kniha » Vyhlídka na věčnost
v Top10 20 | chce si přečíst 7 | chce mít v knihovně 1 | má v knihovně 169
hodnotilo: 300
82%
Vyhlídka na věčnost

Jiří Kulhánek

Vyhlídka na věčnost

Kategorie: horor - akční - urban fantasy - zombie - upíři

vydání: Crew (web) 2011

odkazy: 8x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


123poslední 4129 příspěvků celkem

 [90] lamahe (editor) 09.11.2011 23:49  

@pull[89]: no je divné, keď sú citovaní tí, ktorí to použili ako recesiu (Horkýže) – aby si vystrelili z originálu (No Name)

 [89] pull 09.11.2011 22:59  

@Gaarq[85]: Nemohl jsem si vzpomenout na jméno songu, jen se mi vybavilo, že jsem je slyšel zpívat " a otvor bránu atd." na záznamu jejich živáku ;)

 [88] Mr.Filch 09.11.2011 20:16  

Nevidím důvod ke kritice, Vyhlídka na věčnost je od Nočního klubu nejlepší, co jsem četl.

 [87] Majkl 09.11.2011 10:02  

http://sarden.cz/reportaz-jiri-kulhanek-vyhlidka-na-vecnost

Vydarený článok, až som dostal chuť tú knihu kúpiť. Ale odolám až do doby, keď budem mať nakúpené prioritné knihy (Erikson, Bakker, Martin).

 [86] GeRony (editor) 09.11.2011 08:23  

@Gaarq[85]: Tak som si to vypocul teraz a vyzerat to na fail, ale moj ;) Hej, v l.a.g. song tato hlaska je a dokonca to je este aj narazka na orientaciu jednej z postav… Mae culpa.

 [85] Gaarq (editor) 09.11.2011 08:01  

@GeRony[83]: , @pull[84]: l.a.g. song niesú horkýže? :-o

 [84] pull 09.11.2011 07:58  

@GeRony[83]: Ale ano. Když si dělají srandu z no name, tak na jednom živáku zpívají.

 [83] GeRony (editor) 08.11.2011 23:07  

Mno tak teraz neviem, ci si autor robi srandu, ale skor mi to pripada ako fail: na strane 394 hlavna postava vravi: „Vis, jak to zpivaji Horkyze Slize: …otvor branu, lebo ju rozbijem!“ Horkyze Slize tu pesnicku v zivote nespievali, ked, tak No Name…

 [82] Romison 08.11.2011 21:47  

@eviljack[79]: si delas srandu, uplne nejhorsi cast knihy ;) zensky postavy pise jako retard

 [81] eviljack 08.11.2011 13:27  

Jo, a kdo chcete vědět, jak to v Pekle a Nebi chodí doopravdy, vykašlete se na Vyhlídku i na Asfalt, a jděte do Hovězího v žaludku :D

 [80] veere 08.11.2011 13:19  

@eviljack[79]: nejen že bych tomu věřil, ja jsem o tom přesvědčen, že „mistr“ knihy píše na jeden zátah a pak další dekádu to pročítá a upravuje, pak uloží do šuplíku atd… (trochu mi to připomíná tu hlášku o vogonské byrokracii… tady pouze v jedné osobě, nepracoval někde na úřadě kde chyt tyhle manýry? :-)

 [79] eviljack 08.11.2011 11:36  

Tak jsem nakonec dal 100%, hlavně stanová část a konec je prima, to špičkování se mezi postavami má prostě Kulhánek zmáknuté na jedničku. Pravda, zapomínací část už jsem někde četl, rozdvojená osobnost tu taky byla, ale celkově se mi to líbilo. Trochu mě tedy vytočila poznámka o napsání během měsíce v roce 2007(!), ale to je prostě Kulhánek :)

 [78] idle (editor) 06.11.2011 13:55  

@KeB[77]: To ne, všichni mají stejné ID, je to z jednoho účtu. (Což samozřejmě neznamená, že u toho nemohlo sedět víc lidí, ale nepřijde mi to jako moc pravděpodobné.) Nejspíš odpovídal na nějaký starší příspěvek, přehlídl odpovídátko a zapomněl napsat, na koho reaguje.

 [77] KeB (editor) 06.11.2011 13:46  

@ThomasHKS[71]: @ThomasHKS[72]: @ThomasHKS[73]: A nebo tu má knedle bug a někdo se zaregistroval se stejným nickem? (I když jaká by to byla pravděpodobnost)

 [75] idle (editor) 06.11.2011 12:36  

@BorgDog[74]: Kdepak, to jsou modlitby k Mistrovi.

