Kategorie: fantasy - zombie

vydání: Mytago (web) 2013

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1poslední 242 příspěvků celkem

[42] lenkaper 01.07.2017 15:27

Magnólie. Co říct? Příběh byl čtivý a postavy sympatické. Prvotně jsem fandila týranému Jeremíasovi než jsem pochopila, že na té dobré straně je právě Zvin, který pro mně byl záporákem. Nutno říct, že skvělým. Jsem zvědavá na další dobrodružství Magnólie a její další příběhy.

[41] barbar (editor) 04.12.2014 11:35

A do třetice:

Pročetl jsem si tu diskusi a ex post se podíval na nějaké věci. Dneska je už je myslím jasné (z rozdílu hodnotících profilů), že kritizující byly opravdu dvě, Blackberry Sabbath sem po pár dnech chodit přestala a Legoslav (Jitka Šenkeříková) sem občas zajde a hodnotí dál. Těžko říct, co je přimělo v jednom dni se přihlásit, nejspíš hodnocení soutěže Dračí řád a sborník z něj, kde se jim někteří autoři líbili a někteří ne. Je škoda, že se tu k tomu nevyjádřily.

Tu kritickou vlnu vůči nim dodneška tak úplně nechápu, ale rozumím tomu, že když má něco vysoká hodnocení a někdo je náhle srazí, vyvolá to u obdivovatelů daného díla nevůli. Kvůli tomu bych ale nenavrhoval bany.

Tož tak, vraťme se k práci…

PS: A ještě jsem v diskusi odhalil svou větu, která byla zřejmě kořenem toho zla, že za mnou od té doby chodí různí fanové a ptají se mne: „Michaeli, prosím tě, řekni mi, co máš osobně proti Petře Slovákové.“ Inu, jak člověk nemlčí, hned si zavaří. :)

[40] barbar (editor) 04.12.2014 11:02

@Kibe[38]: Do pléna:

Doufám, že zas nepřiletí za půl roku, aby mi odpoěděl, pač do té doby to celé opět pustím z hlavy. Trochu absurdní je, že pokud se rozpomínám, zrovna já jsem anděle nekritizoval, jen jsem chtěl, aby k nim byl jednotný přístup.

Z pohledu mě jako nakladatele není stejně přesné procentuální hodnocení knihy zajímavé, mě spíš zajímá, kolik čtenářů hodnotilo, protože z toho lze zjistit obecný zájem, a co k tomu konkrétně napsali.

[39] barbar (editor) 04.12.2014 10:43

@Kibe[38]: Zdejší definici „anděla“ splňuješ velmi dobře, ať jsi příbutný nebo ne. :) V podstatě 100% propaguješ jediné dílo; akorát ve více knihách.

Ale ta diskuse je už rok a půl stará a já bych ji nechal spát. Příklad se Tvým nickem jsem použil zčásti proto, aby si Leogionáři uvědomili, že někoho kritizují a někoho ne a aby se tu nastavilo konzistentní prostředí. Mezitím snad vznikl i nějaký Kodex legionáře…

[38] Kibe 04.12.2014 02:23

@barbar[25]:

Ahoj,

doslechl jsem se, že si mě tu nějaký Barbar bere do úst :-). Nedivím se tomu, ale možná bych to zkusil osvětlit. Nejsem místním pravidelným uživatelem, ale také nejsem s nikým z autorů nijak příbuzný. Je to tím, že jsem již zhruba 15 let hráčem dračího doupěte a to konkrétně v herním světě Asterionu. Na hraní se s postupujícím věkem, prací, dětmi,… scházíme už velmi zřídka (cca 3× ročně) a proto jsou pro mě knihy z Asterionského prostředí úplně jinou sférou literatury, než by tomu bylo, kdybych tento svět neměl na „vlastní kůži“ prolezlý od hlubin Vnitřního moře až po štíty Khelegových hor. Je to pro mě sváteční událost, číst si příběhy, které se odehrávají na místech které znám, nebo ještě lépe na místech která jsem dosud „nenavštívil“. Což teprve, když některé postavy z těchto knih znám „osobně“.

Tož tak ;-)

[37] tomts (editor v době uložení příspěvku) 02.06.2013 10:33

K diskuzi o banech a hodnocení:

Zhruba před pěti lety se tady přetřásala záškodnická činnost dvou bratrů- autorů SFF, kteří hodnotili stylem 0* nebo 100%. Bylo naprosto zřetelné, že jde o osobní vztahy převedené do hodnocení. Na diskuzním fóru editorů se to probíralo ze všech stran a nakonec jim Knedle napsal v mailu, že takto tedy ne, jinak by musel nastavit zákaz vstupu z daných ID těch PC (každý z dotyčných používal tuším tři nicky, ale z jednoho ID). Dát BAN, tedy blokaci nicku nic neřeší – to opravdu může i Makakuk, já to na Pitavalu použil za celou dobu jednou. Nu což, dotyčný se zaregistruje znovu pod jiným nickem a třeba z mobilu, to zas takový problém není.

