Vylévání krve

série: Charlie Parker

Kategorie: sci-fi - akční

vydání: Epocha (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Sirius  | **** 13.09.2011 23:20

Jedná se o další romanticko psychologický pohled do duše gangsterů, přesně jak už je Schinkovým dobrým zvykem. Jazyk je vymazlený, způsob zacházení z postavami je nevymazlený. Hlavně ta atmosféra je ještě víc retro než u předchozího dílu. Prostě parádní laskomina a každý kdo miluje autorovy texty si pošmákne. Řekl bych, že ještě víc než u Století páry. Obálka se mi ale líbila víc u Špinavé práce. Nevím proč, ale tohle mi připomíná plakát ke snímku Správci osudu (hlavně díky červené sukni a tomu rozložení hrdiny a hrdinky). I přes svou spokojenost si ale myslím, že Schinkovi jdou líp povídky a že tohle je takříkajíc jeho ševcovo kopyto, kterého by se měl držet. Každopádně panuje z mé strany spokojenost a těším se na další knížku (a asi bych bral spíš dalšího Parkera než Fastyngera…)

Vlask  | ***1/2 28.09.2011 18:45

Vidlácký noir, aneb klasický filmový noir, jen hlavní postava není detektiv ale nájemný střelec a právě si odskočil domů na venkov. Má to všechny klasické atributy žánru (jen vyšetřování je upozaděno ve prospěch akce) a postavy i prostředí jsou perfektně vykreslené. Akce je tu ovšem trochu moc nejen pro čtenáře, ale i pro hrdinu. Neustálé přechody z jednoho průseru do druhého zvládá jen za vydatné pomoci zakázaných látek. Století páry se mi ovšem líbilo o stupeň více kvůli lepší čtivosti a častým změnám prostředí i zápletek. Ocenit musím i originalitu používaných technologií – připomínají výdobytky techniky z Falloutu.

epco55  | ***1/2 25.03.2013 13:13

Román pokračuje presne tam kde poviedky skončili. A to nie len dejovo, ale aj atmosférou a štýlom. Parker je presne taký ako si ho čitateľ pamätá a aj jeho problémy sú navlas identické, proste šlapne do hovna a snaží sa z toho vykorčuľovať. Sú tam zbrane, pekné baby, zrada, pomsta nelogičnosti v správaní sa postáv a deus ex machina v podobe zázračne sa objavujúcej záchrany, či už v podobe chemickej či ľudskej. Aj napriek tomu sa to číta dobre a človek Párkrovi proste musí držať palce, aj keď vie že to určite prežije :-)

Lucc  | **1/2 25.03.2013 15:28

Zavřel a odložil jsem to po prvních 20 stranách. Špinavá práce mě zprvu docela bavila, ale byla k uzoufání stejná a tím i nudná. Další porci téhož bych asi neunesl.

Lmslaver  | ****1/2 10.11.2015 21:48

Výborně vykreslená atmosféra doby před faloutí atomovou válkou. Syrový příběh drsňáka Parkera, který svádí boj s gangstery ve svém rodném městě se mi líbil víc, než předchozí Špinavá práce. Příznivci akce si tu přijdou na své a zazní i pár dobře umístěných hlášek, které nepůsobí křečovitě. Jen jsem se bohužel občas ztrácel v té spoustě flashbacků, kterými je příběh doslova prošpikován, ale to je jediné mínus, které stojí za zmínku.

trudoš  | ****1/2 20.02.2018 00:37

Kdo si pamatuje autorovu debutovou sbírku povídek Špinavá práce, jistě zná i gangstera Charlieho Parkera. Ten se tentokrát vrací na scénu v plnohodnotném třistadvacetis­tránkovém provedení, za které by se nemusel stydět jakýkoliv mistr popravčí.
Román je nádhernou ukázkou akční tvorby, jež sice neoplývá originální zápletkou, ovšem díky své jednoduchosti lehce vtáhne do děje a nepustí do poslední stránky. A i když Petr Schink pracuje s obehranými motivy, pořád dokáže překvapit nečekaným vývojem událostí, které se zběsilým tempem žene stále kupředu. Je to masakroidní řežba, často až nechutná v detailech, ovšem co byste také od knihy s názvem Vylévání krve chtěli? Rozprávku o klučíkovi s kouzelnou hůlkou?
Velká výhoda závěrem – jde o zcela samostatný román, vše, co potřebujete znát, je zde řečeno, žádné záludné odkazy na předchozí povídky se nekonají. Navíc se příběh odehrává v jižanském prostředí, které já tolik rád, takže mé nadšení možná berte za krapítek podjaté. I trudoš má své dny.