Válečníci

série: Atalaya

Kategorie: sci-fi - space opera

originální název: Wojownicy

vydání: Brokilon (web) 2015

Svarec  | **** 12.12.2015 21:25

Hodně zajímavá a rozporuplná kniha. Začátek je esencí nejčistšího utrpení, autorka si vymyslela zajímavý, ale strašlivě složitý svět a na prvních desítkách stran zavalí čtenáře doslova stovkami jmen a pojmů, z nichž některé dokonce i vysvětlí! Úplně absurdní mi v tomto ohledu přišla kapitola 4, kde jsou na několika velice nudných a zmatených stránkách představeni někteří členové triády, z nichž většina se už nikde později v knize nevyskytuje. Každopádně mi bylo líto knihu odhodit, tak jsem se zatvrdil a četl dál a ejhle, ono to najednou začalo být zábavné a čtivé! Autorka má zajímavé nápady, postavy jsou nejednoznačné, s těžko čitelnými motivacemi a charaktery, ale v zásadě sympatické, příběh napínavý. Takže zatímco začátek jsem protrpěl, postupně jsem se do knihy začetl a nakonec už jsem se od ní nemohl odtrhnout. Bohužel Válečníci mají stejný problém jako Prstenec prozření od Novákové – končí v nejlepším, zrovna ve chvíli, kdy se příběh trochu rozjede a nabere jistý směr. Tak snad na další díly nebudeme čekat dlouho.

Vlask  | ***1/2 21.10.2016 00:58

Souhlas s předchozím komentářem. Jen s jednou malou vyjímkou – více mi vadily roztahané teologické diskuze rozebírající jednotlivé typy odpadlických sekt. Tato část byla k nepřežití. Jinak svět je příjemně temný a lehce kritizující evropský humanismus, neboť v plné nahotě ukazuje, co by stalo, kdyby zvítězil asijský pragmatismus nad bezzubou demokracií. Jako rozjezd je to uspokojivé, ale obávám se přílišného počtu géniů a klonů už takhle na začátku. Aby z toho nakonec nebyl další superhrdinský pa­tos.

trudoš  | *** 16.02.2017 08:57

Vzletnou stylistikou v mnohém připomenou Válečníci atmosféru Stárnoucího Slunce C. J. Cherryhové, ale také nejednoho jedince utrápí množstvím nepodstatných informací. Než se konečně rozjede zápletka, máme polovinu knihy za sebou a výhledy do budoucna nejisté. To ovšem neznamená, že by se nic nedělo, spíš unikají souvislosti, jež by alespoň naznačily, jakým směrem se události budou ubírat. Tomu ještě vráží kudlu do zad notná dávka teologických, politických a filozofických disputací, bez nichž se polští tvůrci pravděpodobně neobejdou.
Kladem zůstává čtivost, která je pro dobrý dojem vždycky nejdůležitější. Jaga Rydzewska vytvořila nápaditý vesmír, obohacený o kouzlo japonské kultury se všemi oblíbenými finesami kolem cti a odpovědnosti. A jakmile se autorka překlene přes seznamovací kolo „co, kdo a proč“, nabere její vyprávění obrátky, které kromě nezbytné akce zaujme i propracovanou psychologickou hrou. Nepříjemností je v tomhle ohledu ale závěr, utínající příběh v rozhodujícím okamžiku.