díl v sérii: 6

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - humorná

originální název: Homo bimbrownikus
originál vyšel: 2009

vydání: Laser-books (web) 2011

Svarec  | **** 31.12.2011 11:41

Povídky na začátku jsou vynikající, co se týče závěrečné novely (no, rozsahem asi spíše standartního románu), to už je trochu horší. Tedy zábavné a čtivé to je, že jo… Ale místy taky celkem zbytečně roztahané a zdlouhavé. Nemohu se ubránit pocitu, že Vandrovec je skvělý do krátkých vypointovaných povídek, do delších prací už se podle mě moc nehodí. Ale jak jsem řekl, rozhodně to není nuda. A ta poslední věta mě fakt pobavila :)

Gaarq  | **** 06.06.2012 20:41

je až s podivem, jak tenhle polský grafoman dokáže udržet lajnu. ano, už je poznat, že to tlačí až z ponožky, ale přesto. jako obvykle v pozdní tvorbě, kratší texty jsou horší, ale v tom delším se opět vycajchnoval. vandrovcovský svéráz je pořád dán tou naší východoevropskou kulturou a smyslem pro nesmysl futrovaný siláckými kecy s alkoholovými (h)aluzemi a ani už skoro čtvrtstoletí kapitalizmu ho nedokázalo úplně vymýtit. conan mi přijde nudný, vandrovec zábavný. ну, господа и барышни, выпьем, закусим! за царя и его семью! :D

epco55  | ***1/2 23.07.2012 10:25

Prvotné okúzlenie hrdinom už vyprchalo pred nejakou dobou. Ostala však stále vysoká čítavosť a humor, ktorý si drží svoju úroveň. Kniha však dokazuje to čo bolo viditeľné už pri jej predchodkyni Vandrovcovi viac sedia krátke vypointované príbehy, čím nekorektnejšie tým lepšie. A samotný Pilipiuk to asi tiež tuší lebo titulná novela sa mu pod rukami rozsypáva na rad voľne prepojených epizód s pomerne slabým vyvrcholením.

Strýček Biolit  | *** 06.04.2013 00:32

Mohu napsat v podstatě to samé jako u předchozí knihy – kratší povídky průměrné, neoslovily mě, delší novela je pak o něco lepší, ale pořád je to „jen“ typický Vandrovec. Čtenáři série a věrní fanouškové nebudou zklamáni.

Durgas  | *1/2 10.01.2014 13:57

No ja si myslím, že to Pilipiuk tento krát už predsa len trošku presilil. Vandrovec, v minulosti tak zábavný a originálny je tu v 100 krát prepratej a kruto nudnej forme. Knihu som ani nezvládol dočítať do konca, tak veľmi ma nudila…

Benetka  | **** 11.09.2017 17:52

Jelikož autor poněkud trpí nadprodukcí,aneb jak už to tu někdo někde poznamenal – je to zkrátka grafoman,a vzhledem k tomu,že hlavní hrdina je furt a pořád jenom ten jeden,mohlo by se zdát,že se to odráží na kvalitě povídek.Leč není tomu tak.Stále je to velmi zábavné počtení!I když jak už jsem tu u Andrzeje psal – jistá nevyrovnanost povídek je zcela evidentní…Já jsem teď přečetl 4 jeho knihy během srpna – vždycky sedl na kolo,jel k hospůdce na zahrádku a kombinoval Pilipiuka s pivem (vřele doporučuji!),a přitom se dobře bavil! :)