Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy

originální název: Die Elfen
originál vyšel: 2004

vydání: Fantom Print (web) 2008

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

mike87  | ** 10.06.2012 11:55

Tak o d téhle knížky jsem si něco sliboval – bohužel jenom kvůli názvu(i když ono elfové jako název nic moc, ale jsou to prostě elfové). Po přečtení jsem byl opravdu mimo – tohle že má být dobrá fantasy? Tak to opravdu ne. Děj byl nějaký zmatený, přeskakoval tam a zase zpátky a téměř nikam se neposouval. Nápad knihy taky nebyl nic moc a ani jako oddechovku bych tuhle knížku nevzal. Po dalším díle tohoto autora už nesáhnu, protože tahle kniha mě opavdu zklamala.

Safirentwiluea  | ** 18.06.2012 16:55

Podle recenzí a věčného chvástání, do kolika cizích jazyků byla kniha přoložena, že je nejčtenější ve své mateřské zemi apod. jsem čekala, že to bude skvělá kniha, možná i oddechovka. Opak byl ale pravdou. Oddechovkou bych ji teda nenazvala – mysl zaměstnávala až dost. Ale ne nějakou fascinující zápletkou, ale nesrozumitelným dějem, který se snažil čtenář s bolející hlavou ze všech sil pochopit. Děj zmatečný – přeskakovalo se od jedné zápletky ke druhé, až měl člověk pocit, že v té jedné knize se skrývá nahuštěných odfláknutých třicet knih vzájemně na sebe nenavazujících. Nebo přinejmenším sbírka povídek. Možná za to mohlo i to, že v příběhu se čas z jedné kapitoly do druhé posunul i o třicet let bez nějakého vysvětlení. Dále se postavy chovaly hodně divně a jejich reakce byly nepřirozené. Obyčejnému čtenářovi při tom naskakovala husí kůže a točila se mu z těch nesmyslů hlava. Abyste neřekli, že mám jen negativní hodnocení, můžu říct, že příběh je napínavý a vy fandíte svým oblíbeným postavám a doufáte v jejich úspěch. To bylo snad jediné, co udrželo mou pozornost při čtení. 36%

tonygomez  | ****1/2 10.02.2014 15:46

Od této knihy jsem toho příliš nečekal. Nemám příliš rád velké knihy s patetickými názvy a pro mě nepříliš přitažlivou obálkou – zdála se mi na první pohled jako z dětské knihovny. Děj je velmi přitažlivý a já osobně jsem se v něm orientoval bez potíží (a to jsem knihu nečetl v kuse). Jedna záhada střídá druhou. Knihu spestřují útržky „legend“, které byly pro knihu vytvořeny a tak se na hrdiny románu můžete podívat i očima jejich „potomků“. Osobně mám rád knihy tvářící se jako severské ságy a nepotřebuji ke štěstí naturalistické popisy. Je to tak trochu pohádkové a (ačkoli se to mnohým asi bude zdát dost přehnané) trochu jsem si u toho zavzpomínal na Tolkiena a na knihy o Albionu (pozor, ne Albenu!) 85%