kniha » Návrat Rudé gardy
chce si přečíst 2 | chce mít v knihovně 6 | má v knihovně 61
hodnotilo: 69
81%
Koupit knihu:
Fantasya.cz
Návrat Rudé gardy

Ian C. Esslemont

Návrat Rudé gardy

série: Malazská říše
díl v sérii: 2
kniha patří do světa: Malazský svět

Kategorie: fantasy

originální název: Return of the Crimson Guard
originál vyšel: 15/08/2008

vydání: Talpress (web) 2013


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12345poslední 6204 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [207] Sir Artorias 29.07.2018 09:17  

@trudoš[206]: No, já bych řekl, že nejslabší věc od ICEho tě teprve čeká a je to ta křižovatka v podobě Jablko, žezlo, trůn. To je kniha, která místy nedává ani smysl, navíc totálně zmršil i charaktery postav viz Dassem.

 [206] trudoš (editor) 17.07.2018 06:45  

@BorgDog[205]: No, nepotěšil jste mě, ale stejně do toho naslepo skočím. Plavu v tom už teď a to totálně, přičemž kdo k čemu, jak a proč přišel, nebo odkud se vůbec vzal, je to nejmenší, co by mě trápilo. Z předchozích svazků si v rámci souvislostí stejně pamatuji lautr nic a i při přečetní dalších knih (než bych se dostal ke kýženému dílu) by tomu nebylo jinak. Hlavně když se bude dít něco zajímavého, ostatní je vedlejší, takhle to u mě Esslemont momentálně má. A alespoň uvidím, nakolik se jeho romány dají číst samostatně.

 [205] BorgDog 17.07.2018 05:56  

@trudoš[202]: Nedoporučuji to. Od „Meče z kamene“ začíná linie kolem Kazze a Rudé gardy nabývat jasnější obrysy, a stále pokračuje. Budeš v tom silně plavat – kdo odkud a jak vylezl Kutna, věci kolem přísahy, jak přišel Kyle k Bílému meči, apod. Navíc „Jablko žezlo trůn“ dost výrazně dokončuje „Daň pro ohaře“, je to taková „velká křižovatka“ kde se naposled potkává Esslemontův i Eriksonův Malaz ve větším měřítku, než se rozejdou každý po svém. „Návrat Rudé gardy“ je fakt asi nejslabší – pokud jsi ho přetrpěl, zkus pokračovat, bude to lepší.

@Strýček Biolit[203]: Odpověď viz výše. Konec „Krve a kostí“ nedává smysl v linii Saeng/Osserk. To jsem fakt nepochopil. U zbytku OK. A ano, souhlasím, že ICE to řeší tak, že Malaz zjednodušuje na úroveň, kterou dokáže zvládnout. Což není ideální, ale stále je to lepší než to, co zkoušel první dva díly, totiž stíhat Eriksona. Je to prostě „light Malaz“. :-)

 [204] trudoš (editor) 17.07.2018 05:47  

@Strýček Biolit[203]: Já už jsem ve fázi, kdy u mě autor dostává poslední šanci a vybírám si podle atraktivního tématu, než pro posloupnost. Když se nechytnu s dílem Krev a kosti, věřím, že u Meče s kamene by to dopadlo stejně. Ale toho „nejasného“ konce se už teď začínám děsit. Na druhou stranu, „nejasný“ pro mě byl celý Návrat Rudé gardy, takže když se bude jednat jenom o finále, je to vcelku slušný posun vpřed.

 [203] Strýček Biolit 17.07.2018 00:43  

@trudoš[202]: Teď přemýšlím, jestli člověk nepřijde o nějakou informaci, pokud přeskočí knihu, ale myslím, že by neměl, páč ony se odehrávají tak nějak +- stejně. Ono s ICE je ten problém, že první dvě knihy se fakt snažil rovnat SE, a na to prostě nemá. Už Meč z kamene je znatelně jednodušší čtivo, ale je tam poměrně těžké (nebo pro mě aspoň bylo) začíst se – kvůli novému kontinentu. Po zorientování se je to velice slušná kniha. Jablko, žezlo,… je pak asi nejlehčí ze světa Malazu, páč to ICE dost zjednodušil, navíc se odehrává na místě, které člověk zná jak své boty už z MKP, jen ten konec to sráží. Krev a kosti skutečně připomínají dobrodružné výpravy do pralesa (v tomto případě něco jako Indie a okolí); nový kontinent nedělá problémy tolik jako v Meči z kamene, ale knihu opět sráží konec (doteď nechápu, co se tam stalo).

