Tato kniha je částí i jiných knih: Líheň*

Kategorie: fantasy - urban fantasy

vydání: Wolf Publishing (web) 2005

Sirius  | ***** 07.08.2007 19:29

Pokračování jedné z nejlepších prací Mirka Žambocha. Co dodat? Snad jen jedno – rozhodně to čtěte ihned po prvním díle.

Madam Brbla  | *** 28.08.2009 09:40

Uf, dočteno a šup s tím do antikvariátu. Oceňuji, jak si s tímhle svým dílkem Mirek Žamboch vyhrál, jak se snažil pomocí matematiky všemu dodat smysl a zdání reality. Pro mě to tedy byly jen abstraktní bláboly, klidně teorii M-pole mohl napsat svahilsky a pochopila bych ji zhruba stejně:-)). Ale pro nás blbé tam naštěstí byla postava Francesky Saliceové, co všechno objasnila hezky polopaticky. S výjimkou těchto vysvětlovacích pasáží se na čtenáře valí jedna zběsilá akce za druhou, s Marikou už naštěstí tolik netřískají hormony a žádný z hrdinů si navzdory superschopnostem nemůže být jist životem. Skon některých osob byl na můj vkus popsán velmi odbytě, jen zmínka v ději a jede se dál. Navzdory svižné čtivosti jsem se knížkou prokousávala poměrně ztuha a motivací mi nebylo zjistit, jak to dopadne, ale konečně DOČÍST a mít to z krku. Stále mi vadilo poklonkování reálným osobnostem, veškerá nadsázka se soustředila jen na tohle vzájemné kočkování, zatímco akčním pasážím vtip skoro chyběl. Konec pitvání: Mirek umí, dokázal to i „Líhní“, akorát mně osobně zvolené reálie, zápletka ani postavy kdovíjak nesedly. Přečetla jsem si i závěrečný doslov, jestli v něm nenajdu důvod pro zlepšení svého mínění a hodnocení… bohužel ne, obsahuje pouze informace zcela zjevné, žádné polehčující okolnosti:-). 55%

Renča  | *** 28.12.2009 15:10

Souhlas, že číst hned po 1.díle. Na druhou stranu pro mne o dost horší než 1.díl, který mi připadal jakž takž reálný, ten druhý už ani trošku, pořád jsem čekala, kdy bude „…a probudila jsem se.“ To vysvětlování teorie M-pole podle mně zbytečně natahovalo děj. Vadilo mi, že postavy si uvědomují, že jsou jen postavy v knize.

SiriusChico  | **** 10.03.2010 18:50

No holt není to knížka pro holky (viz předchozí komentáře). :-) Jestli to není i tím že každý z nás chlapů hluboko uvnitř touží proniknout do tajů dámského (nejen) spodního prádla, tak jak do něj musel proniknout autor při psaní této knihy… Ted vážně: Jde o akcí nadupanou svižnou knihu, která má svoje chyby. Jenom tak zběžně: není moc originální, praktikuje řitní alpinismus (ten věčný Rulhánek…) a závěrečné bitvy jsou odfláknuté. ALE TO JSOU OPRAVDU MALIČKOSTI v porovnání s úžasným světem, který zde autor vytvořil. Kousky skládánky do sebe zapadají, příběh se uzavírá, hrdinové umírají… Nemůžu nedoporučit ;)