Město permutací

Kategorie: sci-fi - hard sci-fi

originální název: Permutation City
originál vyšel: 04/1994

vydání: Návrat (web) 2002

irigi  | ***** 03.02.2008 21:18

Výborná kniha! V první půlce jsem byl unešen tím, jak promyšleně Egan prezentuje „kopie“, emulace lidí spuštěné v počítači. Je tak přesvědčivý, že věřím, že pokud budeme jednou mít dost výkonné počítače, budeme řešit alespoň některé problémy zde nastíněné. .. V druhé polovině se celý svět typicky eganovsky převrátí úplně naruby, až se člověku tají dech.

(V podledních momentech se sice děj odvíjí trochu nelogicky, proti původním předpokladům, ale myšlenkám jako takovým to na síle neubírá.)

avatar2  | **** 31.12.2008 09:57

Hledáte nějakou oddychovku na cestování MHD? Tak to po téhle knize nesahejte. Město permutací je mimořádně náročné na čtenářovu pozornost, chvilku přepnete na automatiku a jste ztraceni. Příběh plný virtuálních existencí a světů existujících v hlavách někoho jiného… Je to dobře vymyšlená i napsaná kniha, o tom není sporu. Ale protože nemůžu dát ruku do ohně za to že jsem plně pochopil co se tam kdy dělo, nemůžu dát plný počet. I když někdo jiný třeba ano. Máte-li rádí mimořádně spletité high-tech SF, klidně mé hodnocení považujte za stoprocentní.

Spott3r  | ***** 18.07.2011 20:39

Město permutací je fascinující kniha. Skutečně to není lehké čtivo, děj si vyžaduje neustálou pozornost, ovšem odměnou je čtenáři bravurní vykreslení možné podoby života ve virtuální realitě. Mimochodem, vřele doporučuji věnovat zvýšenou pozornost popisu aspektů pojících se s nekonečně dlouhým životem a s ním spojenou potenciální nudou. Vynikající úvaha. Knihu jednoznačně doporučuji!

Skabandari  | ***** 06.04.2017 09:57

Ze začátku mě to moc nenadchlo, přišlo mi, že tahle myšlenka se v nějaké formě objevila i v jiných jeho knihách, ale čím dál sem čet, tím to bylo lepší. Všechny postavy zde mají své místo a všechny dějové linky zajímavý konec. Tenhle autor mi prostě mimořádně sedí a prozatím jsem z oblasti SF nic lepšího nečetl.