díl v sérii: 9

Kategorie: fantasy - horor - akční - urban fantasy

originál vyšel: 05/09/2015

vydání: Epocha (web) 2015

odkazy: 6x [recenze], 1x [ukázka], 1x [info]

Vlask  | *** 07.09.2015 22:35

Série stále neztrácí svou originalitu. Což je dobře. Tentokráte vás čeká dost krvavý a poměrně hororový díl. Autor se bohužel ani zdaleka nepřiblížil humornosti svých předchůdců a zasmál jsem se snad jen jednou. Což by v případě samostatné knihy moc nevadilo, ale v porovnání s předchozími díly série tu kniha pekelně ztrácí kredit.

memnon666  | **** 12.09.2015 20:28

Tak o kousek pod předchozími díly možná, ale stejně dost dobrý žrádlo, zvlášť pro někoho kdo jako malej ujíždel na Maxipsu Fíkovi, takova gore verze pro dospělé :)

Schramm  | ** 14.09.2015 14:05

Bohužel, za mě je to nejslabší díl série, včetně prvního, kde se platila daň za uvedení čtenáře do kontextu. Začátek byl špičkový, pak se to ale nějak pokazilo. Všeho bylo tak nějak moc, hlavně mě ale absolutně nechytila zápletka a záporáci, což se projevilo na ochotě číst. Jindy louskám Kladiva na posezení, tentokrát se to ale dost táhlo a SKORO jsem se do čtení musel nutit, třebaže kniha je útlejší než jiné svazky. Holt není každý den posvícení. Zatím mi přišlo, že každý díl série je lepší než ten předchozí, takže jen přišla ta chvíle, kdy si série vybrala slabší chvíli. Hodnotím cca 50%.

furunkl  | ***** 11.10.2015 12:59

Jeden z nejlepších dílů série. Pěkně se zde přitvrdilo, jak v brutálním násilí tak v hláškách a morbidním humoru.

exrabbit  | ***** 14.10.2015 12:13

Bavil jsem se vice nez u predchoziho dilu. A je tam spousta Vincence, tak, jak ho mame radi ;-) Zda se, ze jsme zde narazili na nekompatibilitu druhu humoru, stejne jako Zbynek Kucera Holub u tricateho dilu JFK, Přežít. Me se taky libil mnohem vic, nez zbytek serie. Proste „crazy“ humor nekdo nemusi. Mrzi me jen mala frekvence vydavani dalsich dilu, uz jsou napsane, ale omezuji to na dva dily rocne. Tri by byly mnohem lepsi. Zkratka to je vyborny dil vyborne serie, skvely cerny humor. JFK slo kvalitou do kopru uz pred lety, tohle je ale o nekolik urovni kvality vys od zacatku.

Zombi  | ** 01.11.2015 22:44

Tak za mě nejslabší díl. Nesedla mi zápletka, nesedl mi způsob vyprávění a i ten humor a akce pro mě neměly to kouzlo. Závěr je sice trochu lepší než předchozí nudná pasáž, ale celkově to nezachrání. Takhle už prosím ne.

Alfi  | 1/2 13.02.2016 18:22

Táto kniha je ambiciózna. Ambiciózna formou, kde preskakujeme medzi obrazmi, ambiciózna obsahom, kde nás autor hodí rovno do deja, nič nevysvetľuje, ambiciózna postavami, kde sa z nich stávajú nadľudia, ambiciózna prostredím, kde umierajú desiatky až stovky nevinných a nikoho to netankuje. Bohužiaľ je autor príliš neskúsený alebo nedostatočne talentovaný, aby dokázal celé toto udržať pohromade a z hromady ambícií zostáva len ťažko čitateľná kniha, ktorá prišla o všetky plusy jej predchodcov, ako je humor, uveriteľné motivácie postáv, charaktery hlavných predstaviteľov a ako náhradu ponúka pomerne málo. Dokonca aj prvky, ktoré niektorí označujú ako hororové sú natoľko exponované, že pôsobia ako nechcená sebaparódia. Aby som na ukázal na príklade – napríklad o tom, čo a prečo sa stalo sa dozvieme v záchvate autorskej nemohúcnosti tak, že jedna z antagonistických postáv príde a vyrozpráva to ako v bondovke zo šestdesiatych rokov. Prosíme ďalšie knihy do série, ale Dareka Šmída už, prosím, nie.

breughel  | **1/2 01.04.2016 12:48

Třeba jsou to perly sviním. Náročným jazykem odvyprávěný příběh pro blbce. Taková je dnes doba.

MartinJ  | *** 16.05.2016 00:13

Celkově nejsem Žrádlem pro psy ve srovnáním s ostatními díly série zklamán, ale moc mi do série nepasuje. Hlavní hrdinové zde mají do loserů z předchozích dílů hodně daleko, spíše jsou jakýmisi x-meny, i jejich zvláštní schopnosti se posunuly až moc směrem k praktické užitečnosti. Za sebe bych uvítal návrat zpět ke kořenům. Tím ale nechci Žrádlo pro psy shodit. Jízda je to celkem nadupaná a humornými situacemi rovněž nešetří.

KeB  | ***1/2 26.06.2016 20:50

Je to dost jiné, ale po přečtení do dává smysl. Největší pronlém je že je to prostě v mnoha ohledech přepálené. At už v krvavosti, supermanovosti, podivnosti i skladbě kapitol.

Laxik  | *1/2 18.02.2019 20:29

Tak tohle už nikdy. Takový šmejd celé série. A přitom námět to má fakt dobrej, ale Šmíd bohužel vůbec neumí psát. Není to ani čtivý, ani vtipný, a hlavně ani přehledný. Evidentní snaha pana scénáristy „psát to jako scénář“ jen podtrhuje a vyvrhuje jeho básnický nestřevo. A evidentní snaha být za všech okolností cool, edgy a meta zase bolestně odhaluje, že to autor nemá v malíku a doufá, že si nás získá jen těmi odkazy a co nejkrvavějšími, nejsprostšími a hlavně nejlacinějšími scénami a „hláškami“, které by vymyslel i průměrně lobotomizovaný puberťák. „Jako bych ucítila velké narušení potkaní síly… jako by miliony hlasů vykřikly hrůzou a pak najednou zmlkly.“ Gratuluju, Darku, viděl jsi Star Wars. Jsi velkej kluk.

Je mi líto, že jsem v komentáři takhle hnusnej, autor ze sebe nepochybně vydal vše. Jenže mě zkrátka nejen mrzí, ale přímo sere, že se v tohle ČR prodává, ale pořádná náročná fantasy tu nevznikne. Nebo vznikne, ale neuspěje. A taky mě sere, že to byl fakt super nápad a Škubánka jsem si nakonec jako jedinou z nových postav fakt oblíbil.