série: Prachmistři

originální název: The Crimson Campaign
originál vyšel: 2014

vydání: Talpress (web) 2016; Talpress (web) 2017

odkazy: 1x [recenze], 1x [ukázka]

Alfi  | ****1/2 27.07.2016 20:04

Pokračovanie série Prachistři je rovnako dobre napísané ako prvý diel. Dej pokračuje presne tam, kde prvý diel skončil, pričom sleduje osudy Tamása, Taniela, Adamata a Nily. Jediná nevýhoda je, že na úplne rozpletenie a ukončenie dejových liniek musíme čakať do tretieho dielu.

snop  | **** 22.09.2016 23:15

Velmi dobre, ba rekl bych, ze lepsi nez prvni dil. Osudy se stale zapletaji, knihu opoustime v krizi, ale postavy se prokresluji (aspon ty hlavni) a uz nema clovek pocit takoveho skakani v deji mezi postavami. Bude hodne zajimave zjistit, co autor udela s pribehem ve tretim dile, protoze nyni to muze skoncit stejne dobre dobre jako spatne. Velmi citelne, zabavne.

Durgas  | ***** 31.03.2018 12:57

Tak toto je pokračovanie ako lusk! Dej je už rozbehnutý a od knižky sa nedá odtrhnúť od začiatku až po koniec. Prispieva k tomu aj fakt, že v deji ide prakticky skoro všetko od desiatim k piatim a to človeka ženie vpred. Taniel tu dostane viac na búdku ako Rocky v prvých 4 filmoch dohromady a Tamásov život visí behom zúfalého ťaženia nepriateľovym územím na vlásku. Prišlo mi zaujímavé, možno trošku zvláštne, že sa ako poľný maršál stále vrhá do najväčšieho ohňa, či už v bitke, alebo špionážnych akciách, aj keď by na to mohol (a mal) ako vrchný veliteľ nasadiť svojich ľudí. Ale podobne sa chovajúce osobnosti poznáme aj z našich dejín, takže je to vlastne v poriadku. Zhrnuté a podčiarknuté, Krvavé ťaženie je výborným druhým dielom uchvacujúcej série, a ja už sa neviem dočkať záverečnej časti. (čítané v originále)

Madam Brbla  | **** 24.05.2018 15:36

Druhý díl „Prachmistrů“ nasazuje od začátku svižné tempo, které se překvapivě daří udržet až do finále, tedy bezmála 600 stran.
Hlavní postavy už známe a dozvíme se o nich jen málo nového. Tamás musí použít veškerý svůj um, strategické myšlení i lstivost, aby se dokázal probít přes nepřátelské území. Jeho syn Taniel bojuje se svou závislostí, se svými city, s kezskými protivníky i s nadřízenými ze své armády. Adamat se veškerými myslitelnými prostředky pokouší zachránit milovanou rodinu. Všichni tři při ve svých liniích hojně prolévají krev nepřátel i tu vlastní. Trochu méně prostoru má neobyčejná pradlenka Nila a její snaha chránit nezletilého následníka trůnu. Na obou stranách konfliktu přibude několik nových hráčů, jsou to však jen kosmetické změny.
Události jsou proměnlivé, o akci a brutální scény není nouze – chvílemi autor možná až příliš tlačil na pilu, přesto jsem s napětím hltala jednu stránku za druhou. A mohlo by to napětí být větší, kdyby ústřední postavy nevykazovaly až nadpřirozenou nezničitelnost. V téhle sérii prostě nefigurují normální smrtelníci (pouze jako bezejmenný komparz určený k likvidaci), což poněkud zamrzí. I tak hodnotím vysoko, adranští hrdinové jsou fajn (i tomu sebelítostivému feťákovi Tanielovi musím přiznat několik sympatických vlastností), padouši jsou správně padouchovití a čte se to jedna báseň… až na pár kopanců v textu, které jdou na vrub nepozornosti odpovědného redaktora. 84%

Methat  | ***** 09.12.2020 16:08

Parádne pokračovanie výbornej fantasy. Dej šlapal dopredu ako parný valec a vy si to ako čitateľ užívate na prednom sedadle. Najviac mi sedela linka s Tanielom a Tamásom (a niekedy bol zlý preklad a z Taniela bol Tamás, ale to nevadilo) a najmenej s Adamatom. Idem sa vrhnúť rovno na tretí diel.