Sestavil/i:

Ondřej Jireš

Hvězdy české sci-fi

Kategorie: sci-fi - antologie

vydání: Argo (web) 2010

Gaarq  | *** 07.06.2010 17:34

to, že česká sci-fi na tom není kdovíjak dobře, čtu v dílech jejích autorů již delší dobu. a tahle sbírka to žel jen dokládá. opět jde o solidní knihu (provedením) se skvělými ilustracemi (mám rád), ale počtení nic moc (i kapitán kid mírně zklamal). nuž, není každý den posvícení.

Mrowka  | *** 09.06.2010 16:52

I když je ten výsledek poměrně ucházející, tak si myslím, že ten název je zavádějící a výsledný dojem z knihy to dokazuje. Pod hvězdami české sci-fi bych si představil jiná jména. ON – dobře, z úcty k jeho dřívějšímu dílu, VŠ – o tom žádná, JV – to je už spíš pravěk české sci-fi a tak i když ho mám strašně rád, nevím, jestli by tu měl patřit, JWP – určitě ano, Vilma Kadlečková – a ta se tu dostala jako za co? To už bych spíš překousl Rečkovou. Proč tu ale není Kulhánek, Kopřiva, Žamboch, Pecinovský, Heteša, Fabian? Ne, tohle nejsou hvězdy české sci-fi. Sory.

Vlask  | ***1/2 12.06.2010 18:57

Hvězdný výběr to opravdu není. Sice mi to jako čtenáři z mladší generace rozšířilo obzory (výpisy předchozích děl jsou obsáhlé), ale nevyskytuje se tu žádná bomba povídka. U děl pánů Neffa a Procházky jsem se aspoň trochu pobavil (není nad černý humor), Šlechta nezklamal, ale ani nepotěšil (konec je neslaný, nemastný), Kadlečková to má ze začátku hodně nudné a zmatené – člověk se musí pročíst do půlky, aby vůbec věděl která bije. Nakonec to nebylo špatné, ale kdo se tím začátkem má probíjet. Jedině povídka od Velínského mi vůbec nesedla. Je v ní namícháno spousta děje, o kterém ani samotný hrdina neví, jestli se stal nebo ne. Natožpak nebohý znuděný čtenář.