série: Vesmírná asociace

Kategorie: sci-fi - space opera

originál vyšel: 15/04/2015

vydání: Brokilon (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

knedle  | *** 04.05.2015 11:33

Pro mne zatím nejslabší z knih edice Evropská space opera (nečetl jsem Kru). Pulsar má v sobě parametry dobré knihy, ale celé je to takové nevypsané či snad naivní. Několikrát jsem si říkal, „tahle pasáž je jak z Marka Stona“ – a napadlo mne, zda autor nějakého MS fakt nenapsal.

Minule (Prstenec prozření, J. Nováková) jsem si stěžoval (?) na používání šílených termínů, u kterých nevím, zda jsou reálné či zcela vymyšlené – zde jsem dostal přesný opak: supersklo, ultraželezo… Zkousával jsem jej lépe, ale pachuť divnosti zůstala. To jsem zvědav, zda někdo najde ideál v tomto mém problému.

Vlask  | ***1/2 26.09.2015 21:52

Nebylo to špatné, hlavní postava má dost práce s odhalováním spiknutí kosmických rozměrů a čtenář se baví. Bohužel závěr se hodně inspiroval bondovkami a zejména hlavní padouch se chová tak debilně, že mu to jeho velké iq nebudete věřit.

Svarec  | ***1/2 18.10.2015 22:28

Čte se to docela dobře, ale když se nad tím člověk zpětně zamyslí, tak je to dost nevýrazná kniha. Žádný zajímavý nápad, nijak zvlášť sympatická hlavní postava, tradiční konspirační zápletka s dopředu jasnými zvraty… A jak již bylo zmíněno, ke konci to dost sráží naprosto dementní padouch, který se chová, jako kdyby vypadl z nějaké hloupého béčkové filmu. Sice chválím záměr Brokilonu vydávat evropskou space operu, i od méně známých českých autorů, ale zatím mě tato řada příliš nepřesvědčuje (četl jsem ještě Kru).

KeB  | *** 15.12.2015 16:14

SPACE OPERA považuji v tomhle případě za poněkud vzletné a matoucí označení. SPACE AKČŇÁK by bylo mnohem trefnější. Navíc mám dojem, že i autor se snažil napsat spíš než nějaké veledílo poctivej akční brak. Celkem se mu to povedlo. Problém 1 vidím v celkové předvídatelnosti příběhu. Je tam několik předčasných a hlavně zbytečných výstřelů, co tam být nemusely a děj by nebyl tak předvídatelný. Bod 2 akční scény. Jsou v pohodě, ale chybí tomu to správné akční tempo. Není to vyloženě chyba jen můj postřeh. Hlavní megapadouch se na konci dle mne nechová jako debil, ale jako egomaniak a pak mne jeho chování zase tak nepřekvapuje. Za mne poctivých 80%

------------------------edit po druhém čtení--------------------

Hodně jsem srazil hodnocení, protože se mi nestává často, abych si knihu vůbec nepamatoval. A když říkám vůbec tak vůbec. Na druhé čtení vím, proč tomu tak je.

• ZA prvé, je tam příliš mnoho motivů. Což znamená, že je to akce na akci a není kde si vydechnout. Přidat pár stránek historicko popisné vaty na správná místa by jen prospělo.
  • Za druhé, je tam několik naprosto, ale naprosto, zbytečných předčasných, až spoileroidních výstřelů, které to celé kazí. Čtenář není debil a domyslel by si to sám. Na druhé čtení navíc vyniknou i technologické nesrovnalosti a logické chyby, není jich moc a na první čtení je přehluší akce, ale jsou tam.
  • objektivně vzato to není špatné jen to, bohužel, připomíná moderní akční blockbuster – akce akce akce, konec. A za dvě hodiny už nevíte o čem to bylo. Škoda, mohlo to být lepší.
Majkl  | ***1/2 30.11.2016 11:23

Pozor, mierne spoilery. Svižné, akčné a pútavé čítanie, ktorému je možno viacero vecí vytknúť, stále však prevládala spokojnosť. Zopár väčších múch tu však je. Tempo knihy je rýchle a akčné, nevadilo by však, ak by sa Desmond stihol na stanici trochu aklimatizovať, podrobnejšie zoznámiť s jej fungovaním a postavami na nej. Mimochodom, názvy supersklo a ultraželezo nie sú práve najšťastnejie, našťastie viac takýchto „termínov“ tu nenájdeme. Viac mi však vadila prekombinovanosť zápletky. Odhalenie strieda odhalenie, postavy nie sú tým, kým sa zdajú, dokonca aj hlavný hrdina zisťuje o sebe prekvapujúce informácie… V poslednej štvrtine knihy som si však uvedomil, že už toho začína byť priveľa, zopár ďalších zvratov ma už neprekvapilo a nemyslel som už, že sa to všetko autorovi podarí uspokojivo vysvetliť. V tomto prípade platí, že menej by bolo presne tak akurát – či už rozsah celej zápletky alebo to, že takmer všetko so všetkým súvisí. Aj napriek tomuto som si knihu užil a prípadnú ďalšiu knihu si rád prečítam, len poprosím trošku ubrať z plynu.

biafra  | ***1/2 17.01.2018 11:26

Je to takové odpočinkové akční čtení, které mě zaujalo poměrně spletitým příběhem, který Pitzmos před čtenářem poměrně umně rozplétá. Jinak souhlasím s předchozími komentáři. Připojuji ještě vlastní poznámku: Pitzmos neumí popisovat složitější emoce nebo vztahy. Zvlášť je to patrné ve scénách dcera-otec či manžel-manželka. Tyto pasáže šustí papírem, jsou sladkobolně kýčovité a jsou literárním ekvivalentem líčení vztahových stereotypů ve filmech Rosamundy Pilcherové. Kulhánek nebo Kotleta (očividní vzorové pana Pitzmose) to také neumějí, a proto se (většinou) moudře takovým líčením vyhýbají.