 [74] BorgDog 06.11.2011 12:27  

Heh… to je samomluva? :-)

 [73] ThomasHKS 06.11.2011 11:55  

Mluvíš mi dost ze srdce:-) Já tak ten jeho sen o skvělý holce vidím v každý jeho knížce:-)

 [72] ThomasHKS 06.11.2011 11:47  

Kdo zná Noční Klub a ví něco o Karolíně..ten musel mít při Vyhlídce občas slzy minimálně aspoň na druhý straně očí..to mi neříkejte:-)

 [71] ThomasHKS 06.11.2011 11:45  

Béčkovej brak, akční scifi, velký milostný příběh, pohádka o obru a zlu, pohádka o přátelství, syrový krvák…čím ještě by se dala popsat tao knížka? U mě vítezí Pohádka a Dobru a Zlu, ale hlavně Velký Milostný příběh. Pan Kulhánek má velké sny o spravedlnosti a o Lásce. Pane Kulhánku moc Vám tleskám a děkuji.

 [70] Thorar 03.11.2011 23:34  

To je teda diskuze, ale to je asi normální u nás :-)No nic. Doufám, že na další knihu už nebudu muset čekat dalších pět let. Po podivném Stronciu, který mě nevzal tohle byla sakra dobrá jízda.

 [69] Elwis 03.11.2011 16:12  

@Vlask: reakce na komentář: něco podobného bylo v Supermanovi :-)

 [68] GeRony (editor) 31.10.2011 23:27  

@kadel33[67]: Jasne, Tovarysa som cital tiez a tiez sa mi pacil, ostatne hodnotenie a komentar tomu aj zodpoveda. No nedalo mi to a zacal som citat tohto Kulhanka. KeB – zombikmi sa to na zaciatku len tak hemzi…

 [67] kadel33 31.10.2011 19:31  

@GeRony[66]: Já bych určitě doplnil Alexe Dreschera – jeho Tovaryš mne opravdu dostal. Po hodně dlouhé době kniha, kterou jsem přečetl 2× za sebou a netrpělivě čekám na druhý díl. Řešily se tu i zásluhy o české SF/fantasy – tam neupírám největší zásluhu o nárůst její popularity Mistru Kulhánkovi, ale přesto tím, co mne k fantasy přivedlo, byla série s Kenem Woodem od Jiřího W. Procházky.

České a slovenské autory nejen SF/fantasy čtu rád kvůli srozumitelnosti a hlavně stejnému humoru, kde mě vždy velmi potěší jemné narážky na naší životní realitu v cizím a neskutečném světě.

 [66] GeRony (editor) 31.10.2011 15:45  

Ja rozhodne podporujem cesko-slovensku fantastiku! A podla mna velmi dobru uroven! Fabianovci, Zamboch, Bartos, Cervenak, Hetesa, Slechta atd, urcite som niekoho nespomenul. Samozrejme, svetova literatura je OMNOHO vetsi trh, preto bude de facto co sa tyka mnozstva kvalitnych titulov na mile daleko, ale ja som spokojny. Nocni klub od Kulhanka som v case jeho vydania hltal ako male decko a precital som si aj Stroncium. Kupil som si Vyhlidku na vecnost a verim tomu, ze to, co od neho cakam splni. Ked si chcem precitat nieco umeleckejsie, dam Kantos Hyprionu, aj ked ten ma po docitani prvej casti tak nasr… ehm, nastval, ze som ho stale nedocital…

 [65] xtrix 31.10.2011 13:10  

@veere[64]: Souhlasim s tebou… Subjektivne… Tomu, komu se libil Nocni Klub, tak se bude libit i toto… Je to fakt vpohode a zabavna kniha. Co mi skutecne ale vadi, ze na to, ze kniha stoji 389kc, tak je natiskla na hajzl papiru, proste vysmech.

 [64] veere 30.10.2011 12:34  

To jsou zas kecy tady… nic ke knize jen se tu kritizuje autor, všechny příspěvky jakkoli satirické (že Ferryku) jsou silně mimo… Kulhánek je legenda a nebýt jeho tak nejenže nečtu SF, ale vůbec nic…, a nejsem sám koho Mistr přivedl ke čtení, myslím že jeho přínos byl pro mou generaci zhruba takový jako Rowlingová s Harrym k mladším… „Kulhánkem k větší gramotnosti obyvatelstva!“ :-)

 [63] KeB (editor) 28.10.2011 20:13  

@xtrix[62]: Toho žes to obrazně jsem si plně vědom, proto tam taky byl ten smajlík :D Já to myslel jen jako pokus o vtip a zároveň ukázku toho, že naši autoři zvládají také…