Pokud vím, nakonec se tenhle jev objevuje všude a třeba ČSFD s tím má mnohem větší problémy než my. Tady se na to přijde skoro ihned, „štamgasti“ si všimnou větší aktivity někoho zcela neznámého a upozorní na to v diskuzi. Což je (podle mého) nejlepší cesta. Cokoliv mazat, banovat nick atd. je bohužel opravdu cesta do cenzurního pekla. Ono je lepší vzít to hodnocení s odstupem času, většinou se to srovná zhruba do normálu. Vezměme třeba http://www.legie.info/kniha/9903-jiri-grim-ve-stinu-zehyru/komentare – tohle veledílo mělo krátce po svém zjevení na Legii asi 98%. Zarazilo nás to natolik, že jsem se donutil knihu číst (přečíst nešla) a napsat komentář. Odvážilo se i pár dalších (tuším Jana 677…) a dnes po zhruba 4 letech se kniha usadila na 36% a zřejmě si jí moc lidí nekoupilo. A stejně časem dopadnou všechny podobné zásahy trolů, vyhnijí a vše se usadí v normálu. (Jen trpělivost, ta Dáma ví, kdy má přijít, neb ještě nestalo se, by zmeškala svůj čas…) :-D

[36] Clarice 01.06.2013 18:57

@Gaarq[24]: : Jako mých? Jedné. Ale jinak jsem toho názoru, že trubky potkáš všude :). To už je život, no :). Určitě i Hanina je ráda, když jí jakékoli hodnocení přijde ve formě písemné, ne číselné. Z toho druhého se moc vyvodit nedá. Je to zkrátka takový zapeklitý proces, to psaní. Hezký večer všem (ať už to čtete v jakýkoli večer).

[35] KeB (editor) 01.04.2013 21:43

@barbar[34]: To jsem netvrdil, jen ukazuju na to jaký je FerryH zodpovědny Pratchetofil :D

[34] barbar (editor) 01.04.2013 21:23

@KeB[33]: A máme snad nějaké podklady, že to dotyčné nečetly..?

[33] KeB (editor) 01.04.2013 21:12

@barbar[30]: FerryH, mám dojem říkal, že to skutečně četl :D

[32] barbar (editor) 01.04.2013 16:05

@Hanina[31]: Osobně si nemyslím, že je to stejný člověk. Spíš kamarádky z conů…

[31] Hanina 01.04.2013 16:00

Barbar: To je vpořádku, ale at to boha jeho udělá u jedné knihy jednou a ne dvakrát pod různými nicky. Internet je na tohle zatraceně zrádný.

[30] barbar (editor) 01.04.2013 15:55

@Dilvermoon[28]: Stále v tom nevidím žádný problém. Prostě B. pročetla nějaké antologie, něco se jí líbilo a něco ne. Nelíbil se jí Karel Doležal. Mně, co si pamatuju, se naopak líbí, jak Karel Doležal píše, a kdybych tu měl hodnotit moderní české tvůrce (což raději z etických důvodů nedělám), tak Petra Slováková, (podle toho, co už jsem od ní četl), by ode mě naopak dostala hodnocení blízká braku. Holt to má B. naopak. Pokud Ti přijde divné, že někdo hodnotí víc braků u jednoho tvůrce, mrkni se na hodnocení Prattchetů u FerryhoH. To nesmírné kvantum zdá se nikoho netankuje, tak proč by měli být za totéž v daleko menším popotahováni zdejší nováčci?

Jinak mi připadá naprosto normální, že některý tvůrce se čtenářům líbí a některý ne a že tady kvůli tomu začnou hodnotit. Vždyť kvůli čemu jinému by měli?

