Kategorie: fantasy - akční - alternativní historie

originální název: Hard Magic
originál vyšel: 2011

vydání: Fantom Print (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Vlask  | **** 18.03.2015 19:06

Autor psát umí, což dokázal již u série Lovci monster. Takže shrnu čím se od ní liší (čtivost zůstala na stálé vysoké úrovni). Sympatické je rozdělení knihy mezi dvě postavy, takže to nemáte celou dobu z pohledu megadrsňáka. Originalita nám trochu poklesla – sice se to odehrává v alternativních 30. letech, kde Hitler schytal provaz, magie je známá přes 100 let a světovou mocností je Japonsko, ale hrdinský systém je zcela jasně obšlehnutý z X-manů (hodní mutanti vs zlí) a hlavní klaďas není Wolverine, nýbrž soukromé očko jak sám autor přiznal inspirované Marlowem. Bohužel onoho soukromého detektivování si vůbec neužijeme, protože tady se jede rovnou na záchranu Ameriky (styl lovců monster – urban fantasy se nekoná). I tak je to slušná akční jízda se stylovým záporňákem, ale ty vybrakované X-meny budu autorovi vyčítat ještě dlouho.

Alfi  | ***** 04.04.2015 22:22

Larry Correia sa rýchlo dostal medzi mojich obľúbených autorov. Drsná magie sa odohráva v alternatívnych 30tych rokoch, kde na svete už 80 rokov existuje mágia. Toto má vplyv na celú spoločnosť, síce nemci toho pomäteného maliara popravili, ale nahradilo ho Japonsko s ktorým je západný svet v studenej vojne. Correia sa veľmi príjemne pohráva s historickými faktami, ktoré premieta do sveta s mágiou, kniha ale zostáva akčnou jazdou od začiatku do konca. Postavy majú uveriteľné motivácie, aspoň väčšina, nik nie je čiernobiely a aj najväčšieho „padoucha“ poháňa niečo, kvôli čomu vidí sám seba ako kladnú postavu. Táto kniha je naozaj príjemné prekvapenie, odporúčam.

trudoš  | ***1/2 04.11.2016 22:35

Píše se rok 1932 a svět je o dost jinačí, než jak jej známe z učebnic historie. Velká válka skončila drtivou porážkou Německa, když Američané sestrojili ničivou magickou zbraň, jenže mír to zajistilo jen na dobu neurčitou. Japonsku totiž vládne nemilosrdný Kancléř, jehož fantastické schopnosti předčí cokoliv, co je o magii všeobecně známo. A směřuje k jedinému cíli – kruté světovládě…
Larry Correia si u mě udělal očko už svou první sérií Lovci monster s.r.o. Jeho smysl pro nadsázku, akční scény a ironický humor mi sedly doslova jako ulité. Ani u Grimnoirských kronik tomu není jinak, jen komiky bohužel výrazně ubylo. Příběh vyprávěný er-formou zbavil autora možnosti vtipně komentovat nečekané situace, díky čemuž se víc soustředí na dějovou stránku. Což taky není k zahození. Opět tu máme sestavu sympatických bojovníků se zlem, příběh je však o něco komplikovanější, padouši méně jednoznační a svět daleko propracovanější. Neotřelá gangsterská atmosféra pak dodává románu ty správné grády.

furunkl  | ***** 02.03.2017 10:09

Jedna z nejlepších zahraničních urbanfantasy, co u nás vyšla. Dokonalý zážitek umocní zasazení do alternativní historie. Záplava nápadů nedá vydechnout. Proti postavám z této série jsou X-meni jen partička trapných nedochůdčat.