série: Agent JFK
díl v sérii: 23

Kategorie: sci-fi - povídková sbírka

vydání: Triton (web), EF 2010

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Sirius  | **** 17.05.2010 12:30

V rámci téhle série je to nadprůměr. Polák vytvořil dobrý, temný a fungující svět s řadou dobře propracovaných postav, s nimiž se bude moci hrát i v dalších dílech. A čte se to jedna radost. Hodně fandů asi Apokalypsa nepotěší, protože se tu nestřílí každou chvíli, díky čemuž se to netopí v litrech krve. Milovníky magie, okultismu a dalších podobných věcí (o nichž vím asi tolik co o sekání dříví = 0) tenhle díl taky potěší všemožnými odkazy a na nejrůznějšími magickými formulemi. Na druhé straně jsem se ale nemohl zcela ponořit do příběhu a maximálně si ho vychutnat – nebyl jsem přímo v ději ale jen jsem jej pozoroval. A hlavně mi tu chyběl pořádný záporák, který by hrdinům zatápěl. Bohužel ani ten Antikrist nebyl pořádný parchant, jak jsem původně čekal. Každopádně se od Hlávkovy Odplaty jedná o nejlepší díl, takže mi stálo za to přetrpět čtení dílů 21 a 22, byť samozřejmě Polák autora dílů 19 a 20 nepřekonal. Co se bonusové povídky týče – to je taková malá třešnička na dortu. Pokud se ale její autor Petr Totek vypíše a oprostí se od vzoru, který má v Miroslavu Žambochovi, můžeme za pár let stát dlouhé fronty i na jeho knihy.

KeB  | **** 29.05.2010 15:02

Zatím to nebudu hodnotit, protože jsem to ještě nevstřebal. Ale jak napsal Sirius (já měl za to, že ho zabil ten Treneportův pohůnek…), není akční tak jako jiné díly. Je, řekl bych, až táhlý a roztáhlý, pakliže to byl záměr, aby vynikla jakási ironická grotesknost vyhlazování desítek milionů lidí, tak to fungovalo, alespoň na mě. Jinak z něj mám rozporuplné pocity, a proto ho ohodnotím později… (A ta obálka se Sketchbookovi fakt povedla) P.S. některé pasáže jsem si přečetl znovu a souhlasím se Siriusem a hodnotím 80%

FerryH  | ** 14.08.2010 10:13

Nic moc… jsem lehce na rozpacich, mozna me to neoslovilo, protoze nemam rad okultizmus a mystiku… ale to nevysvetluje zcela 100% me rozpaky nad timto dilem JFK … mozna – ale jen MOZNA – jsem tam ucitil (podprahove) prilis odlehceny ton, snad autor to tema nebral dostatecne vazne a mne ten naznakovy(?) parodicky ton vadil… fakt nevim… kazdopadne nemohu dat vic nez 40% – me lehce podprumerne hodnoceni v ramci serie – neni to tak ubohe tatrmanstvi jako Prochazkovo Podhoubi smrti, a ani tak odflakle radobyhumorne-parodicke jako Neffuv Jeruzalemsky masakr, ne, to ne… ale stejne – nic moc
Sorry vic nez 40% dat nemuzu, ani kdybych hoodne nadrzoval… ;O((

Prilozena povidka PETR TOTEK – BĚH MEZI STÍNY http://www.legie.info/povidka/23972 …hmmmm neprekvapila … jak uz bejva tradice u JFK povidek – je to priserne, hrozne, az k placi… :O(((
Proboha proc se tam do toho JFK ty povidky davaji?? Jsou fakt ubohe az to boli… U teto povidky jsem se nedostal ani pres tri uvodni odstavce, dal to proste neslo… Neco tak priserneho by snad nemelo byt publikovano ani ve fanzinu ci na fan webu, natoz knizne… zkuste si jen tak namatkou spocitat kolik je v te pov. opakujicich se slov jako jsem … uz jen tohle odstrasi… ;O((

K tomu jeste jen jedno – proboha co tam dela redaktor ci editor v tom JFK??? Nemel by nahodou prave u takovychto veci autora trochu nakopnout?? Nemel by zacinajicimu autoru rict: hele zkus preformulovat tuhle a tady par vet, tak aby se tam stale neopakovalo stejne slovo… a pod. Zda se, ze editor JFK je linej jak cunik… pokud teda vubec JFK nejakeho editora-redaktora ma… zacinam o tom pochybovat! Pote, co jsem se dovedel, ze autori JFK romanu jsou nuceni kratit jednotlive dily jen proto, aby se tam pak mohly objevit takovehle priserne povidky … nad timhle fakt zustava rozum stat! Radej bych cetl o 50 str vice v hlavnim romanovem dile JFK, nez si pak precist prisernou povidku, ze ktere vzdy zvracim… :O(((

P.S.
Heeej!! Inkvizitore povidek Gaarqu!! nemas chut pradne ‚analyzovat‘ a sepsout ty JFK povidky v jednotlivych knizkach?? Klidne ti to sesbiram do jednoho celku… :O)) at to nemusis hledat :))) Myslim, ze ‚veci‘ by to fakt prospelo… mozna bychom se pak casem i dockali jakes takes redaktorske prace … treba se pak nekdo chytne za nos… (nedoufam) nebo jeste lepe – prestanou se ty prisernosti v JFK zcela tisknout… coz by serii urcite jen prospelo… kazdopadne mensi zamereni pozornosti ‚inkvizitora‘ na tyto hruzy by stalo za to… :))) Prace pro tebe Gaarqu… :)))

Majkl  | ***1/2 17.09.2010 11:04

Nechcelo sa mi púšťať do čítania westernového dielu 22, preto som siahol po výrazne zaujímavejšej dvadsaťtrojke, ktorá nie je v žiadnom prípade tradičným akčným dielom na jedno popoludnie. Príbeh má veľký potenciál – biblická apokalypsa a výklad jej symboliky v modernom svete, ktorý je postupne ničený šialeným despotickým mágom – a jeho využitie je pre sériu Agent JFK až márnotratné. Pokojne by som vymenil krátky rozsah a akčné scény (z ktorých jasne cítiť, že autorova sila je v inom) za pekne hrubú bibliu :), v ktorej by bol priestor na ešte podrobnejšie vykreslenie sveta, niekoľko dejových línií a výraznejšie popísanú psychiku postáv (samozrejme bez JFK reálií) – takto by to bola veľká pecka, inak je to len ďalšia (naozaj zaujímavá) misia JFK. Polákov diel nekritizujem, skôr tu vzdychám v zmysle „keby bolo keby“. Dúfam, že sa s autorovou tvorbou stretnem aj v budúcnosti, ale radšej nezmenenou svetom JFK.