kniha » A ještě něco...
chce si přečíst 4 | chce mít v knihovně 5 | má v knihovně 23
hodnotilo: 23
68%
A ještě něco... Více vydání = více obálek.

Eoin Colfer

A ještě něco...

Kniha vyšla i pod názvem:
A okrem toho...
(viz informace u vydání - záložka 'další informace')

série: Stopařův průvodce Galaxií
díl v sérii: 6

Kategorie: sci-fi - humorná

originální název: And Another Thing...
originál vyšel: 12/10/2009

vydání: Slovart (CZ) 2009; Argo (web) 2010

odkazy: 5x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [39] Xeelee 09.04.2010 00:34  

@Albrecht[38]: Díky :-) Básnění mu koukám minimálně v mládí moc nešlo.

 [38] Albrecht 08.04.2010 22:25  

@Xeelee[36]:

Tak jsem se nakonec zbavil lenosti a přepsal ti to :-)

Jetlz Ničitel. To má zvuk,ale vypadá to trochu nahodile. Malokdy ničil bez náležitého papírování. Jeltz Neúhybný. Hezké, ale vypadal by s ním spíš jako pilot nějaké závodní piksly. Vždycky když Jeltz tuhle hru na přízviska hrál, skončil u mazlivé peřzdívky, kterou mu dl jehootec:Jeltz hajzl na n-tou. To je přece všeříkající. Jetlz si vzpoměl na jednu svou ranou báseň.

„Hajzle na entou,“ pronesl hlasem bouřehřmící z dálky. „Her tvých Skončil čas U děr krabích. Odlož palici svou A pažemi plesk plác zamávej světu slunce a napjaté kůže. Nauč se dobře nenávidět, Můj malý Hajzle na entou.“

 [37] idle (editor) 08.04.2010 17:53  

@Xeelee[36]: Na facebook nechodím, ale hezkou hrstku překladů (včetně té velštiny) kdysi posbírala ségra – čerpalo se z toho vždycky při recitacích na Ručníkovém dni.

 [36] Xeelee 08.04.2010 17:04  

@Jana677[34]: Já myslel poezii z A ještě něco… Tohle samozřejmě znám. Nedalo mi to a založil sem skupinu Vogonská poezie na Facebooku. Mám tam odkaz na stránku s překlady do spousty jazyků (velšština!!!) apod., tak bych tam rád přidal i tenhle novej přírustek.

 [35] Albrecht 07.04.2010 19:14  

nejvic me na tom fascinuje, ze tam maji, i to basnicke „thee“… cesky preklad je vsak stejne ten LEPSI

Oh freddled gruntbuggly thy micturations are to me As plurdled gabbleblotchits on a lurgid bee. Groop I implore thee, my foonting turlingdromes. And hooptiously drangle me with crinkly bindlewurdles, Or I will rend thee in the gobberwarts with my blurglecruncheon, see if I don't!

 [34] Madam Brbla 07.04.2010 08:05  

@Xeelee[33]: Počti si třeba tady: http://www.plaz.org/index.php?s=8

 [33] Xeelee 07.04.2010 03:56  

Mohl by sem někdo zkopírovat vogonskou poezii?

 [32] Madam Brbla 06.04.2010 13:23  

@Albrecht[26]: Neber si to zle, prostě se tady občas stává, že zcela neznámý uživatel ohodnotí jedno dílo, zahrne ho superlativy a zase zmizí (navěky). Obvykle se to tedy děje u knih domácích autorů a vypadá to jako lobby – samochvála spisovatele, případně dotčená reakce jeho blízkého příbuzného. Když se pak takový člověk zaregistruje vícenásobně pod různým nickem a dá 4× vysoké hodnocení absolutní srajdě viz. http://www.legie.info/kniha/9903-jiri-grim-ve-stinu-zehyru , stávají se holt „legionáři“ poněkud podezíravými i vůči nevinným nováčkům;-).

