Ve službách klanu

Miroslav Žamboch

Ve službách klanu

vydání: Triton (web) 2013

odkazy: 8x [recenze]

Sirius  | ***1/2 03.04.2013 22:01

Je to zatraceně chytlavé, hlavní hrdina je sympaťák a nápady tomu nechybí. Kdo má rád Žambochovy knížky, přijde si na své. Koho u Žambocha vytáčí, že používá pořád jednu a tu samou šablonu a že jeho hrdinům akorát stačí prohodit jména či něco podobného od tohohle autora už četl, ten si na své nepřijde. Žamboch už nejspíš asi jiný nebude, ale jeho knihám určitě nemůžu vyčíst, že by byly nudné a nebavily mě. Jako oddechovka na jeden dva večery nebo v mém případě na dvě tří hodinové jízdy vlakem, je to úplně ideální.

snop  | ****1/2 04.04.2013 02:26

Tak je to Zamboch, ne, ze ne. Ale vyzralejsi, nepochybne. Postava ma smysluplnou psychologii, je lidstejsi, pochopitelnejsi. Svet je vymyslen velmi dobre, system magie je sice zvlaste v druhe polovine knihy ponekud pretezovan, ale je celkem uveritelny a zajimavy. Prvni polovina je meditativnejsi a komornejsi, druha akcnejsi az ke klasicke zanrovce. A cte se to samo.

Schramm  | **** 11.04.2013 12:44

Přiznám se, že jsem od Miroslava Žambocha po posledních svou knihách už mnoho nečekal. Výsledek je ale příjemným překvapením. Ve službách klanu převyšuje dějem i sympatičností hlavního hrdinu Visio in extremis, řemeslným podáním a skladbou JFK 28. Přesto určitou nevyváženost musím konstatovat – poslední část knihy je slabší, méně chytlavá, jakoby uspěchaná (klasický Žambochův problém?), závěr takový průměrný se slabšími i silnějšími okamžiky. Jelikož jde ale o návrat do Vegaše, fanoušci MŽ nemusejí váhat.

Vlask  | **** 14.04.2013 22:01

Hornická fantasy. Inu proč ne, boje v podzemí nejsou časté téma. Kniha se skládá ze tří samostatných částí pokrývajících život hrdiny. Bohužel prostřední část slouží jen jako urychlující pojítko mezi první a třetí kvalitně zpracovanou novelou. Je na ní příliš poznat spěch a nutnost šetřit počet stran. Klidně tam mohlo být napsáno jen o 10let a vykonanou pomstu později. Jinak lze hodnotit jen kladně, čte se to samo.

Jarino  | **** 21.04.2013 19:42

Klasicky Zamboch, klasicky nadpriemere. Ale tu Lenku mu neviem odpustit. U inych autorov sa podobne veci daju ocakavat, ale u Zambocha to proste nie je ono.. S jeho knihou potrebujem vypnut, ponorit sa uplne do jeho drsne krasneho sveta a spolu s hlavnym hrdinom padit po dobrom jedle a krasnych zenach. Tie nas sice mozu vyuzit, zradit a odhodit, pripadne i prevziat rolu hlavneho kladasa, ale aspon v romanoch sakra prezivaju. Inak cele fantasy straca caro, moc sa blizi realite a koho ta Ve Sluzbach Klanu zaujima?..

virago  | **** 14.06.2013 00:02

Skoro jsem uvažovala, že přestanu číst, začátek byl pro mě úmorný, tak trochu budování pětiletky – plán splníme a překročíme, hlavní hrdina si extra mé sympatie nezískal (na pivo bych s ním nešla), prostě se ten hunt na můj vkus rozjížděl zatraceně pomalu… Hornický nápad zajímavý, ale nějak mne to nechytlo… Situace kolem Lenky mi přišla logická (trochu jsem to očekávala) – a asi si nedovedu představit gradaci děje za jinak vyvinutých okolností… Druhá půlka pro mne excelentní a paradoxně přes docela „klišoidní“ průběh poměrně originální… celkový dojem – čtivé a velmi příjemné odreagování, klasická Žambochovka…

veere  | ****1/2 07.07.2013 15:48

Vynikají kniha, jediné co mi nesedlo byly prudké časové skoky v ději, všechny části jsou čtivé, začátek trochu pomalejší, ale aspoň si na Ducatiho a jeho svět zvyknete.