[29] Hanina 01.04.2013 15:52

Mám-li být upřímná, tak když jsem si všimla, že mi povážlivě spadlo hodnocení, tak jsem si řekla, inu, to se stává, někomu se to holt nelíbilo, hotovo. Pak jsem mrkla do diskuze a zarazil mě chotický komentář jisté slečny. Asi někdo, kdo mě nesnáší, řekla jsem si. I to se stává. (Pochybuju, že četla něco jiného než vodopád slov od V. Ingoltové, který jí jistě potěšil. Pokud jej ovšem zvládla dočíst až do konce – což by byla asi první:-) Teprve z dalších komentářů lidí, kteří jako registrovaní uživatelé viděli, kdo hodnotí, mi došlo, že cosi je shnilého ve státě dánském. Ze zvědavosti jsem se také registrovala, mrkla kdo vlastně hodnotil a jak, a bylo jasno. Čímž tu chci poděkovat pár komentujícím, které osobně neznám. Bez nich bych svou letitou „obdivovatelku“ neobjevila. I když je otázka, k čemu mi takové zjištění bude:-)))

[28] Dilvermoon (editor) 01.04.2013 15:43

@barbar[27]: Pokusím se ti tu „histerii“ vyložit ještě jednou. B. si pro začátek vybrala jednu autorku z různých knih a vyzvedla ji nahoru. Jenže vzápětí si vytáhla povídky někoho jiného opět z různých antologií a komplet brak. To ti připadá jako normální věrohodný přístup? Tohle mě zarazilo, nic jiného jsem v podstatě nezkoumal. A rozhodně neberu tvou zmínku, že literatura je holt o sympatiích a antipatiích, takže vlastně pohoda. Možná tahle rybníkovitá zatuchlost prostě na naší domácí scéně funguje jako trend, to asi posoudíš lépe než já. Ale doufám, že tomu tak není.

[27] barbar (editor) 01.04.2013 15:04

Jinak si znovu projíždím hodnocení a přemýšlím, kde tahle hysterická vlna, že by se tyhle nové uživatelky (Blackberry a Legoslav) měly mazat, vůbec vznikla. Hanina Veselá má včetně povídek na svém kontě asi 40 položek, přičemž jedna z dotyčných hodnotila jako brak jednu, druhá jednu a druhé dala jednu hvězdičku. To lze stěží brát jako nějaké osobní tažení. Přitom obě mají hodně dalších hodnocení a to velmi rozdílných. Jediným dalším společným prvkem je, že se jim líbí pár povídek z tvorby poměrně neznámé Petry Slovákové. No a autorka Hanina Veselá sem k tomu přidala, že jí někdo před sedmi lety napadl. Vůbec nechápu, co se tady děje…

[26] barbar (editor) 01.04.2013 14:49

@Gaarq[24]: Až na Pajatora jsem tam taky potkal samé zdejší běžné hodnotitele…

[25] barbar (editor) 01.04.2013 14:45

@Dilvermoon[20]: Já jsem myslel LITERÁRNÉ sympatický či nesympatický. Nevidím žádný důvod, proč by někdo poté, co se registruje, prostě nedal svému oblíbenému a již dávno načtenému autorovi plný počet hvězdiček (já tohle třeba udělal s Ludvíkem Součkem) a své neoblíbené nezatratil brakem.

Blackberry navíc své hodnocení hned na počátku zdůvodnila, druhá hodnotící se s ní třeba nějak může znát, případně reagovat na negativní recenci na knihu, co vyšla na Slovensku.

Co se týče andělů zrovna u téhle publikace, mrkněte se na všechna hodnocení nicku Kibe.

[24] Gaarq (editor) 01.04.2013 14:44

@Clarice[18]: týká se to hodnocení povídek na legii? páč právě jsem je procházel a ničeho zvláštního jsem si nevšiml…

[23] Gaarq (editor) 01.04.2013 14:39

@Mrowka[21]: banán by se týkal jen hodnocení, prostě by nemohli takoví uživatelé po nějakou (delší) dobu hodnotit astrami a jejich hodnocení by byla (nejlépe případ od případu) odstraněna ze systému. po eventuálním opakování prohřešku by jim byla možnost hodnotit odňata trvale. zajímavé je, že žádný z těchhle vykuků nepíše komentáře, ty bych jim klidně psát dovolil :)

[22] Dilvermoon (editor) 01.04.2013 14:07

@Mrowka[21]: O nějakém brutálním zásahu proti dotyčným bytostem jsem nikde nic nepsal. Musíme věřit, že jim dojde, že legie má nějaká pravidla.

[21] Mrowka 01.04.2013 13:56

@Dilvermoon[20]: Osobně jsem v podstatě proti tomu tyhle lidi mazat. Myslím, že je to cesta do pekla. Hlavně se pak budou všichni hádat koho už smazat a koho ne. Já nepochybuji o tom, že tyhle dvě by si to zasloužily, ostatně jsi jejich „přístup“ popsal velmi přesně, ale může to být kontraproduktivní pro fungování Legie. Navíc už asi „holky“ zjistily, že jejich přístup byl pro knihu spíš přínos než že by jí ublížily. Tahle diskuze velmi slušně ukazuje na knihu, která by už jinak byla třeba ztracená v hlubinách Legie a diskutuje se o ní.

