byť označená ako sci-fi – hoci je to štylizovaná reportáž o pristáti američanov na Mesiaci. A ani v doslove (Problémy s žánrem) to nie je upresnené.

 [1689] ippokorny (editor) 26.08.2008 00:00  
Babula, kniha Planeta tří sluncí

V databázi je uvedeno, že navazuje na knihu „Signály na řece“. Správně patří, že navazuje na knihu „Signály z vesmíru“.

 [1685] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 25.08.2008 08:10  

@magio[1684]: trochu ti s tim Doylem pomaham .. udelam ty prastare predvalecne vydani co mam .. a neco slovenskeho…

 [1684] magio (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:43  

@tomts[1683]: Skvělý, dík moc, podle tohohle to bude legrace, nicméně dneska to balím, šest hodin strávených doplňováním informací mi pro dnešní den stačí. Zítra to vše přidám. Dík, čau

 [1683] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:39  

A co tuhle? http://www.sirarthurconandoyle.com

 [1682] magio (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:35  

@tomts[1681]: nejsi náhodou telepat? už čtvrt hodiny tu stránku projíždím, přesto díky

 [1681] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:33  
Doyle

@magio[1680]: Tohle by Ti mohlo pomoci: http://www.ignisart.com/camdenhouse/czech/biblio-e.htm

 [1680] magio (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:29  

@tomts[1679]: Jo, už to mám hotový, pustím se do těch starých sbírek, to bude pěkná makačka.

http://www.legie.info/serie/731-pribehy-profesora-challengera

 [1679] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:25  

@magio[1678]: no tam jí řadí právě tak, jak jsem Ti to napsal. Název série Professor Challenger

 [1678] magio (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:22  

@tomts[1677]: To je pravda, jsme už lepší :)))))))) Tam tu sérii řadí jen volně podle vydání.

 [1677] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.08.2008 20:20  

@magio[1676]: a co Fantastic Fiction? Tam to mají v sérii. Nakonec my jsme přece nejlepší:O))))

1249250251252253254255256257258259poslední (292)11641 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu