Jindřich Rohlík

Země bez zákona

Kategorie: fantasy - audiobook

vydání: Straky na vrbě (web) 2014; Straky na vrbě (web) 2015

odkazy: 7x [recenze], 1x [ukázka]

Informace / Anotace ke knize: Země bez zákona

Chlapů jako on se po válce u východní hranice potloukaly spousty. Bývalých vojáků, co zapomněli včas zemřít; vítězů, na které nezbyla žádná odměna. Temná minulost stará pár týdnů nebo i stovky let tu nemusela být nápadná. Příběhy zjizvené a krvavé jako úsvit světa sám bylo možné přehlédnout v šedi každodennosti.

A mohl sis je za hrst zlaťáků najmout.

Jindřich Rohlík, autor legendární počítačové hry Brány Skeldalu přináší ve svém prvním fantasy románu příběh psaný stylem westernu drsné školy. Na pozadí zápasu dvou mladých bratrů s velkostatkářem Monaghem o kousek půdy a také o dobytek, který tady v pohraničí znamená všechno, se odehrává melancholicky laděný masakr o zanikajícím světě válečníků, jejichž čas už pomalu končí.

Vražedný svět a v něm ještě vražednější muž: Wahargem je Clint Eastwood ve svých nejdrsnějších rolích, a nic na tom nemění skutečnost, že místo revolverů zavěšených proklatě nízko nosí zatraceně pádný meč… — Leonard Medek — Miluju westerny. A miluju fantasy. V téhle knížce najdu obojí. Jako by Conan zavítal do nejlepších filmů Sergio Leoneho. Jindřich Rohlík se nebojí vzít westernová klišé a udělat z nich fantasy, která se čte jedním dechem a ze stránek se skoro zvedá prach pouště, kterým parta honáků žene stohlavé stádo. — Míla Linc, Pevnost — Rohlík se jako správný pistolník nevykecává a do tváře westernu i fantasy se dívá jen tak dlouho, dokud druhá strana nesklopí zrak a nepřihraje mu skleničku pálenky. Jeho slunce je žhavé, země prašná, muži i ženy drsní a rány mečem pádné. A cizinec, co zrovna přijíždí do města, je v jeho podání ten správný, temný hombre ze staré školy… — Boris Hokr — Ač se tu postupně objevují obři, drakodavové a nemrtví, spíše než o fantasy se jedná o western s hrdinou, co dokáže jedním pohledem odvyprávět celou válku. Příběh má důstojnou a stylovou tečku, po které vám bude trochu líto, že nemáte po ruce další díl. — Mikoláš Tuček, Score

Externí odkazy:

[recenze] Fantasya (Jan Červenka)
[ukázka] Sarden