 [31] Speedemon (editor) 06.04.2010 13:20  

Naprosto souhlasím s idle. Hodnocení zde na legii je jeden z faktorů, podle kterého si vybírám, co dál číst…

 [30] idle (editor) 06.04.2010 12:49  

@Albrecht[28]: A ještě doplním: i špatné věci stojí za to ohodnotit, když už se s nimi člověk namáhal číst. Nemusíš třeba plýtvat energií na kritiku, pokud ti to za to nestojí, ale i procentní hodnocení je užitečná informace. Pomůže to především ostatním, až se budou rozhodovat, jestli knihu koupit/číst nebo ne. Taky ti to ale může posloužit k vzájemnému porovnání profilů s někým, kdo má možná podobný vkus jako ty – a ty budeš vědět, nakolik se můžeš spolehnout na jejich názory a oni na tvé. A za třetí pro lidi jako já je to užitečné, aby si mohli za pár let ověřit, jestli tu knihu četli, protože tou dobou už si to možná (zvlášť u těch slabších) nebudou pamatovat.

 [29] idle (editor) 06.04.2010 12:31  

@Albrecht[28]: Tomu rozumím, já mám dost krátkou paměť, takže vydolovat z ní hodnocení něčeho, co jsem četla už dřív, je trošičku problém. Taky jsem tu zezačátku naklikala pár oblíbenců a dál přidávám aktuálně přečtené.

No nic, hlavně, že už všichni víme, na čem jsme :)

 [28] Albrecht 06.04.2010 12:27  

@idle[27]: To je tezky, ja se zabyvam jen knihami, ktere me nadchly. :-(( Knihy, kterym bych dal pripadne mene jak ctyri hvezdicky, spise rovnou zapominam i s autorem, popripade na ne neupozornuji. Spatnym vecem, dle me, patri zapomneni, a ne energie v kritickych hodnocenich. Nicmene diky, jsem si neuvedomil, ze vlastne nemate moznost nijak posoudit, co jsem vlastne zac, kdyz jsem tu novy a nepravem me to trochu popudilo.

 [27] idle (editor) 06.04.2010 12:16  

@Albrecht[26]: O kumšt nejde, jde o to, že sólové 100% hodnocení od čerstvě registrovaného člověka je dost nevěrohodné. Pokud se zapojíš v širším měřítku, tak to bude jedine dobře.

 [26] Albrecht 06.04.2010 12:09  

@Jana677[17]: No ja jsem tedy andel za vsechny prachy. K registraci a komentari me vedl ten prispevek od Xeelee. Kdyz to nikdo necetl a vsichni jen tipovali, jake to bude, tak me zlakala mezirka na svoji seberealizaci. Snad na diskuze o sci-fi nevadi, kdyz nemam Krumst… )))

 [25] Xeelee 03.04.2010 16:39  

@tomts[24]: Mě se líbí. Vypadá podobně a zároveň úplně jinak než zbytek série od Arga a IMHO je ještě praštěnější než ty předchozí :-) http://wales.cz/download/img/produkty/8338-b-adams_a_jeste_neco.jpg

http://neviditelnypes.lidovky.cz/recenze-eoin-colfer-a-jeste-neco-dn1-/p_scifi.asp?c=A091210_203157_p_scifi_hpe [40 %] ale zatím sem narazil jen na kladný ohlasy čtenářů…

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ukazka-eoin-colfer-a-jeste-neco-dzz-/p_scifi.asp?c=A100305_000028_p_scifi_hpe Dá se o prezidentu Bíblbroxovi vůbec říct něco, co by ještě nebylo vytištěno na tričkách a nekoluje po celé galaxii jako bonus ke každému nákupu na LeeBay? Nejslavnějším z těchhle tričkových sloganů je asi ZAFOD ŘÍKÁ ZAFODOVI ANO, byť ani jeho vlastní psychiatrický tým nechápe, co to vlastně znamená. Druhým nejoblíbenějším je nejspíš BÍBLBROX. BUĎTE PROSTĚ RÁDI, ŽE JE.

Je univerzálně platnou pravdou, že když už si dá někdo tu práci a nechá něco natisknout na trička, pak to téměř určitě není stoprocentní nepravda, jinak řečeno je to více než pravděpodobně poměrně určitě ne tak docela lež. Takže když pak Zafod Bíblbrox zavítal na nějakou planetu, lidé odpovídali bezvýhradně „ano“ na každou otázku, kterou jim položil, a když odcestoval, byli prostě rádi, že je. Pryč.

 [24] tomts (editor v době uložení příspěvku) 03.04.2010 11:28  

@Xeelee[23]: vzhledem k tomu, že kontroverzní byla veškerá pokračování Stopaře (a nakonec i samotný originál), tak tomu tady ani nemůže být jinak. Osobně mě odpuzuje už jenom ta obálka natolik, že bych to ani nevzal do ruky. Nápad poslat některé knihy Koniášovi není úplně marný, ale co zemřel, tak se to posílá do Levných knih a poté prodává za X9,– ;-DD

 [23] Xeelee 03.04.2010 03:57  

@tomts[22]: Až na to, že tu zatím nikdo neví, jestli jde o kontroverzní béčkovej nebo horší titul (a tudíž nemůže sdělovat, že názor ostatních je nepřesnej) souhlasím. Kontroverzní bude až tehdy, když se budou dva tábory přít o to, jestli je šestej Průvodce genialní nebo by se měly všechny výtisky poslat Koniášovi.

 [22] tomts (editor v době uložení příspěvku) 03.04.2010 00:30  

@GeRony[20]: „Koniec koncov, kazdy sme tu raz zacinali a hodnotili prvu knihu…“ — souhlasím, a bylo to krásné :DD Ovšem s připomínkou, že málokdo z nás jako první ohodnotil kontroverzní béčkový či céčkový titul 100% a v tu samou chvíli všem v diskuzi sdělil, že jejich pohled na knihu je nepřesný. Když tedy jde o skutečné znalce, proč neohodnotí rovnou třeba 200 knih, které mají jistě načteno a nepokusí se o solidní komentář? Takhle jde jen o takové výkřiky ze tmy…

 [21] idle (editor) 02.04.2010 21:57  

@GeRony[20]: Já vím… a nikomu to neberu. Jenom prostě pro mě taková informace nemá žádnou hodnotu.

 [20] GeRony (editor) 02.04.2010 21:46  

Mno, ono sice je mozne, ze je to dalsi z radu anjelov, ale na druhu stranu, nehadzme vsetkych do jedneho vreca. Koniec koncov, kazdy sme tu raz zacinali a hodnotili prvu knihu…

 [19] BorgDog 02.04.2010 19:59  

@idle[18]: A začíná to být otravné.

 [18] idle (editor) 02.04.2010 16:22  

@Jana677[17]: Nějak se to rozmáhá.

 [17] Madam Brbla 02.04.2010 16:14  

@idle[16]: Že by další „anděl“?;-)

 [16] idle (editor) 02.04.2010 14:42  

@Albrecht[15]: Už jsem se chtěla nechat navnadit, ale pak jsem se podívala do tvého profilu :(

 [15] Albrecht 02.04.2010 14:29  

Xeelee: Já jsem toho novýho Stopaře četl… no dost jsem se bál, že to bude děsnej paskvil, ale je to napsaný prostě skvěle. Kdyby na tom bylo nadepsáno Adams místo Colfer, nepoznal bych, že to nenapsal on. V něčem je to trochu horší, než pentalogie, v něčem je to trochu lepší. Nápady, vtípky, vynalézavé hříčky a čtivost… všechno tohle se staré pentalogii, dle mě, vyrovná. Pokud nemáte rádi Adamse, nečtěte ani tohle, pokud ho rádi máte, nezklame Vás ani Colfer. Možná je dokonce výhodou (a to opravdu jsem spíše odpůrce druhých, třetích, pátých…, desátých dílů), že to napsal Colfer, protože to má i svoji trošku jinou svěžest (není to úplně to samé). Furt to nechápu, ale tady ten nápad, udělat další pokračování, vyšel. No byl bych rád, kdyby se vyjádřil ještě někdo, kdo už to četl, jsem zvědavý na názor (protože kamarádi, se kterýma jsme Stopaře hltali před deseti lety, jsou mile překvapeni, jako já, tak třeba se objeví nějaký negativní postoj alespoň zde).

 [14] Xeelee 20.03.2010 21:24  

To novýho Stopaře ještě nikdo nečet?

