Vilma Kadlečková

Pád do temnot

série: Mycelium

vydání: Argo (web) 2014; Argo (web) 2022

odkazy: 7x [recenze]

Vlask  | ***1/2 01.06.2014 20:15

Klasický problém prostředních dílů v sériích se objevuje i zde. Prakticky se nic moc neděje a všichni jsou strašně ukecaní. Akce je navíc jen ždibeček a jako vždy se na konci dozvíte, že to autorka pořádně rozjede až v dalším dílu (snad, vypadá to nadějně).

idle  | ****1/2 17.06.2014 11:31

Třetí díl Mycelia pokračuje tam, kde druhý skončil: rozvíjením předchozích událostí a kvalitou na podobné úrovni. Na tempo jsem si buď zvykla, nebo se autorce do těch pár dní, které kniha pokrývá, podařilo nacpat víc děje – ať už tak nebo tak, čtení se mi na rozdíl od dvojky netáhlo. Do děje vstupují ještě další zainteresované strany, něco málo se vyjasní a na zbytek si budeme muset počkat do zbývajících dílů. Už aby tu byly.

Gaarq  | *** 30.07.2014 19:14

když už tu máme ty drogy a zůstaneme u nich, třetí část pentalogie mycelium na mě působí jako třetí dávka nějaké hodně návykové drogy – člověk s tím jednou začal, bylo to skvělé a nemůže přestat. jenže už si začíná více všímat negativ. těmi jsou pro mě v rozjetém vilmině příběhu čím dál méně zřetelné motivace postav a s tím spojení bohové ze stroje; kdykoliv je třeba nějakou postavu pošťouchnout. opět tu máme několik wtf-dialogů, lucase s pinky (někde v půli) a lucase s aš~šádem (na konci). nad obojím jsem kroutil hlavou a krom prosté nutnosti spáchat autorské násilí jsem nepřišel na jediný důvod, proč tu jsou. taky nám trošku hapruje logika v kritických momentech – nejdřív jedna z méně bystrých a rozhodně neznalých postav jen z hlasitého odposlechu telefonního hovoru v mimozemském jazyce pozná, o čem se asi bavili, aby nás autorka v zápěstí informovala, že to není jen tak poznat u mimozemské konverzace o čem je z prozódie a tak. oh, my. jo, a za každé uchechtnutí nějaké postavy jsem měl sto chutí vrazit další špendlík do vúdú figurky odpovědného redaktora – sory, viktore, ale čeho je moc, toho je priveľa. k pozitivům lze bez pochyby přičíst svižnější spád a další rozkrývání zápletky, i když zatím z toho moc moudrý nejsem (ale to je asi záměr).

Laxik  | ***1/2 24.11.2014 22:56

První polovina knihy vás přivede do stavů deprese – k milionu a jedné záhadě z předchozích dvou dílů se nabalí další, relativizuje se už tak relativní a odpovědi nikde. Naštěstí je Ökrë drogou vyrovnanosti, a tak, hlavně díky flashbackům a Kamelemoernu (na ¨ vám kašlu), je něco málo ze skládačky poodhaleno ve druhé půli. Poprvé jsem si taky uvědomil, že Lucas není chaosem zmítaný klaďas, nýbrž poctivě vyvedený antihrdina, který se jako klaďas jen tváří. Vyvrcholení celé knihy na večírku v Karibiku ale hrubě nesplňuje moje představy kvalitního konce. Jo a už je to tak, fandím Lodím. K čertu s lidstvem, sloňáky i připosranými Gerdánci.

Madam Brbla  | ***1/2 27.02.2017 10:00

Rozpaky. Tohle je první slovo, které mi naskočí pro popis této knihy. Překombinovanost je druhé, roztříštěnost třetí… natahování čtvrté. Mohla bych ve výčtu ne právě lichotivých výrazů pokračovat, třeba zmínit navzájem si odporující informace – jde o autorčino občasné ignorování nastavených pravidel, nebo jsou to „hlavní plány a záložní plány a falešné plány“, jak je uvedeno na straně 362? U někoho se motivace jednání vyjasnily, u někoho zamlžily, k tomu přibylo do této hry intrik několik nových hráčů a pár jich zmizelo. Jednoznačným pozitivem pro mě byla absence Pinkertýnky ve druhé polovině románu, ovšem ženské postavy mě v této sérii vůbec tak nějak serou (až na jednu čestnou a bohužel už mrtvou výjimku).
Jak název knihy napovídá, děj se ve více rovinách propadá do temnot, což je nejvýrazněji demonstrováno na stavu hlavního (anti?)hrdiny Lucase Hildebrandta. Akce je minimum, pitvání se v citech a psychice maximum.
Navzdory kritickému tónu komentáře nemůžu tvrdit, že by se mi četlo špatně. Naopak, slova si cestu do mého všedními starostmi roztěkaného mozku nacházela příjemně plynule. Akorát obsah je jako zpřeházené puzzle, jehož dílky snad v závěru zapadnou na svá místa a vrátí mi uvadající nadšení z „Mycelia“. 70%

Methat  | *** 24.03.2023 11:26

Dopis pre Lucasa sa rieši aj po tretíkrát v sérii (Pinky je hrozne kvôli tomu už otravná) a je tu oveľa viac erotických momentov. Tretí diel je slabší než druhý a o dosť komplikovanejší a naťahovanejší. Podobne ako Lucas nebudete vedieť komu veriť a ktorá postava to hrá na akú stranu. Na konci sa Lucas s Aš-šádom háda ako starý manželský pár. Kamele dostala viac priestoru a zistilo sa viac o minulosti Lucasa a jeho rodičov. Škoda, že len ten dej nejde moc dopredu – každá postava má len nejaké špekulácie a svoje teórie a na konci máte viac otázok než odpovedí.