Truhla ze Zálivu smrti

Svatopluk Doseděl

Truhla ze Zálivu smrti

Kategorie: horor - fantasy - povídková sbírka

vydání: Epocha (web) 2015

Polinius  | brak 29.11.2015 15:13

Autor, civilním povoláním novinář je hodně vypsaný a umí moc pěkně řemeslně psát, ale bohužel jeho literární krmě obsahuje cosi odporného, co zkazí celou knihu. V reálné gastronomii to mám například s citronovou trávou.

Místní reálie a odkazovaní na trampský styl ve mně vyvolalo dojem, že autor je nějaký lokální patriot, který nosí koženou čepici s bobřím ocasem a chystá se mi znásilnit vnučku a to normálně a i vaginálně. Ano, tahle recenze je jako z nosu, ale prostě kniha mi vůbec nesedla a kdyby nebyla u Pevnosti, tak jsem ji nikdy nečetl a nevznikla tahle recenze. ;-) Paradoxně může autorovi uškodit to, že jeho kniha vyšla u Pevnosti a dostala se do mnoha laických rukou a ne jen do rukou jeho fanoušků. Autor anotace a autorského medailonku je jistě jeho fanoušek a možná, že je do něj dokonce (platonicky) zamilovaný.

Třetí novela je nejlepší.

makakuk  | nehodnoceno 29.11.2015 16:16

Já teda nevím … ale jaký je rozdíl mezi normálním a vaginálním znásilněním???

trudoš  | **** 22.02.2016 23:52

Truhla ze Zálivu smrti není knihou příliš rozsáhlou a to se podepsalo i na povídkách samotných. Zatímco Šestačtyřicátej je – ohledně jednoduchosti zápletky a pointy – textem zcela vyváženým, pro mnohé bude zklamáním kvůli absenci fantaskního motivu. Osobně si však myslím, že jde o jednoznačně nejlepší kousek v celé sbírce. První i třetí příběh (Smrt je jenom slovo a Truhla ze Zálivu smrti) pak trpí společným nešvarem – v rámci dlouhého úvodu je finále drobet nevyrovnané, takže ze zpětného pohledu se cesta k jádru pudla zdá být zbytečně komplikovaná. Navíc v případě třetí povídky je pozadí celé legendy příliš kýčovitě přitažené za vlasy.
Silnou stránkou Svatopluka Doseděla je ovšem stylistika. Bez problémů dokáže během okamžiku vtáhnout do děje a vyplivnout, až když je po všem. A přestože se historky v některých případech nesou až moc nuceně ve stylu Dana Browna, v samotném vyprávění netahají za uši a fungují přesně dle potřeby. Ideální volba pro ukrácení jednoho dvou propršených večerů.

cojone  | ***1/2 24.05.2016 22:46

Pohodové čtení a pro mě překvapivě nej povídka byla druhá – nehororová… Btw. jestli je toto poloniusem hodnoceno jako brak, tak pak nevím, jak by hodnotil třeba takového Zabijáka http://www.legie.info/kniha/7818-shaun-hutson-zabijak.

KeB  | *** 23.02.2017 20:07

Průměrný průměr, který nebýt edice by dokonale zapadl do šestákových hororů do vlaku. Obávám se ničím jiným kniha ani není.