Miroslav Žamboch

Megapolis

Kategorie: sci-fi - povídková sbírka

vydání: Palmknihy (web) 2003; Palmknihy (web) 2004; Triton (web), EF 2010

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

snop  | ** 14.12.2010 14:42

Priznam se, ze mi kniha opravdu skoro nic nerekla. Povidkam hapruje dejovy oblouk, svet je velmi neprehledny, akce nevyplyva ze situace, ale je tam vpravena hlavne kvuli akci… pusobi to na me jako povidky, ktere mely zustat v supliku. Pritom Zambocha velmi muzu!

juno  | ***1/2 12.07.2011 00:01

Psychedelije, ze ktere by se mel Kulhanek poucit.

BorgDog  | ****1/2 01.05.2012 12:28

Megapolis. Experiment Mikea (ehm… Mirka) Žambocha, Město řídící se vlastními pravidly, kde s lidmi pohromadě žijí i postavy z filmů a komiksů, po nebi se prohání Superman, podsvětí řídí Trhač, Conan pracuje v bance a kačer Donald už to má za sebou. Škoda ho. Nutno říct, že je to experiment víc než zdařilý. Autor umí postavit známé hrdiny do takových rolí, že vzápětí začnete sami domýšlet detaily, důsledky nebo si představovat další situace „co kdyby…“ a čím víc pokračujete, tím víc se bavíte. Stačí zavzpomínat na školní léta. Ne, opravdu to není gaimanovské, jak někdo napsal – Gaimanova poetika, ať se vám líbí nebo ne, je někde úplně jinde, snad kromě „Schůzky se starou známou.“ Ale zábavné je to pekelně.

Má to jedinou vadu na kráse: Je toho málo. Ze šesti povídek ta poslední prakticky do Megapolis nepatří a „Noci šelem“ jen silně okrajově. Vrcholem jsou pravděpodobně „Schůzka se starou známou“ a „Špinavý kšeft,“ byť každá jiným způsobem. Kdyby byly všechny povídky takové, a kdyby autor ještě aspoň dvě tři přidal, hodnocení by bylo stoprocentní, takhle prostě „moc málo muziky.“ Ovšem slyšel jsem, že Megapolis původně vznikla jen pro soukromé pobavení a vůbec neměla být publikována. Je skvělé, že tomu tak není. A je škoda, že se dnes už autor podobně nebaví častěji.