 [62] xtrix 27.10.2011 23:18  

@KeB[61]: Ja to myslel obrazne KeBe :) „Žoldnéři“ od Bartose jsem taky cetl a byla to bomba… ale tim vsim jsem chtel rict, ze na ceske scene jsou knihy svetove kvality, ktere me bavi i vice, nez ty svetove. Nebagatelizuju… jsou ceske sracky, jsou i zahranicni sracky… ale rikat, ze po odstavci je poznat cesky rukopis (mysleno slohem), tak to je trosec mimoza :D To jsem se musel zasmat. Ja tady vubec nepropaguju pana Kulhanka jako, jen branim nasi kulturu, ktera ma co ve svete rict a btw, louzo… Prelozit Kulhanka do anglictiny nebylo moc stastne ne z toho duvodu, ze by kniha za nic nestala, ale protoze nuance a hricky s ceskym jazykem, ktery Kuli umi mistrovsky, proste prelozit do anglictiny nejde… a ovladani ceskeho jazyka je ta obrovska sila Kulhankova a cestina je velmi vdecny jazyk, do ktereho se da prelozit cokoliv, i Shakespeara… Proto anglicky psane knihy se daj velmi dobre do cestiny prelozit, avsak obracene to ne vzdy funguje… Tot ochrana Night clubu v zahranici. Zdur a hezkej wejkend

 [61] KeB (editor) 27.10.2011 23:04  

@Romison[49]: Cože tam jsou zombie? Proč to není už v anotaci? To je totiž parametr, který mění můj přístup ke knize…

@louza[52]: Dovolím si nesouhlasit, konkrétně s braním ukázky české tvorby na základě Ikarie/XB1 jako měřítka.. Pokud je mi známo je tam limit 40i normostran, což při normálním formátování textu znamená reálně něco kolem 35i stránek. Což je při plně potištěné stránce časopisu (bez ilustrací atd) 1O-11 stran. Opravdu si myslíš, že na tomhle malém jevišti se dá sehrát velká opera? Pokud se nepletu zahraniční věci mají mnohdy mnohem více protoru. Tudíž i větší jeviště…

@xtrix[60]: Já četl stejně dobrou, jestli ne lepší scifi než R.Fabián – Bartoš :D

 [60] xtrix 27.10.2011 19:52  

Jako nic proti louzovi, ale kdyz teda jsme u te ceske fantastiky, tak jako u takoveho Zambocha a jeho Koniase jsem se bavil naramne a ipresto, ze vlastnim pres 300 zahranicnich fantasy/sci-fi knih, tak tak, jak Konias a Sapkowskeho Geralt (vim, ze Polsko, to rikam jen do poctu) mi nikdo k srdci neprirostl. A chapu Barbara… naprosto… vysel v USA Eragon a cely svet se poser, nas mlady Paolini napsal skvostny kousek!!! Reklama jako krava, humbuk jak svina ale jednalo se o podprumernou fantasy… Ale u nas nez jasani jsou nake nadavky tyjo, to jsem uplne pav z toho :D Tak zabavnou knihu jako Kulhanek jsem dlouho necetl, tak perfektni sci-fi jak pise R. Fabian taky… No nevim nevim, ja jsem teda s nasim trhem spokojen a kupuju si knihy nase velmi rad :) Zahranicni kvalitni literatury je rozhodne vice, ale tu nasi bych teda podporoval. Terror od Simmonse jsem si v knihovne pujcil a mile rad a s chuti precetl, ale Kuliho si koupim vzdy :) A napriklad Hustej narez vod Kotlety… tak to byla taky jizda a skoro o tom nikdo nevi. No nevim nevim, bez podpory lidi (tak jak to je napr. v USA a jinych zemich) se nase kvality rozrust nemohou… to neni jen o autorech, ale i o nejake narodni mentalite :) Zdarec palec

 [59] brb 27.10.2011 19:50  

Souhlasim s Majklem. A myslim, ze precteni ceskeho autora a udeleni komentare tady na Legii je takova spetka, co by mohla pomoci. Nikdo nedokaze dlouhodobe psat „do ticha“ a zlepsovat se je potom jeste tezsi. Cim vic ohlasu, tim lepe.

 [58] Majkl 27.10.2011 19:01  

Fú, to je debata…

Osobne patrím k tým, ktorých (nielen) Kulhánek priviedol k dlhodobému zameraniu sa na fantastiku. Keď som čítal Noční klub (ako prvú knihu od autora), bol som z nej nadšený. Po niekoľkých rokoch čítania iných autorov a nielen akčnej fantastiky si môžem povedať, že vydanie nového Kulhánka nie je pre mňa literárnou udalosťou roka, ale stále si ho rád prečítam, za najlepšieho autora všetkých čias ho nepokladám, ale nebudem ho ani vysmievať.

Ku kvalitám českej/českos­lovenskej a zahraničnej fantastiky – (kvalitnej) zahraničnej literatúry bude vždy viac než tej z našich zemí, pretože je to oveľa väčší trh, ktorý má viac spisovateľov. Ale preto by sme nemali ignorovať diela našich spisovateľov, pretože kultúra každého národa by mala byť podporovaná, vyzdvihovaná (a samozrejme kupovaná :)), aj keď nemusí dosiahnuť či predbehnúť úroveň iných, stále ju však môže zlepšovať. A napr. v prípade nováčikov, či menej známych autorov (ktorých barbar vydáva) často môžeme nájsť diela, ktoré opäť nie sú vybrúsené po každej stránke, avšak silný potenciál a talent tu je.

