Vidění

série: Mycelium
díl v sérii: 4

originál vyšel: 14/11/2014

vydání: Argo (web) 2014; Argo (web) 2023

Vlask  | ***1/2 23.11.2014 22:15

Další vata díl. Děje se tam toho jako vždy tolik, že se vlastně nic moc nestane…Hildebrant sice učiní určité objevy o sobě, najde se nějaké to nové spiknutíčko, dozvíme se konečně něco o motivacích a občas i jejich nedostatku některých významných postav. Konec je našlapaný akcí jak se patří, ale nechybí ani velký škaredý hák na čtenáře. A po dočtení si opět řeknete, že nemáte ani tušení kam tohle všechno vlastně směřuje.

Gwilian  | ****1/2 24.11.2014 23:51

Zase navazuje těsně na předchozí díl, zase o kus delší a já si zase dělám naděje, že se snad někdy dozvím, co všechno, že se to v skrytu dělo. Rozhodným plusem je čtivost a vyváženější balancování mezi prostorem pro jednotlivé postavy. Jsem trochu na vážkách, jestli věřit náhlé proměně jedné z postav, ale aspoň už ji nechci zaškrtit. Co mě opravdu dostalo, je Lucasovo vyhrabávání se z mrtvých a jedna dosti zásadní pointa o Osseanech a tak vůbec. Shrnuto – parádně jsem si to užila a jsem vážně zvědavá, jak to v pátém díle všechno zapadne nebo nezapadne dohromady.

Doubravka  | ***** 25.11.2014 17:51

Netuším, jak to autorka dělá, ale každý další díl Mycelia je lepší a lepší, nedokážu si ani představit, kam to dospěje ve finále. Téměř každá druhá postava opět vykonala (či naopak nevykonala) něco, co mi dočasně zdvihlo hladinu adrenalinu v krvi, jen aby o několik stran či kapitol později nastoupil vysvobozující aha moment (i když tedy, Sofie, Sofie..) a sám Lucas, stále živ a činný, se stává stále větší záhadou a příslibem. Nerada bych prozradila cokoliv z děje ale už nějakou dobu začíná být zřejmé, že nějací Össeané jsou nakonec vlastně tím nejmenší problém lidstva a já se nemůžu dočkat, jak se to všechno v poslední knize pentalogie vyvrbí. Výborný čtvrtý díl, doporučuji všemi deseti.

idle  | **** 28.11.2014 12:59

Čtvrtý díl série a já začínám mít pocit, že to celé dopadne dobře. A tím nemyslím, že veškeré katastrofy pominou, mrtví zázračně ožijí, proběhne řada svateb a všichni budou žít šťastně až do smrti. Spíš pomalu věřím, že rozběhnuté linie budou zdárně ukončeny a zapadnou do sebe spolu s tím, co je nám zatím dávkováno jen v náznacích.

Ne že by byl dokonalý. Místy se pitváme v názorech, pocitech a vzájemných antipatiích některých protagonistů víc, než mi přijde zajímavé. A jsem moc zvědavá, co teď říkají všichni ti, komu lezla Pinky svým (ne)jednáním na nervy – i když ona byla vždycky dotažená trošičku do extrému a to platí pořád. (Dává smysl obrat „trošičku do extrému“? Máte smůlu, mně jo.) Ale děj se vyvíjí, přibyde pár dílků do stavebnice celého obrázku, pár dveří se otevře a pár zavře. A končíme – jak jinak – ne sice doslova na útesu, ale uprostřed hned několika prekérních situací.

Pokud pátý díl splní to, co se od něj očekává a kvalita předchozích kusů naznačuje, můžeme být s celou sérií spokojeni.

Romison  | ***1/2 03.12.2014 11:39

Porad se to cte dobre a zajima me, jak to dopadne, ale nejak me zacly srat vsechny vystupujici hlavni postavy, ale treba je to zamer ;) ale me kdyz zacne neco srat, tak me to pak nebavi tolik, tak uvidime, co prinese zaver.

Laxik  | ***1/2 22.01.2015 14:33

Hurá. Konečně se taky něco dovídáme. I když až na konci. Začínám mít pocit, že celý ten informační chaos, co ho skrze nespolehlivého vypravěče a vynechávající rozum hlavních postav Kadlečková vytvořila, není jen kombinací horšího vypravěčského umu autorky, vítězství vyžadovaného děje nad logikou a motivace nafouknout to celé do pěti knih, ale že jde i o umělecký záměr. Pocit absolutního zmatení, zášti k hlavním hrdinům, ztráty paměti a absolutního zoufalství z neschopnosti lidí z budoucnosti komunikovat se totiž pomalu ale jistě blíží estetickému dojmu. Pořád se ale klaním spíš k tomu, že je to celé přeplácané. Musím ale vyzdvihnout dvě nové postavy – politika Daniela Byrda a hlavně doktorku Julii Lothovou. Naopak Fionu začínám pomalu litovat, protože ji Kadlečková evidentně z duše nenávidí. Jinak by z ní neudělala takovou krávu.

Gaarq  | ** 21.04.2015 11:09

a, mami, a kdy už tam budem? :-/

Zbyna  | ***** 11.08.2018 20:06

Stále vyníkající počteníčko. Před autorkou uctivě smekám..

Methat  | **** 24.03.2023 11:27

Štvrtý diel je zatiaľ najlepším, pretože autorka tu dala konkrétny problém, okolo ktorého sa točí dej. Je tu výborná politika medzi dvoma rasami a čo urobiť s mŕtvou loďou. Oveľa viac vyznejú následky toho, že si pozemšťania pustili cudziu rasu moc blízko k sebe. Uvidíme ako na tom budú ďalšie knihy a či autorka pohne viac s príbehom. Zatiaľ sme „len“ v polovičke.