[20] Dilvermoon (editor) 01.04.2013 13:48

@barbar[19]: viz příspěvek č. 10. Pokud je to ale vlastně v pořádku (jak uvádíš), tak ti jdu nasázet všude braky, protože jsi mi velmi nesympatický. O tom holt přece literatura je. :-)

[19] barbar (editor) 01.04.2013 10:27

Přiznám se, že nevím, o kom z hodnotících vlastně píšete. Jak se krátce dívám na jejich hodnotící profily, někteří jsou k Asterionu extrémně nekritiční a všechno pětihvězdičkují, jiní jsou zas kritičtější téměř vůči všemu… Určitě v tom jsou různé osobní sympatie či antipatie, ale o tom holt literatura je; ve vkusu přece není žádná objektivita. Legie je dost velká na to, aby se tohle zprůměrovalo…

[18] Clarice 01.04.2013 10:25

To je úplně normální. Sice jsem nevydala román, ale poté, co jsem naštvala takovou roztomilou skupinku návštěvníků jednoho lit. serveru, se mi hodnocení povídek posunulo nějak divně dolů. Nic bych si z toho nedělala, jen tihle blbci kazí snahu ostatních a způsobují, že vlastně trávit čas hodnocením na Legii je o ničem. Tuhle jsem psala na webu XB1, že jsem v podstatě líná to dělat a jak tak čtu tuhle diskusi, líná zůstanu. Jdu něco psát a Magnólii hodně štěstí :).

[17] KeB (editor) 31.03.2013 12:00

@Gaarq[16]: Já měl za to, že banánovat může i makakuk. Nebo ne? :-o

[16] Gaarq (editor) 31.03.2013 09:40

@squire[13]: moc banánovat má jen knedle a ten tu spíš není než je. a když už, tak jeden takový brakovací geng už tu padl, afaik.

systematické brakování nebo andělské astrování, obojí je neetické a mělo by být postižitelné odejmutím práva hodnotit. popravdě, povídky p. veselé se mi ve valné většině také hrubě nelíbily, ale sázet nuly i tomu, co jsem nečetl, je zhovadilost.

[15] BorgDog 30.03.2013 21:15

@Hanina[14]: Najdi své zlé dvojče a za… pardon, usmiř se s ním! :-)

[14] Hanina 30.03.2013 21:03

Nepsala bych o tom, ale když už se to tu načalo, tak pro zajímavost jeden odkaz. http://www.fantasyplanet.cz/clanek/venovano-klamu Stejný člověk, stejný problém, akorát před sedmi lety (viz komentáře). Důvod počínání netuším. Asi ji nějak seru:-)

[13] squire 30.03.2013 19:21

@Gaarq[12]: Ze svých zkušeností s touhle stránkou jsem nabyla dojmu, že dostat brak na kompletní tvorbu jenom proto, že jsem někomu šlápla na kuří oko, je celkem běžná věc a nic se tu s ní nedělá:)

[12] Gaarq (editor) 30.03.2013 10:53

@Dilvermoon[10]: škoda že není knedle aktivnější, tohle na banán.

[11] Mrowka 29.03.2013 23:53

@Dilvermoon[10]: Teď jsem se na ně koukal a je to hustý. Ach jo. Mě taky občas někteří autoři nejsou sympatičtí, taky jsem na některý vyloženě alergický, ale, zatraceně, když je nesnáším, tak je nečtu a tím pádem nehodnotím. Asi každý tady občas známkuje iracionálně, ať už přestřelujeme hodnocení nahoru, protože něco prostě milujeme a fandíme tomu, a naopak, ale tohle je fakt trapný.

[10] Dilvermoon (editor) 29.03.2013 18:49

@Mrowka[9]: Asi takhle. Blackberry i Legoslav. Mezi nimi je zřejmá spojitost. Obě se registrovaly shodně včera. Hodnocení povídek zahájily shodně glorifikací stejné autorky. Třeba Blackberry. Vyzobala jednu autorku z různých antologií a nasázela po 5*. Pak vyzobala dalšího autora z různých antologií a tomu nasázela všude BRAKY. Hodnocení, která následovala poté, nejsou nic jiného než kouřová clona. Může být výřečná jak chce, tohle není seriozní přístup, bude v tom něco jiného.

[9] Mrowka 29.03.2013 16:52

Dát téhle knížce brak, to je… No, minimálně na povytažené obočí.

