Kategorie: sci-fi - fantasy - urban fantasy

vydání: Wolf Publishing (web) 2004

odkazy: 7x [recenze]

Sirius  | ***** 07.08.2007 19:27

První knih páně Žambocha, kterou jsem kdy četl. Mirek Žamboch se díky ní stal mým oblíbeným autorem. Pro mě osobně je to jeho nejlepší knížka.

Vlask  | **** 18.08.2007 00:36

Zajímavá variace na Kulhánka, které ovšem do dokonalosti chybí větší množství oněch krátkých a řádně temných hlášek. Nicměně nemůžeme chtít úplné kopírování. I tak je to velmi chytlavá akčňárna. Jen je škoda, že se čtenář v knize nic pořádně nedozví – je to takový rozjezd pro druhý díl.

misa1989  | ***** 20.04.2009 15:16

Velice čtivá kniha se zajímavým příběhem. Je to spíše úvod k druhému dílu, kde děj naplno vyvrcholí. Děj je popisován z pohledu několika výborně vymyšlených postav, kterým fandíte od začátku do konce. Každý milovník české tvorby by nad tímhle dílem neměl otálet.

Madam Brbla  | ***1/2 22.06.2009 10:04

Nesdílím všeobecné nadšení z této knihy a důvodů je hned několik. KOMENTÁŘ OBSAHUJE SPOILERY! 1) Marika Záhaňská: tato slečna mi ve své dokonalosti a neuvěřitelnosti nepřirostla k srdci – inteligentní, všestranná, obdivovaná krasavice, co se z běžné asistentky na VŠ během jediného dne vyšvihne na post šéfky ochranky mafiánského synka… A to jen proto, že upozornila právníka na potíže tohoto pohledného génia, nikoliv pro nějaké superschopnosti? Ha ha… ha (rozpačitý smích). Garderóbě této mladé dámy je věnována nebývalá pozornost, Žamboch se v popisování jednotlivých střídajících se kousků oděvu, jejich barvy a materiálu vyžívá jako nějaká ženská. Naproti tomu snad žádná spisovatelka (s výjimkou pisatelek románků červené knihovny) by nevěnovala tolik prostoru vnadným křivkám hrdinky a její nahotě ve všech možných i nemožných situacích. Nakonec i na ty superschopnosti dojde, Marika každou chvilku zázračně přemůže protivníky, případně jim unikne 30-metrovým skokem a pak je sama sebou udivená. Tyto dvě pozice prezentuje v jednom kuse: drsná versus vykulená. Už první díl obsahuje náznaky, kde se ty supersíly vzaly a vůbec se mi nelíbí, kam to celé směřuje. K tomu patří má druhá výtka ke knize. 2) „Líheň“ jako akční román s prvky nadpřirozena je OK, „Líheň“ jako parodická parafráze na Kulhánkovy knihy mi tolik nevoní. Nejsem zvědavá na vzájemné škádlení a poplácávání se mezi spisovateli, nakladateli a knihkupci, to ať si schovají na pokec do hospůdky. Přijde mi to poněkud impertinentní, malinko dětinské, kazí mi to požitek z četby. C) Logické kiksy v ději: Pořád nechápu, proč musela být Marika hned pasována do role šéfky, zcela důvěryhodné, nezpochybňované mnohem schopnějšími a kompetentnějšími profesionály; čím si to zasloužila? Třeba se to dozvím v druhém díle. Dále – hlavní hrdinové nakupují obtížně sehnatelné, zdaleka ne běžné vybavení za stamilióny euro, všechno zvládají nepravděpodobně rychle a bezproblémově; protistrana ovšem takové transakce není schopná vystopovat, místo toho se pořád pachtí za nějakými pofidérními svědky? No budiž, záporáci obvykle bývají neschopní tupci. A pak tady máme časový renonc v závěru, kdy kapitán Krčmář zavolá varování, je zatčen, převezen, vyslýchán dvěma vyšetřovateli po sobě – jeví se to PŘINEJMENŠÍM na hodinu událostí, než přijde telefonát ohledně výbuchu vily. Podle slov Mariky Záhaňské však od varování do příjezdu hasičů uplynulo ani ne 15 minut. Skončím s vyjmenováváním záporů, „Líheň“ je v podstatě svižně čtivá, oproti kulhánkovinám se nesoustředí jen na akci a potoky krve. Děj je popisován různými postavami, což jej příjemně oživuje. A na konečný závěr je brzy, ten si udělám až po dočtení druhé části. Zatím 65% s notně odřenýma ušima, jakož i dalšími přečnívajícími anatomickými součástmi.

Renča  | ***** 28.12.2009 15:13

Hodně rychlý rozběh, sympatické, prokreslené postavy. Zajímavý příběh čekající na řešení. Pro mně lepší než třeba Kulhánkův Noční klub.

SiriusChico  | **** 03.03.2010 15:19

Žambochovi se podařilo něco hodně zajímavého. Vnímá a popisuje fantasy pomocí vědeckých metod, jo ano již to tady bylo, ale autor to zde zakomponoval tak šikovně do děje, že to zde působí opravdu reálně. I když (většinou) nijak nevybočuje z vlastní vytyčené logiky, jsou v této knížce minimálně dvě chvíle, kdy jsem byl opravdu přjemně překvapen. Všechny negativní stránky tu již dopodrobna rozebrala Jana677 se kterou teda musím souhlasit pouze v bodě dva. Ne že by ostatní pravda nebyla, ale nepřišli mi jako významní kazitelé zážitku. Ale ten pan Rulhánek jako druhý nejbohatší člověk světa (nebo jak to bylo) mi opravdu moc neleze..... Ale to je opravdu maličkost.

tvarohovej  | *** 31.12.2011 12:51

Příběh je i na poměry pana Žambocha mimořádně naivní, plný logických chyb a celkem mu chybí atmosféra. Vyznívá to jako nějaká variace na kulhámkovské motivy, ale nemá to absolutně žádný náboj. Nechci ale nijak shazovat autorovu tvorbu – například Seržant je naprosto vynikající počin.