Kategorie: fantasy - dark - audiobook

vydání: Straky na vrbě (web) 2009; Straky na vrbě (web) 2011

odkazy: 14x [recenze], 1x [ukázka], 1x [trailer]

Svarec  | **** 20.06.2009 13:00

Skvělá kniha. Největším kladem jsou sympatické postavy a dobová atmosféra. Na zadek sice nepadám, ale jsem uspokojen. Doufám, že autor na sebe s další knihou nenechá dlouho čekat.

Sirius  | **** 30.06.2009 16:41

Kniha, která dýchá atmosférou starých dob. Takové už se dneska nevidí. Je to krásné dobrodružství s dobře propracovaným dějem, bitkami (je vidět, že Míla má zkušenosti) a uvěřitelnými postavami, z nichž mi nejvíce k srdci přirostl Terenc. Ovšem kdybych to měl srovnat s tou jednou povídkou, co jsem od Míly četl v desátých Drakobijcích, pak povídka vyhraje neb se mi zdá, že kratší příběhy mu jdou líp. Každopádně si Stínem Černého hvozdu ostudu rozhodně neudělal a já budu nadšeně vyhlížet pokračování. Míla Linc je jednou z nových tváří české fantasy, který se časem vypíše na obrovského profíka. Já mu fandím. PS: ty ilustrace jsou grandiózní

Majkl  | ****1/2 10.08.2009 11:24

Tretia kniha od Strák, tretí skvelý zážitok :) S anotáciou na knihe úplne súhlasím. Klasický fantasy príbeh plný odvahy i zbabelosti, intríg i lásky, zrady aj priateľstva… to všetko v tejto knihe nájdete. A zaručene nebudete sklamaní. V knihe je mnoho postáv, niektoré si zahrajú menšiu rolu, iné dostanú viac priestoru, no nesplývajú dohromady. Linc svojim postavám vytvoril spletité osudy a odhaľovanie ich minulosti (a toho čo môže za masaker na Kozím hrádku) pokladám za najväčší klad knihy. Možno vás zo začiatku nemilo prekvapí rýchle striedanie dejových línií, kde sa jednej postave venuje často len jedna stránka, ale po čase si zvyknete (a prispieva to k dynamike príbehu). Ku kladom knihy už znova (po B.Jiruškovej) pridávam aj poéziu a opäť kresby Jany Šouflovej. Obálka je nádherná nielen ako tapeta na monitore :) a ďalšie ilustrácie ma taktiež potešili. Rozhodne doporučujem kúpiť :) Ďalšiu autorovu knihu kúpim bez premýšľania.

irigi  | *** 30.12.2011 15:15

Atmosféra světa je moc pěkná. Mytologie kolem paní Smrti a „slovanské“ pojetí magie Vysočiny v podobě běsů se mi velmi líbí. Je ale bohužel znát, že na vykreslení některých reálií, mj. politiky a psychologie postav, musí autor ještě zapracovat. (Král Granice vypadá, že neumí napočítat snad ani do pěti a přitom později jedná velmi rázně, apod.) Rozhodně se těším na další knihy autora, už v Drakobijcích se mi jeho povídky velmi líbily a těším se na pokračování.

Fouré  | **** 14.09.2012 16:47

Velice příjemné počtení. Autor se zcela očividně inspiroval evropským světem třináctého a čtrnáctého (plus v menší míře i leckterého jiného) století včetně některých půvabných detailů, jejichž rozklíčování mi pokaždé vyloudilo příjemný úsměv na tváři. Mimo to by si pochvalu zasloužilo i věrohodně vykreslené prostředí a skutečnost, že dokázal ukočírovat početný ansámbl postav, aniž by v nich člověk ztrácel přehled (i když někdy už mnoho nechybělo). Jediné, co mi tak na knize drobět skřípalo, byly samy postavy, které se na několika místech chovaly nelogicky či neúměrně svému postavení a zázemí. Nicméně, jak již jsme řekl, jinak se jedná o velice kvalitní příběh několika dlouhých cest uprostřed jedné krátké války, v němž není nouze jak o svižně podané bojové scény, tak i o překvapivá odhalení a intriky v intrikách jiných intrik.