 [202] trudoš (editor) 15.07.2018 08:50  

@BorgDog[201]: Tím „staré objevitelské výpravy do džungle ‚a la Haggard/Livin­gstone‘“ jste mě skutečně zaujal, asi zkusím rovnou přeskočit na tenhle díl a uvidíme, jak se s tím popasuji. Jen se bojím, že jestli mě to zaujme, budu vás nenávidět stejně, jako když nezaujme. Sedmnáct set peněz člověk na ulici nenajde.

 [201] BorgDog 14.07.2018 22:07  

Pokud mohu posoudit, ICE se zlepšuje, a to poměrně výrazně. „Návrat Rudé gardy“ byla ještě kniha, kde se snažil napodobovat Eriksona a zjistil, že to prostě nejde. Od „Meče z kamene“ dál si začal hledat vlastní styl, zrovna betačtu překlad „Assailu“ a nemám zatím co vytknout. Jo, je to trochu „jiný“ Malaz hlavně v tom, že ICE nedokáže psát svět „od nuly.“ Potřebuje nějaký vzor nebo šablonu, v „Krvi a kosti“ to byly staré objevitelské výpravy do džungle „a la Haggard/Livin­gstone“, tady jsou to zase vikingské příběhy v kombinaci s pirátskými. Ale dělá to šikovně tak, že nic vyloženě nekopíruje, a ten příběh prozatím hodně dobře šlape…

 [200] Romison 14.07.2018 15:57  

@trudoš[199]: to me ten svet bavi, ale proste Esslemont to neumi podat @Gaarq[198]: ja to zkousel, jelikoz tvrdili, ze je to lepsi uz :)

 [199] trudoš (editor) 13.07.2018 15:56  

@Romison[197]: @Gaarq[198]: Ono to asi dobré je, ale mě Malaz baví kvůli Eriksonově stylu vyprávění, než pro svět jako takový. A právě v tomhle jsem si s Esslemontem moc nesedl. To už si raději přečtu celou sérii MKP znovu, než zkoušet třetí knihu něčeho, co mně nevtáhlo ani na pikosekundu.

 [198] Gaarq (editor) 13.07.2018 09:57  

@Romison[197]: jsme na tom asi stejně, já rudou gardu ani nezkoušel, už noc nožů byla na mě moc.

 [197] Romison 13.07.2018 04:31  

@trudoš# jj trikrat jsem se to snazil docist a nikdy se mi to nepodarilo, jen si prectu asi synopsi na netu a nekdy zkusim treti knihu, ale bojim se, ze Esslemont pro me proste neni, nudi me.

 [196] BorgDog 21.10.2014 17:23  

@Klobouk123[195]: Ten pocit jsem měl taky, viz. můj komentář. Finále je tím podle mě dost zkaženo, stává se z toho „karneval superborců,“ co si dávají přes hubu a přtom je jasné, že žádný z nich umřít „skutečně“ nemůže. Řekl bych, že ICE tohle kriticky nahlédl také, protože ve třetí části se toho vyvaroval a „tvorbu panoptika“ nacpal akorát do linie s Kiskou.

 [195] Klobouk123 21.10.2014 07:08  

@BorgDog[194]: jojo, časově to sedí, jen jsem z toho měl takovej pocit, že si autor prošel seznam postav a řekl si: „Tak kdopak nám v té zavěrečné bitvě ještě chybí…ááá Poutník“ :)

 [194] BorgDog 21.10.2014 03:22  

@Klobouk123[193]: Rudá garda by časově měla „Daň pro ohaře“ předcházet, odehrává se někdy brzky po ději „Lovců kostí“ a v Dani padne zmínka, že císařem je už… kdosi jiný. :-) Takže časově by to plus mínus sedělo, napřed Stahovač a pak plavba do Darúdžistánu.

 [193] Klobouk123 20.10.2014 09:56  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [192] Sir Artorias 12.08.2014 22:49  

@johnytopinka[188]: Když je na tématu Karsa, tak to myslím vždycky vážně, opravdu tu postavu nemám rád.

 [191] Lucc 12.08.2014 22:37  

@johnytopinka[159]: @idle[160]: Jen pro inspiraci: jeden Sapkáčův epizodní hrdina se jmenoval Noskamínek.

 [190] johnytopinka 12.08.2014 21:40  

I když já nevím. Ty dcery jsou tak do očí bijící a nechce se mi věřit, že by si toho Erikson, nebo jeho editor nevšiml.

 [189] Strýček Biolit 12.08.2014 20:53  

@Sir Artorias[187]: Imho dcerky našly v lesích kouzelný kel rychlého růstu…

 [188] johnytopinka 12.08.2014 18:32  

@Sir Artorias[187]: Teď nevím, jestli paroduješ mě, nebo to opravdu myslíš vážně :D bez sarkasmu

 [187] Sir Artorias 12.08.2014 17:46  

@Strýček Biolit[185]: V těch dcerách bude fígl. Předpokládám, že to chyba není. Jinak doufám, že se trilogii o Karsovi nikdy nedočkáme, ta postava je šíleně nudná.

 [185] Strýček Biolit 12.08.2014 12:10  

@johnytopinka[184]: To první neposoudím, to už si nepamatuji.

Dcery jsou obecně diskutovaný problém – zvláště je-li (a tohle si, myslím, pamatuji dobře) řečeno, že jejich rasa vyrůstá déle/pomaleji. Zas na druhou stranu, abych použil tvé zbraně proti tobě…o Karsovi jsou (naneštěstí) plánovány tři knihy, takže třeba to nějak vysvětlí tam :))

 [184] johnytopinka 12.08.2014 09:08  

No, prostě v tom má bordel + ještě Daň se má odehrávat 6 let po Vzpomínkách (soudě podle Harlla), což je úplná kravina.

Když si to vezmeš, tak jeden rok je MKP3+4, MKP5 je mimo, další rok MKP6, další rok MOŽNÁ MKP7 a další MKP8, a to se zavřenýma očima. Takže jsou to nanejvýš tři roky mezi MKP3 a 8.

Do toho přidal ještě Karsovy dcery, které jsou v pubertě. Karsova linie v MKP4 začíná asi tak 2 roky před druhou částí. To máme teda 2+1 roků za MKP4 + 3 roky do MKP8. Takže Karsovo dcerám může být tak sedm let.

No, leda že by Chromáč nejenže poslal Karsu do Genabakis, ale i dopředu v čase :D

Tyhle logický chyby mě na sérii štvou nejvíc.

 [183] Strýček Biolit 11.08.2014 22:19  

@idle[182]: Já ztracen a zatracen…takže jsi na tom asi o trošku líp :D

 [182] idle (editor) 11.08.2014 20:54  

@Strýček Biolit[181]: Jak jde o „pamatování“, tak jsem ztracena. :)

 [181] Strýček Biolit 11.08.2014 17:39  

@Sir Artorias[179]: J, jsem si říkal, že už jsem to někde zaregistroval.

@johnytopinka[180]: Co si tak pamatuju, tak v Měsíčních zahradách mluví Tolar o cca 25k letech, jinde už to jsou stovky tisíc…Co se týče Trullova připoutání/Le­deru…to už se někde řešilo…myslím, že i vyřešilo (a docela zdárně)…ale už si nepamatuju jak…(idle? Borgu?).

 [180] johnytopinka 11.08.2014 14:50  

No vidíš, o Imassech jsem ani nevěděl. Se Zahradama je obecně pěknej kříž, protože i některé postavy jsou napsané jinak než ve zbytku série (koukám se na tebe, Anomandy). Ale já myslel spíš nesrovnalosti v Lederské časové linii (připoutání Trulla ve čtyřce se odehrává dřív, než Půlnoční vlny a pak tam jsou neshody s Vichrem zimy atd.). Je to přes rok, co jsem MKP přečetl, takže už si to úplně nepamatuju.

 [179] Sir Artorias 11.08.2014 14:02  

@Strýček Biolit[178]: Dyť už byla vydaná nová verze aji s novým prologem, čili je možné, že ty nesrovnalosti už jsou ok.

 [178] Strýček Biolit 11.08.2014 12:50  

@johnytopinka[177]: …a je to loďofil. Imho u SE dělá největší paseku první kniha, dále už to, myslím, jde…Měsíční zahrady by si zasloužily nové vydání u/o/pravené samotným autorem. Pokud vím, tak něco málo se snaží napravit česká elektronická vydání, ale pochybuji, že i časové údaje (myslím, že nesedí letopočty historie Imassů atp.).

 [177] johnytopinka 11.08.2014 07:08  

I kdyby, tak Erikson má zase hrozný kiksy v časový linii, takže to u obou Éček vyjde nastejno. No, Esslemont má k tomu navíc ještě příšerný postavy.

 [175] BorgDog 10.08.2014 15:21  

@Strýček Biolit[174]: Přesně. S Danou K. jsme to řešili, TOHLE jsme se nakonec rozhodli nechat tak.

 [174] Strýček Biolit 10.08.2014 12:49  

@johnytopinka[173]: Jo, ale pokud se pamatuji, tak Jalora sejmuli, pak nic nic (ani neříkali, že je raněnej, nebo se za ním nebyla žádná z postav podívat na marodku) a najednou tadá: v plné síle si střihnul štěk, jen aby mohl na krchov podruhé.

 [173] johnytopinka 10.08.2014 07:47  

Jalor asi bude chyba překladu, protože teď jsem se koukal a je tam „brought down“, což nutně nemusí znamenat zabít.

 [172] Strýček Biolit 09.08.2014 23:19  

@BorgDog[171]: Jo, Kiškou už jsi mě tu strašil. :))

@johnytopinka[170]: Právě proto si říkám, že ICE je – minimálně – líný…když měl – dle tvého infa – od osmdesátek čas Jalora vrazit hrobu a neudělal to. Nevrhá to na něj úplně dobré světlo… Ad kly – dokud nebudu mít potvrzeno, že vysoce nesympatický Osrik (který byl – imho – v této knize spíše na efekt) patří na VIP listinu Azathanai, budu pyskovat…ICE na to má tuším ještě 4 knihy…SE minimálně tři.

 [171] BorgDog 09.08.2014 21:57  

Na uklidnění přítomných – ve trojce bylo sice pár „nádherných“ úletů, ale žádný zásadně zasahující do „pravidel“ malazského světa. Ovšem Kiska má svou vlastní linii, která nevede nikam, za parťáka jistou známou osobu z MKP, a bohužel její osobnost je podle mě naprosto mimo.

 [170] johnytopinka 09.08.2014 19:39  

S Jalorem máš pravdu. Jsem rád, že vím, že sem neměl halucinace.

Ale pochopte, já na tu knížku nejsem nijak fixovanej. Třeba postavy byly naprosto příšerný, jednorozměrný a od sebe nerozeznatelný. Ale kritizovat zrovna ty kly, když víme, že existují Azathanai, je blbost.

 [169] Strýček Biolit 09.08.2014 19:22  

@johnytopinka[168]: Proč hned ten sarkasmus? Pokud ICE své záměry nějak obstojně vysvětlí, pošlu mu omluvný dopis na papíře s lodičkama…ale zatím se mi zdá, že to spíše nechá plavat (to třeba k těm klům), ale budiž, má ještě čas…nicméně zombie Jalora tady neobhájíš, to je kiks jak prase.

Ad encyklopedie…klid­ně…na Kišku mi budou stačit 4 písmenka…v češ­tině i angličtině :))

 [168] johnytopinka 09.08.2014 19:01  

Ne, já se vám omlouvám. Máte samozřejmě pravdu. Po nějakých dvanácti knížkách znáte Malaz lépe než sami autoři. Když už jste v tom, mohli byste rovnou napsat i encyklopedii, protože E&E jí ne a ne vydat.

 [167] Sir Artorias 09.08.2014 17:35  

@johnytopinka[165]: Wau 30 let. Ježíš to mně ani neříkej. To je ještě větší babrák než jsem si myslel. Tak jestli on nezamrzl na té třicet let staré verzi, kde Osserk byl ještě Jaghut .)

 [166] Strýček Biolit 09.08.2014 17:02  

@johnytopinka[165]: Heh…no tím hůře…když na to měl 30 let a nevychytal mouchy…

12345poslední 6204 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu