série: Bratrstvo krve

Tato kniha je částí i jiných knih: Bratrstvo krve

Kategorie: fantasy - sci-fi - akční - mimozemská invaze - upíři

vydání: Epocha (web) 2012

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Vlask  | **** 06.07.2012 16:51

Černý humor – ano, upíři – ano, akce – ano, rozstřílení a rozsekaní protivníci – ano, rozumný děj v rámci žánru – ano, napětí – ne. Jinak řečeno slušné čtivo asi tak na úrovni Žambochova Visio in Extremis, ale je tu více akce a méně zbraňového fetišismu (nepatrně). Jediné co tomu chybí je více napětí, poutavosti (však oni to nějak přežijí, ehm tedy v tomto případě spíše přemrtví že ano) a dvojnásobný počet stran, protože kniha je evidentně kvalitně useknuta v půli (pravděpodobně autorova profesionální deformace z civilního zaměstnání).

Mrowka  | ****1/2 15.07.2012 22:14

Lepší než první díl. Jsem zatraceně zvědavý na ten třetí.

epco55  | **** 13.08.2012 09:58

Kniha drží štandard prvej časti. Je síce ochudobnená o odhaľovanie tajomstva prapôvodu upírov, ale autor sa to pokúša dohnať kadenciou vtipov, hlavne v podobe špikovania medzi hlavným hrdinom a jeho bývaním protivníkom. Dej, či skôr sled akčných sekvencií a presun medzi nimi okorenený sexom odsýpa v svižnom tempe a človek knihu zhltne na jeden záťah. O to viac zamrzí jej neukončenosť a evidentné rozdelenie na dve časti. Vo výsledku dostávame klon toho lepšieho čo poznáme od Kulhánka či Žambocha a zároveň sa autor vyvarúva chýb ktoré zrážajú diela iných napodobovateľov do bahna podpriemeru.

Alfi  | *** 15.12.2012 23:46

Stále čitateľná kniha, majúca chyby pokračovaní – viac akcie, viac humoru, spektakulárnejší dej, megalománia. Nebola to zlá kniha, žánri mierny nadpriemer, ale dva týždne po prečítaní mi už z hlavy vyfučala.

Schramm  | *** 22.03.2013 10:07

Po nadupané jedničce, která byla pro mne zjevením, přišlo maličké zklamání. Možná jde logický důsledek ztráty „wow efektu“, ale s tím jak se Kotleta vypsal, působí Fakt hustej nářez sušším dojmem a víc „akademicky“. Přesto jsou tu super scény – stačí říct Diana a modří vědí… :)

MartinJ  | **** 02.07.2013 11:52

Druhý díl je stejně dobrý jako první, pěkně odsýpá, je dostatečně vtipný. Ale přece jen na pět hvězdiček to aspoň za mě není. K tomu bych potřeboval trochu hlubší příběh. A paradoxně nejvíce mě zaujaly nikoliv akční či erotické scény, ale části, kde se poodhalují vztahy mezi mimozemskými rasami, kde se dozvídáme více o kartanech, Sangot a dalších rasách z vesmíru.

Lmslaver  | *** 20.06.2014 19:56

Akce, útěk, akce, útěk, akce útěk, finální akce – tak by se dal shrnout nepříliš originální příběh. Naštěstí ubylo hlášek typu „za každou cenu chci být vtipný“, které zdobily předchozí díl a tak se tahle knížka dá přečíst a nehrozit se toho jaké šílené přirovnání vytasí autor v dalším odstavci. Napsáno řemeslně, ale děj bohužel postrádá napětí a je docela předvídatelný.

trudoš  | **** 26.09.2018 23:39

Fakt hustej nářez není románem, jenž by se zabýval zápletkou. Nebuďte naivní, koho dneska zajímá? Tady je obsahem to, co české občany baví nejvíce – zpravodajství Blesku. Žádné podstatné informace, ale jeden masakr za druhým, čím horší, tím lepší. A když se tomu přidá omáčka z ironie a nadsázky, není lepšího receptu na úspěch.
V tomhle díle se proto hodně cestuje, taky střílí, trochu vybuchuje, sem tam padne sprosté slovo, případně něčí končetina. A v přestávkách proběhne i nějaká ta soulož. To vše na dvě stě osmdesáti stránkách, kteréžto s hlavní dějovou osou pohnou plus mínus o milimetr. Zlatým hřebem se pak nestává hrdina, ale nová vedlejší postava Diana, kterou „šukají do zadku nejenom zákazníci, ale i život sám“, a její banda transsexuálních upírů. Ono by se řeklo, že už to autor přehání, že se pouze snaží čtenáře šokovat tím, kam až je ochoten pro slávu a peníze zajít. Nenechte se mýlit, František Kotleta udělá pro slávu a peníze cokoliv. Každá jeho další kniha to jen potvrzuje.