díl v sérii: 6

Kategorie: fantasy - horor

vydání: Netopejr 2008

Renča  | **** 11.09.2009 07:45

Krásné a smutné, jako skoro všechny knihy série. Tohle je smutnější o to víc, že Vlad se najednou ocitá v jiné době, které nerozumí a nezůstali mu už žádní blízcí.

MirabelkaP  | ***1/2 29.09.2013 20:02

Knihu jsem podle řazení tady četla jako šestý díl místo pátého (již opraveno). Možná to bylo dobře, protože po protrpěné Rozesmáté smrti to byla trošku úleva. Začátek je velmi rozpačitý a trvalo mi začíst se, ale poslední část byla povedená teda až na to se Singerosem, to jsem nepochopila. Vlad se postupem času mění a musím říct, že se mi ta změna nelíbí a jenom zřídka v něm vidím toho Belu, kterého jsem si na začátku zamilovala (vím že se postava musí vyvíjet díky tomu co zažila a podobně, ale občas se chová tak nepochopitelně a nemohoucně… nepočítám do toho smutek, protže k tomu má důvodů spousty). Moc nechápu proč autorka do příběhu vsazuje tolik, hlavně ženských postav, se kterými nás seznámí jakoby měly být kdoví jak důležité a nakonec… nic… ukončeno (např. Elena), přijde mi to naprosto zbytečné. O pátrání po Rhiannon ani nemluvím… Celkově jsem zklamaná jak jde série příběhově dolů… Opět ale musím pochválit autorčin styl, popisy a přirovnání, které mě vždycky dostanou doprostřed dění… díky tomu vyšší hodnocení :)

Speedemon  | ***1/2 19.12.2013 22:11

Vlad se probouzí o několik století později a seznamuje se s novou dobou. Ta z něj činí většího melancholika, který neustále vzpomíná na svoji minulost a blízké. Zároveň ho probuzení z dlouhého spánku učinilo větším zvířetem, které těžko ovládá svůj chtíč. Vlad už není respektovaným vladařem, ale cizincem v cizím prostředí. Ze všeho co znal, jsou trosky. Kniha je rozsáhlejší než předchozí díly, ale zároveň méně dějová. Většinou jen sledujeme, jak se kníže Dracula seznamuje s novým světem a novými ženami, které jsou však hodně nevýrazné. I flashbacky do minulosti nejsou nijak záživné a nijak knihu neobohacují. Jinak se připojuji k nepochopení konce se Singerosem, ale to dokážu překousnout. Verdikt tedy je, že Vlad je jiný, pro mě trošičku slabší a proto dávám méně než předchozím dílům.