série: Bratrstvo krve

Tato kniha je částí i jiných knih: Bratrstvo krve

Kategorie: sci-fi - akční - mimozemská invaze - upíři

vydání: Epocha (web) 2013

odkazy: 5x [recenze], 2x [ukázka]

Schramm  | **** 22.03.2013 10:13

Po dočtení Mega hustýho nářezu u mne vládne poměrně spokojenost. Závěrečný díl trilogie hodnotím o dost výš než dvojku, jednička zůstává ovšem nadále nepřekonaná/nep­řekonatelná. Dílčí výhrady by se sice našly (konec), ale kniha drží při sobě hodně dobře, fajn se čte, odpovídá tempo vyprávění, obsahuje hodně solidní zvraty a autor se nebojí na svoje postavy sáhnout. Pokud bych měl nějak srovnávat, Kotleta rozhodně válcuje Žambocha s jeho Visio in extremis (což ovšem není pravda těžké), na Kulhánka ve staré formě samozřejmě nemá (leč kdeže tyhle sněhy jsou), s Vyhlídkou na věčnost je to v podstatě plichta. Na rozdíl od Kulhánka zvládá Kotleta líp postavy, jejich vzájemné vztahy – a především rozsah, Kulhánek je ovšem tradičně čtivější, Kotleta možná už skrblí hláškama až moc (opačný extrém než u jedničky). Stejně tak podle mého ani Mega hustej nářez nedosáhl kvalit Kopřivova Asfaltu s jeho mixem neskutečných hlášek a situací i akce. Takže asi tolik pro představu.

Vlask  | ****1/2 24.03.2013 21:26

Čtivost nedosahuje úplné špičky, ale daleko to k ní nemá. Stejně tak je to s hláškami – šetří se jimi a nejsou na každé druhé straně, ale stojí za to. Akce se také dávkuje s rozumem a je často prokládána přípravami na další prácičku. Autor se nebojí odstranit i důležité postavy a zvraty jsou opravdu nečekané. Co ovšem oceňuji nejvíce jsou akce záporňáků. Kotleta dokazuje, že i v akčním žánru lze stvořit inteligentního nepřítele a není nutné jej nahrazovat čím dál tím šílenějšími bossy s ultramegahustými schopnostmi, aby se čtenář neznudil rutinní likvidací plebsu.

Sirius  | *** 02.04.2013 15:12

Je to pořád akční a čte se to samo. Autor se utlumil v erotických scénách, přihodil do kotle pár zajímavých nápadů a lehce zamakal na psychologii. A přesto mi to z celé trilogie přišlo nejslabší – hlášky na mě tentokrát moc nepůsobily a měl jsem pocit, že Kotletovi lehce došel dech. Přesto se ale pořád jedná o poctivou porci braku, která se nemá za co stydět a která by se dala nejlépe přirovnat k jatkám. Fakt – krev a šťávy kartanů tečou z každé stránky.

epco55  | **** 08.04.2013 08:32

Ukončenie príbehu kráča presne v šľapajach predchádzajúceho dielu. Objasňuje sa náhli nárast vedľajších postáv v závere predchádzajúcej časti a v rámci toho objasnenia sa s nimi aj náležite nakladá. Ináč v bledozelenom platí všetko čo sa týkalo predchádzajúcej čas­ti.

MartinJ  | **** 02.07.2013 12:38

Stále stejně dobré čtení udržující kvalitu předchozích dílů. Přibylo (a postupně zase ubylo) vedlejších postav, což mě někdy až překvapilo, konec byl možná trochu přepálený (doslova), ale jinak spokojenost, opravdu dobré čtení.

„Hoši si potrpěli na okázalost. Každopádně pořád lepší, než kdyby si vybrali minisukně. To už by byl megahustej nářez.“

minduton  | **** 19.11.2014 19:44

Nebudu hodnotit každej díl zvlášť, jelikož jako trilogie to je celkem čtení tak na 3×(4–5) hodin maximálně. Nejlepší je 1. díl „Hustej nářez“, který lze přirovnat ke Kulhánkově prvotině „Vládci strachu“. Má to hlavu i patu, řadu záhad a je to psáno s citem. Bohužel 2. a 3. díl, „fakt- a mega hustej nářez“, to už je rychlokvaška. Číst se to dá, ale je z toho cítit ono „kurva, řek' jsem, že z toho bude trilogie, tak to snad dopíšu“. Cit vystřídaly hromady krve a ještě větší supermanství upírů. Čte se to sice i tak dobře, je to stále velmi čtivé… ale nemá to už takové kouzlo, jako 1. díl. Celkově i tak hodnotím pozitivně, na několikahodinovou jízdu do vlaku naprosto ideální čtivo, které sice nenadchne jako třebas Den trifidů nebo Démonská trilogie, ale zabaví.

trudoš  | **** 23.04.2019 06:47

„Tohle bude epický“, říká jedna z hlavních postav tohoto románu a není daleko od pravdy. Mega hustej nářez by se dal totiž charakterizovat i slovy: „Ostravská mafie! Smrtící kolotoče! Transvestitští upíři! Zmutovaný Uhřík! Mezihvězdné lodě! Jaderné hlavice! Útok na Pražský hrad! Žlutí emzáci! Robotičtí pavouci! Vesmírné Dračí doupě! Hromady hulení!“ Myslím, že netřeba nic dodávat. On už název knihy vypovídá sám osobě za vše.
A tak to Bruntálský řezník opět dokázal. Z ničeho vytvořil něco, něco pak rozšířil o druhý díl a ten teď završil makabrózním finále. Jistě, je to škvár, odpad a zhůvěřilost, ale to byla jednička a dvojka taky, a tohle má alespoň zápletku, kde se děj nějak smysluplně posouvá kupředu. Literární kritici ať klidně puknou zlostí.
Každopádně konec Bratrstva krve je tu. Osobně jsem přesvědčen, že jakmile autorovi dojdou peníze na cukrovou vatu z LSD, další příběhy budou na světě. Nějaký ten Maxituttiultra­makrosuper hustej nářez. Prostor na to rozhodně je – a zájem taky.