Kategorie: fantasy - dark - postkatastrofická

originální název: The Desert Spear
originál vyšel: 04/2010

vydání: Triton (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Renča  | ***** 12.11.2010 09:57

Většinou se o druhých dílech trilogií říká, že jsou vycpávkou mezi úvodem a závěrem, ale tohle není ten případ. Ač kniha vypráví i o dalších osudech hrdinů z prvního dílu, autor se soustředil zejména na postavu Jardira a dobře udělal. Arlen byl jasný klaďas, ale Jardir je… komplikovaný, pohybující se na hraně mezi dobrým a zlým a jeho velikášské cíle (podporované, či provokované jeho ženou) dávají příběhu dynamiku. Hrozba démonů jakoby ustoupila do pozadí a autor nám předestřel téma střetu kultur.

Nejdřív mi trošku vadil ten časový návrat zpět, ale podívat se na některé stejné události z jiného úhlu pohledu, nebylo nudné, ale naopak překvapivé. Když znáte minulost či myšlenky postavy na druhé straně ringu, posuzujete jeho činy jinak. Prostě doporučuju ;)

minduton  | ***** 29.07.2012 20:01

Jedna z nejlepší fantasy knih (no abych byl korektní, je to i trochu sci-fi, a dokonce postapo, byť jen líznutím), kterou jsem kdy četl. Nabušený příběh. A vyjímečně dobrá oproti úvodnímu dílu série. Dějové linie jsou po stránce atraktivnosti rovnocenné, což je jen dobře. Už se těším na 3. díl (v eng. vyjde letos). A prý to má být i zfilmováno – pokud film bude jen z poloviny tak dobrý jako kniha, bude to bomba! 100%

bulik2310  | ***** 21.01.2013 18:38

Pre mňa to bola jedna z najlepších kníh vobec.

Lmslaver  | ***** 11.02.2014 13:13

Druhý díl Démonů opět vsadil na pomalejší rozjezd a seznamuje nás s dětstvím a vzestupem Jardira, ale protože má jeho lid zabíjení démonů jako hlavní životní ideologii, tak děj není ani trochu nudný. Jardir se nám představuje v trochu jiném světle a tím nám ukazuje, že žádná lidská postava není zcela kladná, nebo záporná, ale má své důvody pro své skutky. V Pouštním kopí sledujeme i další kroky Arlena, Leeshi i Rojera a když už jsem si vždy myslel, že se tempo zvolní a přijde nějaké hluché místo, tak děj naopak nabral ještě svižnější a čtivější tempo. Jednoznačně 100%.

knedle  | **** 24.11.2015 23:10

Otravnej začátek – je věnován dětství Jardirovi – a snaží se mi ozřejmit jeho (a plus obecně krasijské) pohnutky proč dělá (dělal) to co dělá. Problém je v tom, že z první knihy jej považuji za šmejda, takže mě to vůbec neoslovuje.
Trochu mi to připomínalo „odhajzlení“ Jaimeho Lannistera od třetí knihy Písně. Jenže tam to GRRM podává po kouskách v rámci děje rozsekaného POV a tady to dostaneme v gavalu textu. Nicméně úplně špatná ani tato pasáž není.

Finále mne opět (už i v první knize) překvapilo, čekal jsem sbíhání (všichni na jednom místě)…

Autor stále něčím překvapuje, těším se na další díl.

Celkově o chloupek horší než jednička, ale i tak si to dejte.

Methat  | ***** 20.02.2017 14:08

Nemôžem inak, musím hodnotiť plným počtom. Posledných 140 strán bolo… uff.

Prvých dvesto strán je o staronovej postave Jardirovi – autor predstavil kultúru „z opačnej strany sveta“ od detstva cez dospievanie až po dospelosť. Z prvého dielu nám autor Jardira znechutil, no tu sa to snaží napraviť. Táto časť ma moc nebavila, pretože sa príbeh tiahol pomaly. Na druhú stranu si čitateľ mohol urobiť kvalitný a detailný obrázok, ako žijú krasijci a koľko môžu mať manželiek. A ich ideológiu, atď. Vtedy som ešte rozmýšľal nad nižším hodnotením.

No potom dostali priestor staré známe postavy – Arlen, Leesha, Rojer, obľúbil som si staronovú postavu Rennu. Aj tak celú knihu tiahne najsilnejšie Arlen. Najviac sa mi páčili opätovné stretnutia v Milne a Tibbetskej riečke, ktoré boli nesmierne dojemné a ja som sa tešil ako malé decko na tie kapitoly. A posledné súboje s dvoma princami… uff. Idem sa vrhnúť na tretí diel, tak ma táto séria baví.

Madam Brbla  | **** 14.11.2018 09:04

Kdo se těšil, jak se hned ze startu připojí k válce Tetovaného, ten může být nepříjemně překvapen, když se vynoří v Krasii při sledování dětství (tedy spíše konce dětství) nechvalně proslulého Jardira. Ale mezi námi, obálka v kombinaci s názvem naznačily více než dost, údiv nad změnou prostředí není zcela na místě. Čtenář se dozví, co formovalo prvního z Krasijců, proč podrazil Arlena, osvětlí nechuť k chaffítům a vztah s kupcem Abbanem, zkrátka nás v první pětině čeká důkladná charakterová pitva jednoho náboženského fanatika a podpantoflového pimprlete. Z mého kulturního a morálního hlediska je to pořád arogantní, dobyvačný šmejd, jakkoliv mnohem osvícenější proti většině svých souvěrců a soukmenovců.
Potom příběh zapadne do kolejí vyjetých prvním dílem, na scénu se vrací Tetovaný a Leesha s přicmrndávačem Rojerem, připojí se ještě linie Renny, někdejší Arlenovy holčičí stíhačky. Každý řeší své soukromé problémy a přitom se dle individuálních schopností snaží (ne)zachránit svůj svět před nočními démony i nájezdníky z pouště. Nechybí bojové scény, krev a hlavně ichor stříkají po hektolitrech, občas vystříkne i troška spermatu.
„Pouštní kopí“ nenabízí mnoho nového, má o něco více hluchých míst a ne zcela věrohodných kotrmelců v ději, takže bych hodnotila o malinko hůř než první díl. Pro mne jsou tento svět a jeho hrdinové stále atraktivní – má své chyby, ale nenudí, k četbě jsem utíkala v každé volné chvilce. Zatím nevidím žádný důvod, proč sérii opouštět a brzy skočím na pokračování. Zajímalo by mě, kdy se tématu chytí nějaké herní studio a zda ten potenciál přetvoří v RPG (či strategii) jako řemen. 75%

Speedemon  | **** 27.01.2023 08:45

Trošku šlapeme na brzdu a nejdřív se musíme prokousat dlouhým flashbackem Jardira. Jestli to mělo nějak změnit můj názor na něj, tak se to nepovedlo. Pořád je to náboženský fanatik a moje sympatie k němu nijak nevzrostly. Děj se celkově zpomalil. Všichni už jsou dospělí a rozmístění po mapě. Jde tedy především o střety jednotlivých postav a ideí. Leesha s Rojerem dostávají mnohem více prostoru a na scénu přicházejí nové druhy démonů. Začínám mít pocit, že vím kam autor míří…