Likario

série: Likarijská trilogie
kniha patří do světa: Krvavé pohraničí

vydání: Brokilon (web) 2011

odkazy: 6x [recenze]

Sirius  | **** 27.03.2011 16:54

Skvělá dobrodružná fantasy šlichta plná elfů, elfinek, elfounů, goblinů, goblinek, skřetů, skřetíků a dalších podobných individuí, která parádně odsýpá. Vladimír Šlechta opět dokázal, že patří ke špičce českých žánrových autorů. Sice jsem ze začátku fantazíroval, jak by to vypadalo, kdyby bylo Likario povídkovou sbírkou, ale… pak jsem se na to vykašlal a četbu, která mi zabrala dva dny, jsem si užil. Sice si pořád myslím, že Šlechta silnější v povídkách než v románech, ale Likario se mi líbilo, byť Nejlepší den pro umírání se mi líbilo o chlup víc. Ale tohle taky není vůbec špatné – hlavně tou variací na Draculu – to mi přišlo jako dobrý nápad. A taky to, že z toho autor neudělal rozmáchlou válečnou epopej o třech dílech, ale parádní dobrodružnou četbu na 300 stran. Smekám. ps: ta obálka je fakt parádní

Svarec  | ***** 28.03.2011 21:22

Podle mě jedna z nejlepších Šlechtových knih vůbec. Není to zas tak dobrodružné, spíš taková městská detektivka. V prvních dvou třetinách hrdinové jen chodí od domu k domu, hodně se mluví… což je celkem fajn, protože Thompson je skvělá postava, co se týče dialogů. Šlechta píše čtivě, takže i přes pozvolný děj se to čte dobře, bez nejmenšího zadrhnutí. Poslední třetina, to je jiné kafe, akce se pořádně rozjede, o mrtvoly není nouze. Pokud je Šlechta výborný v „klidových“ pasážích, v akčních je naprosto excelentní! Velké plus je taky za prostředí – Likario. Rozestavěné město uprostřed divočiny… má to takový nespoutaný, romantický nádech, vzpomněl jsem si třeba na Bílého tesáka a obecně romány z prostředí zlatých horeček na Aljašce a Yukonu. Jo jo, Šlechta se zase vytáhl…

GeRony  | ****1/2 19.05.2011 18:03

Rozhodne najlepsia kniha od Slechtu, ktore som doteraz cital! Skvele dobrodruzne citane, humor, ktory ma naozaj dostal a uz po dvoch knihach mozem povedat, ze Slechta ma svet Krvave pohranici naozaj do detailov premysleny.

epco55  | **** 07.08.2012 07:58

Thompson sa vrátil, a vrátil sa vo vlastnom románe. Tak ako sa pomaly počas rokov rozrastalo Šlechtove pohraničie tak sa z niektorých zaujímavých vedľajších postáv stali zaujímavé hlavné postavy. A so zaujímavých skoro záporných postáv stali zaujímavé skoro kladné postavy. A to je na celom tomto cykle viac či menej súvisiacich príbehov to najzaujímavejšie, život človeka mení, mení jeho priority a jeho nazeranie na svet. Postupom rokov sa zmenil aj Thompson a zmenilo sa aj Likário. Nemení sa však kvalita textu a Šlechta opäť ponúka dobrodružný príbeh namiešaný v tom správnom pomere.

knedle  | **** 21.09.2014 23:16

Thompson a jeho velká kniha. Námětem brak, ale čtivý, zamotaný, trochu mi to zpětně připomíná Floydovo Krvavé pohraničí: jedno místo, detektivka/spik­nutí. Vymyšleno a napsáno dobře, ale to slovo „brak“ (co do námětu) se mi tam nějak usídlilo. Proto jen 80.

Durgas  | **** 02.07.2018 13:14

Likario ma už plne vtiahlo do prostredia pohraničia. Výborná variácia na drákulovské témy, na konci aj pekne vsadená do reálii pterrskej vedy. Na Šlechtov zvláštny štýl písania som si už zvykol, aj keď stále ma vie prekvapiť občasné skratovité až nelogické konanie postáv, čo sa ale koniec koncov dá vysvetliť ľudskou (elfou, gobliňou…) omylnosťou. Spokojnosť, teším sa na Orcigard.