(viz informace u vydání - záložka 'další informace')

originální název: Armada.
originál vyšel: 2015

vydání: Knižní klub (web) 2016; Ikar (SK) (web) 2016; Ikar (SK) (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

Fredericco  | ****

Po úspěšném Ready Player One, je tu další kniha, která podobně jako ta předchozí odkazuje na různé sci-fi filmy, staré videohry nebo hudbu, což mi při čtení mnohokrát vykouzlilo úsměv na tváři. Armada vypráví příběh, který tu byl před tím už mnohokrát. Obyčejný chlapec/hráč her, který žil celý život jako outsider se náhle dozví o své výjimečnosti, o mimozemšťané invazi, záchraně světa … zkrátka takové typické Béčko. Děj je docela prostý, má spád a v určitých momentech připomíná/kopíruje jiná díla (má to svůj důvod), jako třeba Iron Eagle, The Last Starfighter nebo třeba Ender's Game. Co mi asi nejvíce vadilo, byla délka. Vše se odehrává během krátkého časového úseku, který nedává moc prostoru pro rozvoj a výsledek pak působí trochu uspěchaně.

Ernest Cline tentokrát bohužel nepředvedl to samé jako u svého prvního díla. Armada je zajímavé a příjemné čtení, jedná se ale spíše o takovou jednohubku, které ještě cosi chybí.

Lokina  | *****

No jakože pecka největší! Na to že hry vůbec nehraju a nejsem technikou políbená, mě to děsně bavilo. Pařmenka nejsem, ale fanoušek „scifáren“ ve stylu Star Wars, Star Trek ap. jsem od svého dětství, takže touhle cestou se mi kniha dostala pod kůži. Plusový body si připsala za cool vypalovačky, který jsem si během čtení pouštěla, to byl nářez. Teď s chutí se pouštím do Ready Player One :-)

bloy  | ***

Množstvo nostalgie plný odkazov pre nerdov a vŕšenia klišé na klišé. Každý geek si to nepochybne užije, horšie už je to s príbehom, ktorý je tak na úrovni priemernej epizódy Doctor Who, ak vôbec.

SONP  | ****

Když se Armada dostane na stůl čtenáře , kterou napsal autor, kterýžto strávil své dětství hraním stejných her, koukáním na tytéž filmy a posloucháním té samé hudby, projede tímto dílkem čtenář jako nůž máslem – takhle rychle už jsem dlouho žádnou knihu nepřelouskal, asi je to díky všem těm popkulturním odkazům, kterými je kniha doslova prošpikována. A po přečtení některých komentářů se sice trochu stydím, ale musím otevřeně přiznat, že si mi to dost líbilo. A to přesto, že kniha je jednoduchá, zcela předvídatelná, obsahující snad všechna hollywoodská klišé a žalostně neoriginální (v tomto směru ale autorovi budiž ke cti, že takřka všechny vykradené knihy a filmy jsou zde ocitovány). Autor si zkrátka na nic nehraje a stvořil pařanskou jednohubku s jasnými filmovými ambicemi. A taky proč ne, není každý P.K. Dick nebo Asimov. Jednu hvězdičku oproti RPO srážím za to, že mi jsou přeci jenom bližší osmibitové pixelové pařby než moderní 3D bojové. 80%