Kategorie: fantasy - akční - vlkodlaci

originální název: Monster Hunter Alpha
originál vyšel: 08/2011

vydání: Fantom Print (web) 2013

odkazy: 3x [recenze], 2x [ukázka]

Vlask  | ****1/2 05.12.2013 22:28

Změna postavy i prostředí výrazně pomohla originalitě i prokreslení série. Celé to táhne sám chlupatý šéf organizace na velmi rušné dovolené. Dozvíte se tu hodně o jeho minulosti a něco málo i o budoucnosti. Na své si přijdou i romantičky a milovníci konspirací, či tajných vládních agentůr. Velmi vydařený díl.

epco55  | ***1/2 05.03.2014 10:12

Pravdepodobne si aj sam autor uvedomil že to chce nejakú zmenu. A to radšej skôr ako začne strácať fanúšikov. A tak došlo v tejto časti k zmene hlavného hrdinu. Cele to sice trošku pôsobý ako klon komixovej 30 dni dlhoj noci, našťastie Correia je natoľko zdatný a vie čo chce že neskĺzava k naozaj tupému kopírovaniu. Je to svižné, odsýpa to a prečítal som to na jeden dych. Viac od tohoto druhu literatury ani nečakám.

trudoš  | ***1/2 16.03.2018 23:19

Je to jiné. Nemůžu říct, že horší nebo lepší než předchozí díly, protože tentokrát pojal Larry Correia vyprávění úplně jinak. Scénu opustil Owen Zastava Pitt a hlavní roli převzal Earl Harbinger, což má logiku, vzhledem k tomu, že příběh se týká primárně jeho vlkodlačí podstaty. Bohužel s Owenem zmizela i sympatická ich-forma, ale především autorův příznačný humor. V rámci změn tak pro mě akční podívaná ztratila svůj glanc.
Jenže zase nemůžu říct, že by šlo do háje úplně všechno. Jakmile člověk uvykne sušší tónině románu a přehlídne těch pár slabších pokusů o legraci, zjistí, že zápletka má docela chytlavý koncept. Městečko uprostřed ničeho, v osidlech krvelačných bestií, přičemž lidské životy může zachránit pouze jeden člověk… a není to Chuck Norris. Potud dobrý, v některých momentech až hororově dobrý, nemluvě o kreativním využití sněžné frézy. Jenže nakonec je z toho „jen“ béčková řezačka, ve které to sice báječně sviští, ale zvraty se zasekly někde v patetických devadesátkách.