Josef Pecinovský

Zapomenuté jezero

série: Kroniky karmínových kamenů

vydání: Zoner Press (web) 2012

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

Informace / Anotace ke knize: Zapomenuté jezero

Mocný vliv karmínových kamenů na českou historii zavede čtenáře až do daleké a exotické jižní Afriky a seznámí jej s tajemstvím deníku slavného českého cestovatele Emila Holuba. Autorem třetí knihy edice je tentokrát spisovatel Josef Pecinovský. Námět pro příběh se mu našel prakticky sám – setkal se s amatérským cestovatelem Dobroslavem Lebedou, jenž mu svěřil svůj záhadný příběh týkající se Emila Holuba. Domluvili se na knižním zpracování, samozřejmě se zatajením pravé identity vypravěče a mírným pozměním některých reálií. Sám autor knihy k tomu říká: „Byl to právě Lebeda, kdo mě upozornil na mnohé protiklady v díle Emila Holuba i na to, že nesouhlasí chronologie jeho deníků. Sám Emil Holub zažil v Africe něco, o čem se ze zřejmých důvodů neodvážil mluvit veřejně, a to i mezi svými přáteli. Všechno svěřil jen svému deníku, ale zmíněné stránky pak patrně sám zničil. A tak posledním dokladem o mimořádných zážitcích se stal jediný výtisk jeho cestopisu, zachovaný vlastně jen zázrakem a patrně díky vlivu karmínových kamenů. Ten ukrývá Lebeda na neznámém místě a rozhodně jej odmítá zapůjčit vědeckému výzkumu." Vraťte se tedy s autorem zpět do roku 1872 na diamantová naleziště v Kimberley, kde vykonává svou praxi doktor Emil Holub a kde se mu dostane do rukou karmínový kámen, který způsobí něco neuvěřitelného. Holub nechce působit jako lhář či dokonce šarlatán, proto se zdráhá o svém zážitku mluvit. Nechá však sám pro sebe vytisknout jediný úplný exemplář svého cestopisu. Bohužel brzy zemře a nikdy nikomu neřekne, kam tento unikátní výtisk schoval. Až se jednoho dne, už v jednadvacátém století dostane kniha k amatérskému cestovateli, který se rozhodne jít po Holubových stopách až do samého nitra Afriky a objasnit záhadu deníku a zapomenutého jezera Mo Bwana.

Externí odkazy:

[ukázka] FantasyPlanet
[recenze] MFantasy.cz (Kateřina Kuldanová)