PB  | *** 12.07.2013 18:57

Miroslav Žamboch opět posouvá hranice lidských možností. Rozjezd a vlastně celá první půlka je pomalejší, což je dobré, protože to posloužilo jako nenásilný úvod to tohohle světa. A pak přišla válka. Válka čarodějů, vyzbrojených smrtícími kouzly a krystaly (o ty tady jde), kteří mění své nepřátele na ohořelé hromádky kostí. A tím vším prochází hlavní hrdina, který se z obyčejného horníka propracuje na největšího drsňáka a pak o kousek zpět, aby si aspoň občas mohl říkat člověk. Shrňme to – typický Žamboch v originálním svě­tě.

epco55  | ***1/2 05.08.2013 14:53

Prvá polovica knihy pekne pomalyčky odhaľuje kto je hlavný hrdina a jeho život po vstupe do klanu a príchode do hôr. Všetkeho však len do času, chvíľa zlomu sa blíži a s ňou sa blíži aj zlom v štýle knihy a k prístupu ke rozpravaniu samotnému. To čo by inému vydalo minimálne na 400 str masakru tu Žamboch stláča pomaly do odstavcov. A čuduj sa svete zhustenie a skratka funguje, tak ako sa mení hrdina tak tak sa mení aj kniha, je to osvižujúce, mierne nečakané a mne sa to páči.

arin  | ***** 21.09.2013 20:20

Moc se mi to líbilo. Chytlavé, čtené.

minduton  | ***1/2 19.06.2015 20:54

Poslední třetina knihy je příliš uspěchaná a dějově zkondenzovaná. Kdyby tato třetina byla psána podobným komorním stylem jako úvod knihy, tak bych se nezlobil. Mám rád hrdiny, kteří jsou sice dobří a nadprůměrní, ale v reálu jsou stále jen lidé – ne supermani. Jistá žambochšablono­vitost knize tudíž nelze upřít, což je škoda (šablona: poloviční nýmand někam přijde, postupně se zlepšuje a buduje kariéru, získá klíčového nepřítele, načne a narazí pěknou prsatou pipku s útlým pasem, stává se z něj s dalším postupem suprák, a ve finále ve zrychleném tempu těžce vymlátí všechny své dříve nedosažitelné nepřátele… už trochu nudná osnova).

trudoš  | ***1/2 09.09.2016 00:11

Začátek prvotřídní, o to víc, že Miroslav Žamboch zvolil netradiční prostředí horníků. Jenže tentokrát pozapomněl rozehrát i zápletku, která by určovala, jakým směrem se bude příběh ubírat. Což sice nakonec udělá cca sedmdesát stran před cílem, ale vzhledem k tomu, že to zaonačí na klasické téma o křivdě a odplatě, moc velké překvapení to zas není. A tak převážnou část knihy sledujeme osudy hlavního hrdiny, které v kostce připomínají historku o chlapci, jenž ke štěstí přišel a musel za něj (už jako dospělý muž) bojovat. Dlužno ke cti autora podotknout, že dosti nesmiřitelně.
Ve finále tedy trochu zklamání. Především proto, že chyběl drive, který by vyprávění popoháněl kupředu za nějakým konkrétním cílem. První třetina ještě šlape v solidních otáčkách, pak už mi ale začala docházet motivace pro další čtení. Nemluvě o poměrně obehraném vyústění a některých zbytečně přepálených scénách. Naštěstí je to příjemně krátké, takže než jsem se začal skutečně nudit, závěr byl už na dohled.