Kategorie: fantasy - horor

originální název: Patient Zero
originál vyšel: 2009

vydání: BB art (web) 2010

odkazy: 1x [info], 1x [recenze]

trudoš  | **** 01.01.2016 01:58

Akční romány mají svoje klady i zápory. Často slaboduchou akci, založenou na střelbě a lámání kostí (kdo by taky chtěl víc, že?), vyvažují sympatičtí hrdinové a jejich cynický humor. Jonathan Maberry splňuje v tomto případě vše na jedničku. Jasně, je to trochu americky patriotní, ale je to americký román, takže čemu se divit. Zápletka nabírá obrátky od první stránky a sviští neskutečným tempem. Autor má schopnost ponořit vás přímo do akce, až slyšíte svistot kulek kolem hlavy, slintající zombie za krkem a cákající krev všude kolem. Přitom – přestože víte, kam scéna směřuje – se zadrženým dechem postavám do posledního výstřelu držíte palce.
Pacient nula připomíná výlet do osmdesátých let, kdy hrdinové byli nadupaní, nahláškovaní a naprosto neohrožení. Postava Joea Ledgera je přitom jako stvořená pro Arnolda Schwarzeneggera, takže je až člověku líto, že to není jako biják.

Lokina  | **** 10.05.2017 20:02

Zombíky ty já můžu. Tohle byla krutě dobrá akčňárna. Bylo to čtivý, napínavý, prolínání scén i osob tomu dávalo spád. Hlavní hrdina byl zatraceně vymazlený, se vším si věděl rady, jeho bojový schopnosti byly špičkový. Prostě takový hrdina, kdy si říkáte, že není možný, aby někdo takový existoval. Ale co, já si to maximálně užila, zombíci byly vykreslený děsivě (někdy jsem se i bála :D), akční scény byly dobře vymyšlený, až jsem měla i chuť do příběhu vpadnout a postřílet nebo nakopat pár zombíků osobně. Někde jsem zahlédla na netu, že měl být i seriál, ale asi to vyšumělo do ztracena, je to škoda, protože bych to ráda zkoukla.