[8] Blackberry Sabbath 27.03.2013 17:52

@Lucc[7]: Nie, nie je. Ak by som si knihu kupila v beznom knihkupectve, minimalne zivotopis by ma na tuto skutocnost upozornil a ja by som zacala premyslat nad tym, ci do nej mam teda investovat, alebo nie. Ak sa teda kniha otvori niekde pri svojom konci. Ale kupovala som si ju cez internet, a tam tato informacia chybala. Neostavalo mi nic ine, len si vyhladat par informaci, a to ma trosku otravilo. Nepoznala som autorku, ale anotacia znela zaujimavo, aj ukazka, ktora sa ponukala. Tak, v tomto pripade som asi nemala stastnu ruku. Cervenym knizniciam, ako aj YA, sa snazim vyhybat, len v tomto pripade som natrafila na same pozitivne a dost nadnesene odozvy (co ma tak trosku rozcarovalo) a jednu fakt vystiznu recenziu, s ktorou som suhlasila, lebo udrela klinec po hlavicke. Tak, hadam nieco vlastne bude lepsie – nadej umiera posledna.

[7] Lucc 27.03.2013 15:16

@Blackberry Sabbath[4]: Chápu dobře, že na knize není nikde zmíněno, že je ze světa Asterion? To by bylo poněkud „neetické“, dá-li se to tak nazvat. Na druhou stranu toto zvyšuje hodnotu informací např. zde na Legii, kde je tato skutečnost jasně zmíněna.

[6] Lucc 27.03.2013 15:03

@Blackberry Sabbath[4]: Všední schéma to jistě je. Proč se ale takové příběhy píší a proč je vydavatelé vydávají? Jednoduše proto, že se prodávají. Umělecké cíle jsou v nakladatelské branži minimálně až na druhém místě, mnohdy ještě níže. To stejné bychom mohli říct o červené knihovně. Vždyť ty příběhy, hrdinky a hrdinové jsou víceméně pořád na jedno kopyto, přesto takových knih vychází mnoho desítek ročně. Když jsem byl po letech v naší knihovně, až jsem se zhrozil, jak obrovská sekce červené knihovny tam je. Ale proč to odsuzovat? Lidé si to půjčují (kupují), je to jejich věc, já to respektuji. Doporučuji zaujmout stejný postoj, moc se ti uleví.

[5] idle (editor) 27.03.2013 14:17

@Dilvermoon[3]: Ani ne tak ďábel jako striktně černobílé vidění světa. A ano, hodnocení jsem si rozklikla. :)

@Blackberry Sabbath[4]: Díky, to už je aspoň v první polovině komentář přímo ke knize a ne obecné stesky.

Jinak bych řekla, že napasovat příběh do existujícího světa může být i těžší než si vymyslet vlastní, záleží, jak říkáš, na konkrétním zpracování a na tom, co do toho autor vloží v dalších oblastech.

[4] Blackberry Sabbath 27.03.2013 14:00

@idle[2]: Do istej miery ano, vsetko to zalezi od toho, ako to autor spracuje. V tomto pripade zamer nevysiel. Postava – nemastna, neslana, tuctova. Podobne hrdinky sa daju najst na kazdom kroku, napr. spominana Neomillnerova alebo M.T.Majar, ak ide o podobny typ hrdiniek (vyzor a farba vlasov, sem-tam spravnie, konanie, jazyk), ak ide o drsnost ci iny typ zenskosti, ktory by nebol presladeny, tak podobnost sa moze najst aj napr. s Anitou Blake… a tak dalej. Rovnako na tom je pribeh, kde sa zmiesa niekolo tuctovych tvorov, akoby fantasy bola len o carodejnikoch, nekromantoch a zombies, a rozputa sa vojna okolo niecoho, co sa zaobali do vysostne cnostneho ciela. Tato schema je natolko vsedna, az ma udivuje, preco sa vobec o nej pise, kedze existuje tolko inych zaujimavych nametov, napadov, tem i myslienok, len to by clovek aj musel vediet, ako taka fantasy funguje, kolko ma podzanrov, co sa dnes s radostou miesa a je in, a preco beznemu citatelovi tohto zanru su cudzie uz existujuce lokality, o ktorych sa dozvie iba vtedy, ak si sadne pred pocitac a zacne googlit. Navyse, s takýmto zámerom si knihu ozaj nikto kupovat nebude. Aspon to upozornenie sa tam dat mohlo…

[3] Dilvermoon (editor) 27.03.2013 13:13

@idle[2]: Rozklikni si hodnocení. Andělé mají zatím převahu nad ďáblem.

1poslední 242 příspěvků celkem