 [13] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 12.03.2010 22:55  

@FerryH[11]: Ha, konečně někdo, kdo má na Stopařova průvodce stejný názor jako já :)

 [12] Doubravka (editor) 11.03.2010 17:40  

@FerryH[11]: Ferry, víš ty co? Nekecej a pošli Milese ;o))

Nesnáším další díly (zbytečně) psané jinými autory :(

 [11] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 11.03.2010 16:30  

@Doubravka[10]: nesouhlasim… :O)) majitele prav to do serie zaradili a berou to jako pokracovani… co mi na legii mame do toho co kecat?… ;O)

… krom toho si dovolim jeste rouhactejsi poznamku: nic nemuze bejt tak blbe jako ty samotne Stopari napsane Adamsem… proste si nedokazu vubec predstavit, ze neco by mohlo bejt JESTE pitomejsi nez tohle.. muze to bejt uz jen plus… ~;o)

 [10] Doubravka (editor) 11.03.2010 09:28  

@Reader[8]: zařadila jsem to tam já a přiznám se, že o tom taky dost pochybuji. Pokud by to odsouhlasilo víc lidí, byla bych pro vyřazení :)

 [9] Xeelee 11.03.2010 01:16  

U mě zatím po přečtení zdejší anotace převládá zvědavost.

 [8] Reader 10.03.2010 21:53  

Od Colfera jsem také něco četl. Pěkná(dětská) fantasy s pár dobrými nápady. Autor už měl tendenci přespříliš natahovat svoji serii Artemis Fowl a teď ještě tohle. Nezdá se mi však, že by měl nějaký zvláštní smysl pro humor, nu možná mne v tomto dílku překvapí. Samotná Průvodcovská sága (podle mne) ke konci ztrácela dech(upřímně řečeno pamatuju si víc z prvních dvou dílů, které jsem četl poměrně dávno než z posledních dvou- není tomu tak dlouho co jsem s nimi měl tu čest). Nevěřím tomu, že by jí pan Colfer dodal druhý dech. PS: Opravdu to musíte zařadit přímo mezi knihy stopařova průvodce? Není to rouhání:D?

 [7] Jakub Ehrenberger 10.03.2010 18:07  

No, já osobně se na recenze těším. DA jsem sice nečetl, ale Colfera považuju za velmi dobrého spisovatele. Ačkoliv tady nejde ani tak o dobré řemeslo jako o to, trefit se fandům do apetýtu, což se prakticky nedá. Koneckonců ta jediná recenze na originál to potvrzuje. Kdyby napsal Colfer vlastní knihu, byla by dobrá. Takhle to ale nestačí.

 [6] Svarec 10.03.2010 15:26  

@Gaarq[5]: Budiž, nicméně malé ospravedlnění to je :-) Duna je jiná věc, tak se jich, pokud vím, ani nikdo neprosil…

 [5] Gaarq (editor) 09.03.2010 17:25  

@DreamChaser[4]: existuje kouzelné slůfko NE ;) chápu, že dýchat nebo čůrat musíš, ale nemusíš psát další díl stopařova průvodce :) ani když jsi profesionální spisovatel. ty prachy za tu ostudu určitě nestojí… koukni na ty parchanty co do****li dunu.

 [4] Svarec 09.03.2010 16:44  

@Gaarq[1]: Já bych ho za příživnictví neodsuzoval, prý to ani nebyl jeho nápad :-)

 [3] idle (editor) 09.03.2010 12:14  

@Jana677[2]: To jsme na tom podobně (myslím s tou pamětí) :)

Ale jestli to bude špatné nebo ne – já bych se bála. Vogonská je sice až třetí, ale nezapomeň, že ta úplně nejhorší pocházela ze Země.

 [2] Madam Brbla 09.03.2010 11:52  

@Gaarq[1]: Tak to nebude až tak špatné – nezapomeň, že vogonská poezie je až třetí nejhorší ve vesmíru;-). „Ó fretná chrochtobuznosti…“ Proč si polovinu života pamatuju takovou pípovinu a číslo účtu nebo OP se v té mojí kebuli ani neohřeje?

 [1] Gaarq (editor) 09.03.2010 11:45  

hleďme, příživníček… a navíc ne moc dobrý /amazon, 64 recenzí a jen 2.5*/ ;) dobrý komentář „worse than vogon poetry“. tak tohle nekoupím.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu