In Nomine Sanguinis

série: Klanové války

Kategorie: fantasy - upíři

vydání: Triton (web) 2014

odkazy: 8x [recenze]

Sirius  | **1/2 19.09.2014 08:45

Ve službách klanu byla naprosto láhudka, měl jsem pocit, že se autor zase dostal do staré formy a že jeho nová kniha bude kvalitně zase nahoře. Bohužel ne. Na INS je nejlepší řemeslo, to je asi tak jediné, za co lze autora pochválit – prostě čtivost knize nechybí. Na druhé straně tu máme hrdinu, k němuž jsem si za celou dobu nevybudoval žádný vztah a kterého by Koniáš, Bakly zadupali do země. Jasně, je to zase jeden proti všem, ale tenhle hrdina prostě nemá nic díky čemuž by si omotal čtenáře kolem prstu. A pak tu je samozřejmě příběh, který vlastně ani není příběhem, ale spíše akčními scénami, které na sebe navazují. A samozřejmě nejhorší deux ex machina, u které jsem měl pocit, jako kdyby autor netušil co a jak tak udělal to, co udělal. Visio in extremis ještě fungovalo a líbilo se mi, ale INS prostě selhává. INS je ale fajn jednohubka, která si své fanoušky jistě najde. Osobně bych byl ale rád, kdyby se autor vykašlal na všechny pocty Kulhánkům, Kotletům a napsal zase dalšího Koniáše nebo něco jiného z jeho světa, protože fantasy na tenhle způsob byla vždycky jeho nejsilnější stránka. Alespoň já jsem ji měl vždycky nejradši.

Vlask  | ***1/2 22.09.2014 15:35

Koniáš s chlupama vs upíři na tůře v rodném kraji. Jinak řečeno nic originálního tu nenajdete. Napsáno je to sice dobře, ale ani příznivci přehnané komiksové akce plné krve si tu moc neužijí. Boje jsou realistické, ale komorní, postavy klasického autorova stylu a kromě dobré čtivosti je to celkem prázdný zážitek. Chce to opustit zatuchlé vody dobře se prodávajích klonů Kulhánka a zkusit zase něco originálního. Toho jsem si na autorovi vždy vážil, že přišel s něčím nečekaným. Bývalý spolupracovník se sice po večerech modlí za pokračování Predátorů, ale osobně bych spíše uvítal naskočení na u nás aktuálně modní vlnu scifi a dodání akčního románu z postavou a prostřením alá drsnější Han Solo, spoustou různých emzáků, obcházení bezpečnostních systémů, bitky s piráty či lovci humanoidů a do toho nějaké ty menší konflikty soupeřících vlád i megakorporací. Samozřejmě i s zaručenou účastí v menší vesmírné prestřelce/kách.

epco55  | *** 24.11.2014 11:45

O chlp lepšie ako predchádzajúca kniha z tejto tzv. serie. Aj keď nazvať toto dielko knihou či románom je silne prehnané. Dej je tak riedky, že by vzdal max. na stredne dlhu poviedku. Samotná pointa je stredne sčítanému človeku jasná skôr ako v polovici, hlavný hrdina je napísaný viac ako šablónovite a nedostáva sa mu presne tam kde to je najviac treba. Tadiaľto proste cesta nevedie a už by si to mal uvedomiť aj MŽ.

trudoš  | **1/2 27.11.2018 08:45

Poprali se u Frenštátu aneb Rychle a zběsile po Žambochovsku. Ne, že bych chtěl knize vyčítat žánrovou jednoduchost, tohle je zkrátka rubačka se zabijáckým vlkodlakem vs. upířími honáky a nic menšího od toho nelze čekat. Jenže jak je to přímočaré, tak je to až nudné. Hrdina prostě mlátí do různých drsoňů, dokud mu ruce slouží, pak se zregeneruje a pustí se do ještě větších drsoňů, tentokrát s pomocí moderní zbraňové techniky. Samotná logika zápletky přitom maličko pokulhává, spoléhajíc na dlouhé vedení ústředních postav, kterým teprve v závěru dojde skutečnost, která je ostatním zřejmá minimálně od poloviny. Navíc celé to zasazení mezi vlkodlaky a upíry nemá v důsledku moc využití, opomeneme-li tedy komerční potenciál.
Celkově je na románu znát, že jej Miroslav Žamboch psal pro potěšení své i fanoušků. Sice mu nadále nefunguje nadsázka, díky čemuž to smrtelně vážné dobrodružství neúmyslně paroduje samo sebe, ale pořád se to čte jedna báseň. Naivistický konec tomu ovšem moc nepřidává.