Kategorie: sci-fi - antologie - space opera

originální název: The New Space Opera 2
originál vyšel: 2009

vydání: Laser-books (web) 2010

odkazy: 7x [recenze]

Gaarq  | *** 09.02.2011 18:42

s NSO 2 už jsem měl méně trpělivosti než s NSO 1, kde jsem mnohé promíjel (nabubřelost, sebezahleděnost, bezcílnost) na pozadí bezuzdné fantazie a sterilní řemeslné zručnosti. chápu, že určitý typ publika má tyto propriety rád, já jsem si ověřil, že to není můj případ. mezi mnou nepochopenými příběhy mi trčí pár skvělých příběhů, které mají společného jmenovatele, nejsou moc NSO ;) takže radši NW, NSO nechám těm, co si ho umí užít.

luksa  | **** 29.12.2011 15:42

New Space Opera 2 je výborná, kvalitou jednotlivých prací vyrovnaná antologie, jejíž mínus oproti jedničce vidím v menším výskytu povídek, které by mě nějak ohromily. Ale pár by se našlo, nelze nezmínit Wrighta se svým příspěvkem ze světa Zlaté Ekumeny (je trochu obtížnější se začíst, ale koho bavil Zlatý věk tak bude v sedmém nebi), oblíbil jsem si zábavnou povídku Jay Lakea o vzpouře na palubě kosmické lodi, pobavil Cory Doctorow a zaujal Watts se svou drsnou hard sci-fi/space operou Ostrov. Za vrchol sbírky ale považuji Billa Willinghama a jeho vesmírné piráty – lehce napsaná, dobrodružstvím i humorem překypující povídka s milou pointou. Pro všechny kdo mají rádi vesmírné dálavy nabízí sbírka dostatek zábavy, nelze nedoporučit.

lamahe  | **** 07.02.2015 17:37

Tak konečne som sa dostal k mňou dlho odkladanej, ale zároveň očakávanej knihe. Antológia venujúca sa subžánru, ktorý je pre mňa v súčasnosti esenciou science fiction. Kvalitatívne sú u mňa zo všetkých textov na čele páni Lake, Watts a Wright (v tomto poradí), zatiaľ čo na druhom konci sa ocitol pán Resnick s jeho humorne ladenou poviedkou. Proti humoru samozrejme nemám nič, napokon taký Bill Willingham služobne staršieho Resnicka na tomto poli dôkladne vyučil. Aritmetický priemer mojich hodnotení poviedok je presných 70%, ale za prevládajúci pozitívny dojem, pestrosť a skrz moju afinitu k subžánru pridávam 10%.