Magie pro každého

série: Kladivo na čaroděje

Kategorie: fantasy - horor - urban fantasy

vydání: Epocha (web) 2012

odkazy: 5x [recenze], 2x [ukázka], 1x [info]

louza  | ***1/2 06.11.2012 10:57

Velký fanoušek Pavlovského recenzí, tweetů a jiných skečů by možná čekal trochu jiné ladění knihy připomínající spíš cynikův kapesní srandokaps. Pravda je na půli cesty. Autor se rozhodně nevyhýbá svým pověstným bonmotům (nezapomenutelný bartoškovský grif apod.) a originálním hodnocením situací, nepodřazuje je však příběhu. Čtenář tak dostává do rukou zábavné, v rámci žánru promyšlené dílo, kde se dočká akce stejně tak jako vybroušených dialogů, mezi neméně vybroušenými postavami. Na to jak Pavlovský málo píše beletrii zvládá situační a dialogovou stránku s grácí srovnatelnou s podstatně aktivnějšími (p)savci. Když se ještě vezme v úvahu celkový kontext knihy, je jasné, že Pavlovský je skutečně českým Whedonem, který nechce ohrozit pozici svého idola na televizní obrazovce a připravit se tak o nadílku oblíbených fláků. Proto si pro jistotu zrežíroval vlastní seriál zakletý do stránek a písmenek.

pull  | ****1/2 26.11.2012 21:10

Po delší době „čistá“ oddychovka, u které jsem se bez větších výhrad „jenom“ dobře bavil, několikrát vybuchl smíchy a nemusel si říkat „ale no táák“ – což není tak málo ;) Nebýt lehce překombinovaného konce je to za 5.

epco55  | ***1/2 27.12.2012 09:01

Aj napriek tomu, že som sa o prvý diel novej knižnej série zaujímal už od jej ohlásenia netušil som čo od nej čakať. Ku knihe som preto pristupoval vcelku opatrne. Rozbeh bol síce trošku pomalší, ale s tým sa vzhľadom na nové prostredie a hrdinov dalo počítať. Samotný príbeh je kompaktný a na skoro 200 stránkach ponúka všetko čo čitateľ dobrodružnej jednohubky očakáva. Hrdinovia sú dostatočne zaujímavý aj keď musím povedať, že viac ako mierne úchylný a osobne sa teším na pokračovanie a na to čo ďalší autori dokážu s nimi a načrtnutým svetom spraviť.

Mrowka  | **** 27.12.2012 12:09

Nelze než zapět ódu na tuhle sérii. Pavlovský nezklamal.

KeB  | ***1/2 16.01.2013 20:03

Jako začátek je to velmi slušné. Děj jede plynule, nikde nedrhne a finále je solidní. Některé hlášky jsou opravdu dobré a humor je správně černý. Jen AKCE mi nějak nesedí. Já prostě akční pasáže Pavlovskýmu nějak neberu a mám pocit, že jim něco chybí. Nejedou plynule, ale drhnou. Doporučoval bych do budoucna užší spolupráci s Kopřivou. Protože mám takový tušení, že pokud se spojí Pavlovský a Kopřiva vznikne absolutní ZLO… MUHEHEHE

Rozhodně stojí tahle série za zvýšenou pozornost a já se vrhám na druhý díl. Koncept a svět je dostatečně živý, čtivý a … (doplňte dle libosti)

edit: I na druhé čtení to funguje, možná dokonce líp jako na první :)

maekar  | ****1/2 22.01.2013 19:11

Pro mě skvělý začátek série, která se stane zřejmě kultovní. Strhující rychlost, jakou Pavlovský vtáhne do příběhu Felixe a spol. mě dokonale dostala. Felix je úžasný klado-záporák, který vážně neví, co se sebou. Ale má charisma. V očekávání dalších dílů nedávám plných 5, ale „jen“ 4,5. Podle mě jedna z nejlepších knih české fantasy produkce v posledních letech.

MartinJ  | ***** 12.06.2013 15:57

Naprostý souhlas s pullem. Výborná oddychovka, skvělá zábava, které člověk milerád odpustí semtam nějaké zaskřípání v ději. Po přečtení prvních tří dílů série je to pro mě zatím nepřekonaný vrchol Kladiva.

GeRony  | ***1/2 23.10.2013 11:41

Rozjazd bol trochu chaoticky a chvilku trvalo, kym sa clovek zorientuje vo svete a spozna postavy. Svet je vsak velmi zaujimavy, nastolena zapletka nuti hlavneho hrdinu hladat ked uz nie vychodisko, tak minimalne kompromisy :D

Zombi  | ***1/2 18.04.2014 10:36

Slušná oddechovka, v rámci serie trošku vlažnější, ale i tak pohodové čtení.

Majkl  | **** 09.01.2015 15:52

Táto séria ma zaujala, pretože z kusých informácií, ktoré som letmo zaregistroval, som si vytvoril akúsi predstavu podobnú Agentovi JFK. Realita sa nakoniec od predstavy dosť líšila, ale to nie je vôbec zlé, naopak. Pavlovského úvodný diel je veľmi vydareným akčným dielkom, ktoré má šialené, ale zaujímavé postavy (depresívna telepatka so sklonmi k pacifizmu, hipisácky násilník, nekrofil a švihácky a ľahkovážny Felix), plno trefných hlášok, dostatok akcie a príbeh tiež nie je len kostrou, o ktorú sa opierajú tony akcie. Veľmi veľká spokojnosť a po práve zaslúžená pozornosť.

trudoš  | ***** 06.08.2018 23:19

„Co se mi líbí na Praze, že ať jdeš kam jdeš, pokaždý narazíš na nějakýho magora. Člověk tu dobře splyne s davem.“
Parádní kombinace okultní detektivky, svérázného hororu a nekorektního humoru aneb Copak se stane, když osud světa přejde do rukou skupinky asociálních jedinců. Naprosto bez uzardění přiznávám, že jsem téhle sérii podlehl od prvního okamžiku, kdy se mi dostala do rukou. Na české poměry velmi netradiční a v rámci zahraniční produkce jednoznačně konkurenceschopná. Dvousetstránkovému rozsahu nechybí akce, vtip ani atmosféra, přičemž zápletka se drží v mantinelech uzavřeného románu. Čtveřici hrdinů přitom nelze jinak než zbožňovat, tedy v případě, že máte slabost pro pokleslé žánry, ve kterých se pro ránu kladivem nechodí daleko.
Jiřímu Pavlovskému se musí přiznat jedno – i přes zběsilé tempo se nenechává strhnout vlastním egem a s nadhledem profesionálního šílence vykresluje svět v barvách důvěrně známých, i když často záměrně neviděných. Tahle magie je skutečně pro každého.