94%
Naslouchač

Petra Stehlíková

Naslouchač

vydání: Host (web) 2016

snop  | ****1/2

Hrozně zajímavý svět, ve kterém bych ještě chvíli rád pobyl. Snad se mi to i splní, pro pokračování je rozhodně hodně prostoru. Ba spíše, pokud by pokračování nepřišlo, hodnotil bych hůře, protože celkově je to spíše taková expozice než plnohodnotný příběh. Ale jako expozice je to vynikající. Mimochodem, sice je poznat ženský rukopis, ale není třeba se obávat, romantika je na vedlejší koleji.

Doubravka  | ****1/2

Velmi příjemné překvapení. Příběh, ač zasazen do postkatastrofické Evropy vzdálené budoucnosti, se čte jako fantasy, neboť ta část obyvatelného světa, do které nás autorka zavádí jako první, odpovídá technologicky v zásadě středověku. Přesto víme, že „v Nížinách“ vládne nejmodernější technika, medicína, věda. Na ty si ale ještě počkáme :) Moc se mi líbilo umístění děje, Ural coby vyztužená hradba před zamořeným vzduchem a rumunština jako jazyk starých sklenařů (kasty jako jediné schopné pracovat s nebývale potentním nerostem sklenitem). Atmosférou mi Naslouchač trochu připomínal Sandersonovy Mistborny minus romantika. Třebaže je hlavní hrdinka ženského pohlaví a nízkého věku, nemyslím si, že by se jednalo o cílovku, je to poutavá, rafinovaná a čtivě napsaná fantasy, u které se velmi těším na pokračování. Bohužel se ho asi dočkáme nejdříve až na podzim 2017, což mě rmoutí, ale snad to čekání bude stát za to :)

Lokina  | *****

Čtivý, napínavý, příběh a ještě k tomu od české autorky. Klobouk dolů. Už jenom proto, jsem si to oblíbila, protože hlavní postavou nebyla starší dívka, jak se u těchto knížek stává, ale je to z pohledu třináctileté dívky. Od samotného začátku jsem Ilan fandila. Byly momenty, kdy mě některé pasáže opravdu rozesmály a u některých jsem ani nedýchala. Vargas mi hned padl do oka, jako jedna z postav. Nevím, jak to napsat, ale oblíbila jsem si ho, už jenom z toho důvodu, že mezi ním a Ilan se vytvořilo zvláštní pouto. Upřímně tuto knihu vřele doporučuji :-)