 [57] louza 27.10.2011 15:26  

@barbar[56]: Takhle z paty jediné jméno. František Novotný.

 [56] barbar (editor) 27.10.2011 15:22  

@louza[55]: Ještě by mě zajímalo, kdo jsou ony výjimečné skutečné osobnosti českého žánru fantastiky… :)

 [55] louza 27.10.2011 15:16  

@barbar[53]: Přesně tak :) To je třeba si neustále připomínat :) Ve Španělsku nežije 10mil lidí. Tam je pravděpodobnost kvality přece jen o něco vyšší. Neodsuzuji apriori vše české, ale literatura a hudba mě prostě nebaví. Vydávejte/pište něco co mě bude bavit a já to budu číst.

Kulhánek mě sice baví a čtu ho, jenže je to tak ujetý, že se to zkrátka nedá brát vážně. Akorát je to ďábelsky dobře napsaný. Osobně si cením nejvíce jeho prvotiny, která snad jediná měla hlavu a patu a pak výtečných povídek z jeho začátků, kde ještě měl co říct. Současná tvorba člověk sice vtáhne, ale za rok už nevím co tam psal…čili ve mně Jiří vlastně nic nezanechal. Tomu já kvalitní literatura neříkám.

 [54] barbar (editor) 27.10.2011 15:09  

Jinak se teď „uraženě odmlčím“, protože jedu na Mytágohraní; s lidma, kteří naštěstí neuvažují tak, že jinde na světě se dělají daleko lepší larpy, takže nemá vejšku vůbec něco zkoušet.

Zahraju si Artuše a doufám, že až se vrátím, bude se už tady mluvit o něčem úplně jiném, takže budu moct na čas sklapnout definitivně…

 [53] barbar (editor) 27.10.2011 15:01  

@louza[52]: Holt jsem si neuvědomil, jací jsme vlastně sračkaři… :)

Každopádně děkuju za názorný příklad. Myslím, že kdyby tohle člověk řekl o jeho národní literatuře třeba Španělovi (zcela nezávisle na její kvalitě), tahal by si vzápětí kudlu odtamtud, kam by mu dotyčný v prudkém hnutí mysli vrazil. A kdyby to udělal ve španělsku, tak toho dotyčného porota nejspíš osvobodí.

Ale nám nemusí nikdo nic vykládat, my holt víme, jací jsme. Člověk už to pak ani nemusí moc číst, že? :)

 [52] louza 27.10.2011 14:39  

barbar : Michale, chápu co jste chtěl říct, ale problém je v tom, že naše „domácí stříbro“ je prostě hrůza hrůz. Průměrný čtenář fantastiky má u nás načteny díla vyfiltrované dlouhodobou prohibicí žánru, které v zahraničí patří ke špičce a ohlasy na ně tady i tak občas nebývají nijak valné. Publikum je zmlsané. Navíc, je snad vůbec statisticky nemožné, aby autoři domácího kalibru rekrutující se z nárůdku deseti milionů lidí mohli konkurovat elitnímu výběru borců celé anglosaské literatury? Vím, že se snažíte domácím autorům pomáhat jak můžete a Vážím si vás za to. Básník Kočí, Darion, ano píšou hezky, ale o ničem. Ve srovnání s Bacigalupim jde jen o okresní přebor. Čtu celkem pravidelně Ikari/XB-1 a tam je úroveň české (již vytříděné!) fantastiky oproti zahraniční naprosto očividná. Českou povídku člověk pozná už z prvního odstavce a je to prostě špatně! I super borec typu Kulhánka se svým nákladem a zisky je v celosvětovém měřítku úspěšný asi tak jako Kabáti na Eurovizi (viz. anglický překlad Nočního klubu). Ostatní jsou jak koncert lokální kapely Sifon (psáno fontem Iron Maiden) oproti skutečným Maidnům. Ony se ty scény vůbec dost podobají. Celá tahle republika je smečka revivalistů, zábavovkových nádeníků, případně totálních diletantů. Skutečné osobnosti co mají co říct, bych spočítal na jedné ruce. A ti nás bohužel nespasí. Tak jaké pak rodinné stříbro?

 [51] lamahe (editor) 27.10.2011 13:55  

každopádne profil doterajších štyroch hodnotení pekne kopíruje debatu (aj keď obrátene) :)

 [50] Gaarq (editor) 27.10.2011 10:58  

@Jana677[47]: i ty, horatie? :-D

123poslední 4129 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu