kniha » Semper fi
v Top10 4 | chce si přečíst 4 | chce mít v knihovně 3 | má v knihovně 70
hodnotilo: 105
86%
Koupit knihu:
Minotaur
Semper fi

Robert Fabian

Semper fi

Kategorie: sci-fi - akční - space opera - military

vydání: Straky na vrbě (web) 2009

odkazy: 5x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: technické

 [23] AndreasValo 27.01.2013 19:46  

Casting postav na Carpe Diem a Semper Fi ,–) http://th03.deviantart.net/fs70/PRE/f/2013/289/6/3/carpe_diem___robert_fabian_by_andreasvalo-d5i3446.png

 [22] KeB (editor) 02.06.2012 12:50  

@rozmetal[21]: Já to vím, který z nich to je :) RF to na sebe práskl v Mariňácích plus.

 [21] rozmetal 15.07.2009 20:16  

no vypadato ze to Fabian pojal tak trosku jako Tarantino Kill Billa, ale Semper Fi bych rozhodne cetl az po Carpe diem.

to arbi: ve Hvezde si hlavni hrdina rika John Dormer ale v knize neni primo napsano ktery Marinak to je i kdyz umyslne naznaky ze je jednim z nich tam jsou.

 [20] Majkl 29.05.2009 07:52  

trebalo by aby vznikol nejaký fanúšikovský web R Fabiana, aby som vedel o tých spojitostiach, ktoré mi zatiaľ nedošli :)

 [19] barbar (editor) 29.05.2009 00:32  

Obávám se, že aby člověk hlouběji zhodnotil Semper fi, měl by znát Carpe diem. Jinak mu totiž spousta drobných narážek unikne a bude to působit dost ploše. Fabian sbůj vesmír sice zvolna propojuje, ale člověk nemusí znát vše. Nicméně návaznost mezi těmito knihami je těsnější, než třeba mezi Mariňáky a Hvězdou…

 [18] arbi 29.05.2009 00:23  

to rozmetal: Nechci vám vstupovat do diskuze, ale rozmetale, vždyť Mariňáci sice vyšli před Carpe diem, ale v příběhu jsou Mariňáci pokračování. O to je otázkou, jakou spojitost mají mariňáci v Planetě mezi dvěma slunci (může to být někdo z přeživších Mariňáků???) a kdo je vlastně hlavní postava Hvězdy? (a teď si to nevybavuju, páč oboje jsem četl už před časem) No nic, tim jsem chtěl říct, že si myslim, že u příběhů, které jsou vyprávěny po samostatných dílech ale ne časově po sobě (příběhově) je vcelku jedno, jaký příběh čteš první. Naopak myslim, že by to mohlo být objektivnější. Pokud tedy si zrovna nevybereš ten druhý díl Hvězdy nebo Carpe diem, tím by se asi opravdu blbě začínalo :-)) (Mimochodem asi víte, že postava Drake z Mariňáků, je ten týpek, který ležel v nemocnici s popálenym ksichtem v kóji vedle Portera ;-)

 [17] Sirius 22.05.2009 16:02  

@Majkl[16]: Jasně, že není. Majkle. Takže pokud se chceš přidat, řekni.

 [16] Majkl 22.05.2009 12:22  

@Sirius[15]: a je nutné písať češtinou? :)

 [15] Sirius 22.05.2009 10:43  

@rozmetal[14]: Já tě chápu, Rozmetale ;) co se češtiny a Sadenu týče… není nějak důležité umět perfektně česky, abys mohl psát. Hlavní je touha dělit se s ostatními čtenáři o zážitky a zkušenosti a trocha trpělivosti, aby si s tím hned neseknul. Já taky neumím perfektně mateřský jazyk, takže má můj šéf občas co dělat, aby mi to všechno vychytal.

 [14] rozmetal 21.05.2009 22:42  

to Sirius: mas pravdu Fabiana mam rad, ale to s tim nema moc spolecneho. proste si jenom myslim ze kniha o vice castech se sice da posuzovat jednotlive, ale posuzovatel by mel mit nactene i predchozi veci. uz jenom proto aby mohl porovnat knihu s temi predchozimi coz mozna priznivce taky zajima(je lepsi nez ty predchozi, nebo se mu tahle nepovedla?). zkusim ti dat jiny priklad, Harry Potter a jeho 7 dilu. Kazdy dil ma svuj hlavni pribeh ktery se da precist samostatne, vsechny dily jsou ale vice ci mene provazane a neznalost jedne casti neni katastrofa ale muzou te v dalsim knize pripravit o vychutnani si nejake jine mozna i male dejove linii na kterou ale autor mozna zamerne kladl duraz. tyto male stripky se totiz nekdy podari slozit a vznikne tak dilo ktere oslovi ty fanousky kterym to autor adresoval(z HP jsem cetl jenom prvni dva dily zbytek jako filmy a pouzil jsem ho spise pro priklad protoze me napadnul jako prvni – pred chvili se se dival na trailer k Princi dvoji krve). nechci te zrazovat od tve bohulibe cinnosti za kterou ti hrozne dekuji, ze nam ctenarum alespon trosku nastinnis kvalitu nove vydanane knihy. na tvoji pozvanku na Sarden, mohu odpovedet jenom tim ze by se mi podobna aktivita asi libila ale bohuzel mi zhury nebylo dano. v cestine jsem nijak nevynikal, spise naopak a nerad bych tim pobouril svoje byvale ucitelky.

