Země prokletých

série: Agent JFK
díl v sérii: 19

vydání: Triton (web), EF 2009

odkazy: 7x [recenze], 2x [ukázka]

Sirius  | ***** 30.05.2009 09:09

Depka jako prase!!! Nevím, jestli to byl osud nebo prokletí, když jsem text četl v noci na nádraží (šel jsem z prvního JFK Conu) během 70 minutového zpoždění vlaku a pak ve vlaku během jízdy. Honza rozkrývá další střípek minulosti Kovářů rovnováhy, kteří by nemuseli být takoví slušňáci, jak se na první pohled zdá. Daří se mu to velmi dobře, země bez slunce je popisována opravdu skvěle. Navíc pro toho, kdo nečetl Žiješ jen jednou bude pár věcí nejasných (nutné načíst!!!). Uvidím, zda se v druhém díle připojí i Tom s Matesem. Příběh je úžasně temný, postavy jsou propracované. Je vidět, že to má Honza skvěle promyšlené, navíc další odhalení X-Hawkovi minulosti čtenáře ještě víc zamrazí_____ v kostce: Odplata je ještě temnější než Zatmění. Kdo čeká akční nářez, plný vtipu a nechuťáren – bude zklamán. Kdo čeká depresivní a temný příběh, odehrávající se v zemi, kde lidé už dávno nevědí, co je slunce – bude nadšen. Tenhle příběh doporučuji číst za hluboké noci v opuštěném bytě za světla lampičky. Už se těším na Vzpouru vyvolených, která bude podle všeho ultimátním masakrem. Prostě : Yes: Kovář is back!!! A to v pořádně temném kabátě :-) Pět hvězdiček dám ale až po přečtení druhého dílu, protože protože mi tu mrazení v zádech, které jsem zažíval v případě Zatmění. Snad jej opět pocítím v druhé části. PS: obálka je skvělá a naprosto ke knize sedí. PPS: ten Sirius mě v knize fakt dostal. Díky, Honzo.____ jak jsem slíbil, pět hvězdiček uděluji. Tohle se totiž musí posuzovat jako jedna kniha :-)

Majkl  | ***** 29.06.2009 18:35

Dlho očakávaná prvá polovica dvojdielu Jána Hlávku bola aj u mňa netrpezlivo očakávaná. Známy, vďaka ktorému som chcel ušetriť na poštovnom, mi túto knihu doniesol až po mesiaci. Grrr. No včera som sa na túto čiernu nádheru mohol konečne vrhnúť a… žiadne sklamanie! Hodnotenie berte ako prevahu subjektivity nad objektívnosťou, ale… objektívne sú recenzie. A ešte k tomu aj počas písania tohoto komentáru mi nenapadá nič, čo by som tejto knihe vytkol (a po napísaní možno pomalší rozjazd). Skvele vykreslené postavy – Asenat sa teraz bije spolu s Améliou o prvé miesto najobľúbenejšej postavy. Anna je rovnako zaujímavá, no porovnanie s Asenat ju posunulo o priečku nižšie (mimochodom, Asenat, Amélia, Anna, Andrea – štvorica femme fatale). Temný príbeh, perfektné zakončenie a facka X-Hawkovi v jednom ma primäli ku 5* hodnoteniu a ďalšiemu netrpezlivému očakávaniu. Sirius: mňa poriadne zamrazilo z Epilógu, Asenat je ale (sympatická!) potvora! :)

SiriusChico  | **** 19.02.2011 13:26

Odplata 1 je jeden z nejlepších dílů celé série a autor zde dalece převyšuje i příspěvky obou otců zakladatelů. JFK je stále v nemilosti agentury a když už je vyslán na nějakou misu nejedná o nic jiného než o sebevraždu. Temný svět Arzenat je velmi podmanivý a párkrát mi při čtení přeběhl mráz po zádech. Avšak samotná četba není tak plynulá jak by mohla být a některé pasáže jsem musel vyloženě přetrpět.

Gaarq  | **** 03.10.2011 19:59

druhý JFK dočten a tentokrát jsem podstatně spokojenější. honza hlávka skvěle navozuje atmosféru, a umí takovou tu temnou, ale realistickou, žádné ždímání černoty z bubáků (i když jeden tu je ;), jeho příběh má spád i logiku. sem tam na nás bafají bůžkové ze stroje, aby se děj pohnul (atraktivní tajemství dorovy, okolnosti okolo elima a pris), ale nepřesahuje to rámec snesitelnosti v dobrodružném příběhu. trošku vadí ta dobrodružná klišé – příšera s chapadly, ne vždy funkční popisy vyhřezlostí, line anna/x-hawk taky zrovna nesrší originalitou. chlupů by se možná našlo víc, ale aspoň je se za co chytit, v případě nagantů a vlčích máků jsem byl pěkně namydlený a často dosti mimo, např. tady mají kováři i x-hawk nějaký smysl.

Julianne  | *** 09.10.2011 14:08

Po Zatmění trochu zklamání. Ve svém předchozím JFK Hlávka velmi pěkně vykreslil postavy, pojal upíry originálněji než většina autorů (= byla to první kniha, kde mi nepřipadali trapní a nudní, naopak), nabídl zajímavého realistického záporáka… Odplata sice obsahuje pár zajímavých postav, děj drží pohromadě a má to nějakou atmosféru, ale přišlo mi, že se mnohem víc drží klišé (která se možná někdy snaží bořit jako předtím v případě upírů, ale tady se to moc nedaří). Možná změním názor po druhém dílu, ale zatím mi to přišlo jen jako lepší průměr. A spoileroidní P.S.: Neskloňování Sayed-Nefer bylo asi nepovedeným pokusem nechat čtenáře si myslet, že je to muž, ale právě díky tomu bylo ihned jasné, že je to žena. (A pak jsem zjistila, že to navíc někdo vykecal v anotaci.)

avatar2  | **** 17.12.2014 19:06

Určitě jeden z lepších dílů JFK. Akce spíš poskrovnu, ale zajímavě „nastavené zrcadlo“ agentuře, kdy čtenář neví kde je dobro a kde je zlo. Zajímavá X-Hawkova účast. Těším se na pokračování.

tiradentes  | ****1/2 21.07.2017 12:20

Kniha temná ako bludná planéta v medzigalaktickom priestore. Touto knihou ma Jan Hlávka utvrdil v tom, že je jedným z nejlepších mladých autorov fantastiky v stredoeurópskom priestore. A zároveň s Tomášom Němcom sa u mňa delia o prvú priečku vo svete JFK.