Sex, drogy & cyb'n'roll

Petr Heteša

Sex, drogy & cyb'n'roll

Kategorie: sci-fi - cyberpunk

vydání: Brokilon (web) 2012

Vlask  | ****

Noir příběh ve světě cyberpunku. Asi tak se dá nejlépe specifikovat tato kniha. Prostředí megaměsta blízké budoucnosti narvané kamerami, reklamami a všemocnými korporacemi řadí knihu ke cyberpunku, ale hlavní hrdina je typický zástupce noir žánru. Bývalý policajt vyšetřující na vlastní pěst v prohnilém městě plném překupníků, děvek, drog a uplacených policajtů. Ovšem o té cyber části neví prakticky nic a na veškeré elektronické záležitosti má známosti, takže nečekejte matrix. Nejvíc je tu běhání v podsvětí od jedné postavičky ke druhé, pak na chvilku nahoru do oficiální části a tak se to stále opakuje. Autor naštěstí umí udržet napětí, takže se nenudíte i když kulky začnou lítat až v závěru.

Tommy-Gun  | *****

Konecne prvy kyberpunkovy roman co ma bavil :D a o to lepsie, ze je to od tuzemskeho autora :) V knihe sa podla mna striedali lepsie a slabsie pasaze ale celkovy dojem na mne zanechala vyborny. Citala sa lahko, nebola napisana zbytocne komplikovane ako ine kyberpunkove diela s ktorymi som sa stretol. Lepsie oddychove citanie si proste neviem predstavit. Zaverecny doslov od autora ma tiez celkom milo prekvapil a nad poslednou myslienkou co v nom autor vyslovil som sa celkom aj zamyslel :) V buducnosti si urcite este nieco od tohto autora precitam.

Svarec  | *****

Po slabší Ruské ruletě zase kvalita, na jakou jsem od Heteši zvyklý. Ale v první cca třetině až polovině to moc dobře nevypadalo. Ten svět byl sice zajímavý, hrdina dobrý, ale příběh slabší – Jerry jenom někam chodil a… tak nějak nic víc. Naštěstí autor uměl zabavit i tak. Nicméně jakmile se už příběh rozjel a jednotlivé díly skládačky začaly zapadat do sebe, už jsem se od toho nemohl odtrhnout. A zajímavý autorův doslov byl příjemnou třešničkou na dortu. Nemohu si pomoci, Heteša je nejlepším tuzemským autorem akčního žánru.

avatar2  | ****1/2

Řekl bych že jde o Hetešovu nejdrsnější knihu. Nevyhýbá se tu choulostivým tématům, jak ostatně název knihy napovídá. Zároveň se to velmi dobře čte a je to i slušně vypointované. Vlastně jsem nenašel důvod proč knize nějaké body srážet, snad jen že to není kniha která by mistrně redefinovala žánr nebo tak něco,… to ne, prostě jen dobré a inteligentní hardcore čtení.

mato_klerik  | ****

Slušný kyberpunk. Občas aj neslušný, ale to je len dobre. Niektoré scény a akcie priamo nesúvisia s príbehom a dali by sa škrtnúť, ale na druhú stranu dotvárajú svet New Chrome. Podzápletka s pripravovaním koncertu ma až tak nebrala, ale hlavný hrdina je sympaťák a dokážem prehliadnuť, že jeho príbeh by sa viac hodil do kratšej knihy…

tiradentes  | ****

Priznám sa, že som po tejto knihe siahol, aby som nahliadol do cyberpunku a vyplatilo sa. Zaujímavá hlavná postava, dej má spád a nenudí a prostredie je príjemne bizarné. Vytkol by som akurát niekoľko zbytočných pasáží a jednu zbytočnú dejovú líniu (koncert), prehnanú naivitu, alebo skôr imbecilitu policajných zložiek mesta, ktorá je málo uveriteľná (v reále to tiež nie je bohviečo, ale všetko má svoje hranice) a ten koniec-nekoniec.