 [13] Sirius 21.05.2009 12:31  

@rozmetal[12]: Rozmetale, ta recenze bude objektivní. Už jsem takhle recenzoval Válečnou lest od Šlechty, aniž bych četl před tím cokoliv z Krvavého pohraničí. Takže buď bez obav. Nesnažím se rýpat do tvého oblíbeného autora, ani mu škodit. Já tohle nedělám… Pokud bys chtěl udělat rozbor celé trilogie +povídky. Klidně jej udělej. Na Sardenu to jenom uvítáme.

 [12] rozmetal 20.05.2009 19:37  

to Sirius: myslis si ze ta tvoje recenze bude objektivni kdyz si necetl predchozi knihy? maximalne bude objektvni ke knize jako k samostatnemu celku. ale kniha ktera je de fakto pokracovanim trech predchozich a jeste je k ni zajimava povidka, by se podle me samostatne posuzovat nemela.

 [11] Sirius 20.05.2009 11:56  

Na knihu jsem se těšil, protože mám rád české autory. A já tam přece nepsal, že mi nejsou jasné technické věci, které bych měl znát z předchozích knih. Já pouze napsal, že mi to připadá jako laciný mix Aliena a StarGate. Majkl má pravdu, mám to jako recenzní výtisk. ___ Evijalck: protože Feista taky nečtu od začátku, ale od prostředka. Tak nevidím důvod, proč nečíst Fabiána od konce. Jistě díky neznalosti předchozích knih si to tolik neužiju, ale i tak je to dobré čtivo. ____Majkl: uvidím, snad se k dalším knihám dostanu, mám toho dost. ___Semper fi je dobrá kniha, to nikomu nevyvracím, jen mě u profíka Fabiánova kalibru mrzí již zmíněné věci, které mlátili přímo do oči.

 [10] papuja 20.05.2009 11:26  

@eviljack[9]: Takových lidí je víc co čte např. 3.díl bez předchozích dvou dílů. Když se tady na Legii podíváš na hodnocení uživatelů je to tam krásně vidět:o))

Jinak tady nikde není zmíněno, že je to díl nějaké série tak se mu ani nedivím, že to šel číst.

 [9] eviljack 20.05.2009 09:06  

Souhlasím s Rozmetalem, nechápu, proč Sirius čte (a ještě na něj čeká) de facto třetí díl, aniž by znal dva předchozí.

 [8] Madam Brbla 20.05.2009 08:47  

@Majkl[7]: Vzhledem k tomu, že Sirius nebyl nadšen z „Hvězdné pěchoty“, dost pochybuju, že se mu bude zamlouvat „Carpe Diem“…

 [7] Majkl 20.05.2009 07:53  

Sirius – určite si prečítaj Planetu mezi dvěma slunci (atmosférovka ako remeň :) a Carpe diem a možno budeš hodnotiť lepšie.

rozmetal – možno to má na recenziu, ale v tom prípade by sa mal zoznámiť aj s Carpe diem.

 [6] eviljack 16.05.2009 14:27  
technická Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit?
 [5] rozmetal 16.05.2009 13:37  

to Majkl: diky

to eviljack: no, to ze na autora neni kontakt neni az tak pravda, pokud se podivate na stranky nakladatelstvi Straky na vrbě(www.straky.cz) přes ktere Fabain vydava, tak v diskuzich u jednotlivych knih osobne na nektere dotazy odpovida. Nebo ho zastupuje vydavatel p. Bronec. Jinak k tomu nakladatelstvi, tak vsechny knizky od Fabina si kupuji pres jejich e-schop protoze je to nejrychlejsi a neuctuji si postovne a balne.

 [4] Majkl 13.05.2009 08:28  

rozmetal: tak si zmeň v nastavení šírku hodnotení na 10 hviezdičiek.

eviljack: ja som sa už bál, že sa Autor odmlčí a keďže naňho nie je žiaden kontakt, tak by nepomohli ani volania z davu fanúšikov. Som rád, že sa tak nestalo. Fabianove knihy sú skvelou voľbou :)

 [3] eviljack 12.05.2009 23:48  

V obou případech se jednalo o Porterův oblek, mě to praštilo do očí (teď mě napadlo, že možná byl ten druhý lehčí, protože byl novější, budu si to muset přečíst ještě jednou a v klidu), ale jak říkám, to by byla prkotina, ten Burkov mi vadil mnohem, mnohem víc, to prostě tu knížku deklasuje. Napsal bych mu mail rozezleného fanouška, ale žádný není k sehnání, hehe… Škoda, jinak je to skvělá knížka, peněz taky nelituju, a na pokračování se těším, snad to nebude trvat zas rok :D

 [2] rozmetal 12.05.2009 23:27  

@eviljack[1]: nerad bych se pletl ale treba pirati meli jine verze pracovnich obleku ktere asi byli lehci. Nevim jestli to byl tento pripad. Zrovna takovehle malickosti ale nejak nevnimam. Osobne jsem hodnotil 100% ale dal bych spise 90%. Carpe Diem mi prislo lepsi ale rozhodne jsem penize za knizku nevyhodil. na pokracovani se uz tesim.

 [1] eviljack 11.05.2009 17:14  

Carpe Diem mám hodně rád, ovšem tady jsem dal „jen“ 80%. Za prvé si počkám na pokračování, a to, jak v něm autor ustojí Archu, a za druhé mi vadí chyby ve faktografii. Bojový oblek je nejprve uváděný jako patnáctitunový, později jako dvanáctitunový, což ještě není tak hrozné, ale Burkov je uveden jako oběť Keszela (ačkoliv v textu, myslím, jeho smrt popsána není), přitom se o pár desítek stran později opět zúčastní akce komanda.

Edit: tak jsem to změnil na 90%, ale bez druhého dílu už víc ani ťuk! :)

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu