odkazy: 2x [recenze], 1x [info], 1x [ukázka]

1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

[18] Dilvermoon (editor) 20.02.2013 09:55

@Lucc[17]: Nepřesunu. Nejsem tak mocný :-)

[17] Lucc 20.02.2013 09:28

Díky fanouškovy U2 za připomenutí této debaty ;-)

Při čtení jsem knihu jako fantastickou nevnímal, i když se všemi louzovými argumenty ve spoilerem označeném příspěvku zpětně musím souhlasit. Spíše než mysteriózno za nimi ale vidím psychiatrické (?) problémy obou hrdinů. Nejsem žádný Cimický, ale ti dva v tom prostě lítají. Pokud jsou vůbec dva. Je to na hlubší debatu, do které se ale nechci pouštět. Už tak se bojím, zda jsem nespoileroval. V podstatě tedy souhlasím s Dilem, že to na Legii nepatří. Zároveň ho prosím o zvážení, zda nepřesunout část nebo celou tuhle debatu rovnou pod autora. Přece jen, Sputnik se tady zas až tak neřeší.

[16] Dilvermoon (editor) 17.01.2013 17:26

Prošel jsem net, je tam toho dost a tak tedy ne. :-)

[15] joshuatree (editor) 17.01.2013 16:20

@Dilvermoon[13]: Máš to 1:1, takže aj tak musíš rozhodnúť sám:) Vadiť mi tu nebude, myslím, že tu bude viac kníh ktoré tu nepatria:)

[14] louza 17.01.2013 13:22

@Dilvermoon[13]: Za mě ano.

[13] Dilvermoon (editor) 17.01.2013 13:19

@joshuatree[7]: @louza[9]: Tak teď nevím. Dát sem nebo ne?

[12] Lucc 17.01.2013 11:19

@idle[10]: Jasně že není. Je to zaplivaná jídelna ve Štatlu. Nebo spíš bývala.

[11] louza 17.01.2013 11:08

@idle[10]: nepruď :-)

[10] idle (editor) 17.01.2013 11:04

@louza[9]: Však taky Sputnik není žádná raketa. :)

[9] louza 17.01.2013 10:56

@Dilvermoon[6]: Myslím si že do fantastiky z malé části spadá. Ostatně jako valná většina ostatních Murakamiho prací. Je to celkem dost napínavé a mysteriózně napsané. A na konci je špetka nevysvětlitelna. Zhruba tolik, jako v tom Sputniku (který mimochodem vůbec není o raketách, jak by se mohl potenciální čtenář z názvu domnívat :-) ).

[8] louza 17.01.2013 10:36
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [7] joshuatree (editor) 16.01.2013 22:08

@Dilvermoon[6]: Priznám sa, že osobne som tam žiadny fantasticky prvok nepostrehol, asi mám hranice inde.(ale kniha ma bavila dosť 9/10 :o) )

[6] Dilvermoon (editor) 16.01.2013 20:14

@louza[4]: Takže podle tebe by tady „Na jih od hranic, na západ od slunce“ neměla chybět?

[5] louza 16.01.2013 13:18

@Gaarq[3]: Jinak ještě k tomu co číst a nečíst od Murakamiho… to je velký otazník. Je určitě skvělý spisovatel, který nebyl navržený na Nobelovu cenu žádnou náhodou. Jeho díla mají ovšem podle mého názoru kolísavou kvalitu a připadá mi, že masa jeho přívrženců si to nechce moc přiznat (viz. diskuse pod) a mají k tomu pádný důvod : „je to přece Murakami!“. Osobně mi přijde, že Murakamiho povídky jsou naprosto děsivé. Některé z kratších románů postrádají větší část smyslu (Sputnik) a někde (Afterdark) to zbaběle uhrává na dokonalou literární formu, což je čiré srabáctví (to se mu to píše, když je tak dobrej…). Přesto občas dokáže vyrazit dech například příběhem „Na západ…“, nebo memoárem o běhání. Nikdy by mě nenapadlo, že jde napsat kniha o něčem tak fádním tak poutavě a s relativně hlubokou myšlenkou. Pak jsou knihy, kde bylo jasné, že budou skvělé a jsou opravdu skvělé (1Q84). Norské dřevo jsem taky nečetl, ale určitě mu dám šanci.

[4] louza 16.01.2013 13:04

@Gaarq[3]: Asi dobrá volba. Ta kniha je opravdu divná. Rozhodně bych místo ní doporučil „Na jih od hranic, na západ od slunce“, což je sice v jádru „jen“ love story. Ale hodně civilní a uvěřitelná. Strhujícně napsaná. A s překvapivým (alespoň pro mě) vyústěním na konci, které si nezadá ani s nejlepšímimi Dickovkami. V principu je to podobné jako sputnik, ale zpracování i logika příběhu je mnohem lepší. Vlastně moc nechápu proč tu ta kniha není založena, protože mysteriózní pointa ve finále je jasným prvkem fantastiky.

[3] Gaarq (editor) 12.01.2013 16:16

@louza: sputnik jsem se rozhodl nečíst už v obchodě, když jsem si knihu prohlížel. murakami má dvě polohy a tahle druhá je pro mě dost nezajímavá. nečetl jsem ani norské dřevo (a nechystám se k tomu).

[2] LordSnape 02.11.2009 19:09

@Doubravka[1]: Přiznám se, že jsem byl možná trochu unáhlený, když jsem Sputnika hodnotil. Jo, je to pořád ten Murakami, ale oproti ostatním mi to přišlo na něj poněkud prázdné a slabé. Je to asi tím, že mám na tohoto autora moc vysoké nároky… Tak ale hodnocení jsem poupravil, pouhé tři * jsou přeci jen pro takovou knihu málo. Každopádně díky za názor. P.S. Kafku jsem četl, ale je to strašně dávno a netroufán si ho hodnotit, než ho přečtu znova. :) Ostatní mě ještě čeká.

[1] Doubravka (editor) 02.11.2009 11:50

2 Snape: koukala jsem na tvá hodnocení a neviděla jsem tam Kafku na pobřeží, Tancuj, tancuj, tancuj, ani Hon na ovcu. A to nemluvím o murakamiovkách, které tam být ani nemohou, protože česky ještě nevyšly. Četla jsem jich valnou většinu, takže se chci Sputnika trochu zastat :) Sice jsem tenhle román četla už před několika lety a to v anglickém překladu, ale v M. tvorbě mi přišel tak někde uprostřed – kouzlo Muraklamiho dvojsvětí se zde nezapře. Postava zralé elegantní ženy, která mladému člověku obrací život naruby se také vlastně neobjevuje poprvé. Vůbec, čím víc Murakamiho čtu, tím více vnitřní provázanosti a odkazů na jeho vlastní příběhy v něm nalézám. A možná právě proto nejsem s to žádnou z jeho knih zatratit, pro mě tak nějak tvoří organický celek.

Jinak já osobně jsem měla tu „smůlu“, že jsem se s Murakamim seznámila prostřednictvím knihy, kterou dodnes pokládám za jeho nejlepší. Česky to možná jednou vyjde jako Kronika ptáka na klíček (?) – alespoň tak o ní japanisté hovoří, anglicky The Wind-Up Bird Chronicle. Té se v mých očích přiblížily snad jen Hon na ovcu a Tancuj, tancuj, tancuj, takže vřele doporučuju alespoň ty, pokud se někdo necítí na anglické překlady.

Jo, Murakami.. ;)

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici: