Kruté stroje

série: Kladivo na čaroděje

Kategorie: fantasy - urban fantasy - detektivní

vydání: Epocha (web) 2013

odkazy: 2x [ukázka], 6x [recenze], 1x [info]

Sirius  | **** 27.03.2013 20:42

Sice to není tak vtipné jako díly od Pavlovského a nemá to takovou tu jeho jiskru, ale byla by chyba to Nečasovi vyčítat. Autor totiž odvedl opravdu dobrou práci a na zakladatele série navázal se ctí. Jeho díl nepostrádá čtivost, postavy odpovídají tomu, jak byly nalajnované v prvních dvou epizodách a nijak se jim nezpronevěřuje – dokonce ani rozhovor o filmech nechybí. A nápad se stroji je tak šílený, až je dobrý. Akorát mi chyběl motiv, který k tomuhle příběhu vedl, ale předpokládám, že bude odhalen ještě v průběhu série.

memnon666  | ****1/2 30.03.2013 21:27

Musim souhlasit ze to ma o neco mensi tah na branku nez 1 a 2 ale i tak je to jako oddechovka vyborne, stejne od toho nikdo neocekava traktaty o nesmrtelnosti chrousta.

Mrowka  | **1/2 10.04.2013 13:56

Tahle série se skvěle rozjíždí. Až bych řekl, že kvalitativně je zatím mnohem výš než JFK. Jsem zvědavý na pokračování.

Vlask  | **** 22.04.2013 23:10

Jiný autor přinesl klasickou detektivní zápletku urban fantasy. Více vyšetřování a méně rozverného komiksového násilí prokládaného hláškami. To neznamená, že by tu nebyly, jen jich méně, ale stojí za to. Akce je také méně, ale nudit se nebudete a potvory jsou oproti běžným klasikám předchozích dílů opravdu hodně originální. PS:obálka je zavádějící – chybí mi tam aspoň jedna mikrovlnka :)

maekar  | **** 06.05.2013 19:01

Není to taková jízda jako předchozí dva díly, ale velice mě upoutaly matematické šifry, které vedly k rozřešení případu. Rozhodně velice dobře ukočíroval skvěle rozjetý projekt i Ondřej S. Nečas. P.S.: Po přečtení dalších dílů měním hodnocení na 80%.

Schramm  | *** 09.05.2013 11:16

Můj rezultát: jde o první text autora, který jsem četl. Netušil jsem tedy do čeho jdu, anotace knihy ve mě dokonce nevyvolávala valné nadšení, působila moc „(new) weirdovsky“, čemuž jsem ještě nepřišel úplně na chuť. Nakonec však u mě vládne poměrná spokojenost. Kruté stroje mě bavily o dost víc než Magie pro každého (daň za pilot a hlavně podivnou pointu), ale o poznání méně než Město mrtvých. To ale taky může být tématem. „Mikrovlnkoid“ a pod. je sice zajímavý nápad, ale mě osobně coby netechnika to jako námět moc nevzalo. Nemůžu se taky zbavit dojmu, že první polovina knihy je z nějakého důvodu, který nedokážu vystihnout slovy, lepší než druhá, která mizí tak nějak do ztracena. Kniha jako celek přesto není špatná, řemeslně je na dostatečné výši, s povděkem kvituji autorův styl typický barvitějšími popisy. Výsledek proto hodnotím jako lehký nadprůměr, čili asi odpovídajícně rozsahu knihy a jejímu žánru. Potěšený jsem obzvláště tím, že mi nelezli na nervy hlavní postavy, i ten Jonáš je celkem v cajku (byť nechápu, kde se vzala jeho přezdívka a renomé, v tomhle směru by asi bylo záhodno, aby další díly Jonášovu osobní historii rozvedly – českého Johna Constantina v něm zatím vidět nedokážu). Do budoucna tak hledím ve věci Kladiva na čaroděje s lehkým optimismem :)

MartinJ  | *** 12.06.2013 16:14

Nebylo to špatné, děj mi přišel promyšlenější než u prvních dvou dílů, ale asi jsem se těšil hlavně na pokračování zábavného čtení z prvního dílu. Ale i tady mi přišlo, že děj má občas mezery, např. mi nějak unikala motivace ostatních tří členů Jonášova týmu.

epco55  | ***1/2 20.06.2013 12:47

Nadväzovať v rozbiehajúcej sa sérii na jedného z nej zkladateľov je úloha neľahká. Nečas sa jej však zhostil so cťou a latku nastavenú Pavlovským len mierne znížil, ale stále udržal príjemne vysoko. Už v tejto kniha sa prejavuje výhoda mať viacerých hlavných hrdinov a možnosť sústrediť sa na toho ktorý autorovi sadnej najviac. Nečas sice nezašiel tak ďaleko že by niekoho z ústrednej štôrice vypustil úplne, ale v budúcnosti nás možno čaká aj to. Samotný príbeh je pomerne vtipný a pekne sa zahráva z myšlienkou pekla pre súčastnú generáciu.

veere  | ****1/2 07.07.2013 16:32

Přiznám se, že jsem se dost obával co s touto sérií provedou další autoři, (zatím) příjemné překvapení, návaznost a chování postav prostě super. Méně hlášek, lépe promyšlený děj.

Lmslaver  | **** 23.10.2013 07:50

Kruté stroje se nesnaží být na rozdíl od obou předchozích dílů za každou cenu až křečovitě vtipné a i tak tu najdeme dost hlášek, které nás pobaví. Lehký oddechový příběh s detektivní zápletkou, nějakou tou akcí, který se drží rozjetého konceptu od Jiřího Pavlovského. Třetí díl se mi zdál o něco lepší než obě pilotní rozjezdovky.

GeRony  | **** 23.10.2013 11:55

Trosku iny diel ako tie predchadzajuce. Necas dobre rozohral detektivnu zapletku a konecne akcne rozuzlenie je tiez velmi kvalitne.

brmbos  | ***1/2 26.03.2014 19:15

Dost dobrý díl, i když jiný než ty předchozí. Snad jedině samotný závěr mě zklamal – trochu jsem ho nepobral. Co mi přišlo úsměvné jsou slova jako „popatřit“ nebo „pravit“ použité občas v textu. Nějak mi do takové literatury nepasují.

Majkl  | ***1/2 09.01.2015 15:55

Tento diel je oproti predošlým kozervatívnejší či civilnejší. Ako povedal Lmslaver, Nečas sa nesnažil byť za každú cenu vtipný (čo nevadilo u zložitejšej jednotky, ale oveľa viac to bolo výrazné v jednoduchšej dvojke), ani prehnane akčný, ale vytvoril príjemný, oddychový detektívny príbeh, ktorý skôr nadchne, než by urazil nedostatkom alebo prebytkom určitých prvkov. A protívníci sú tiež zaujímaví a originálni, za čo má Nečas plus.

KeB  | ****1/2 06.06.2016 19:02

Takže po brutální jízdě na komabajnu městem mrtvých tu máme kruté stroje. Situace se stabilizovala a z Felixova týmu se stala detektivní kancelář nebo něco na ten způsob. Má to výrazně pomalejší tempo, postavy a jejich charaktery jsou trochu posunuté (hlavně Vincek), ale zase je to dobře načrtnutá detektivka. Je to něco jiného, ale rozhodně to není špatné. Skoro za plnej počet.

trudoš  | ***** 14.01.2019 09:30

„Já si prostě myslím, že nikdo, kdo má místo hlavy buldozer, nemůže bejt úplně špatnej…“
Netradiční seskupení paranormálních vyšetřovatelů chránící svět před apokalypsou a sebou samými dostává za úkol prošetřit několik záhadných úmrtí. Podle všeho v nich totiž mají prsty démonické síly. Jenže šéf všech pražských pekelníků žádnou podobnou akci neschválil, takže zůstává otázkou, kdo za tím vším vlastně stojí. A s jakým cílem.
Sérii Kladivo na čaroděje sice vytvořil Jiří Pavlovský, ale už od počátku kolem sebe soustředil tým autorů, kterým plánoval celý cyklus propůjčit na hraní. Přičemž jako první se otěží chopil Ondřej S. Nečas a dlužno podotknout, že nijak nesnížil vysoce nastavenou laťku. Jeho humor sice nejde tak sadisticky po krku, nedá se však říct, že by nedokázal rozesmát uštěpačnými poznámkami a pobavit lehce patologickými vztahy mezi hrdiny. Navíc zvládl dějovou osu udržet v ryze detektivní rovině, aniž by při tom slepě kopíroval předchozí dvě knihy. Za mě spokojenost maximální.