vydání: Talpress (web) 2016; Talpress (web) 2017

snop  | **** 21.12.2016 19:55

Zajimave postavy, svizny dej, dustojne uzavreni. Co vic si prat?

Alfi  | ***1/2 31.12.2016 21:50

Horšie ako prvé dva diely najmä zmenou prostredia na okupované mesto. Oceňujem, že séria je uzavretá bez otvorených vrátok k ďalším dielom.

KainIX  | ***** 30.05.2017 09:52

Za mně minimálně stejně dobré jako jednička, rozhodně lepší, než dvojka, kde se první půlku knihy skoro nic neděje. Každopádně parádní zakončení vynikající trilogie. Pro mně je toto nejlepší nová fantasy od dob Malazu. Doporučuji každému fantasy fandovi, milovníkům military fantasy obzvlášť. Už se nemůžu dočkat, až si přečtu všechny doplňující povídky a rozečtu volně navazující trilogii, jejíž první díl už v originále vyšel.

Madam Brbla  | **** 11.08.2018 16:01

Autor se ani ve třetím díle nezdržoval souhrnem předešlých událostí, pokud tedy disponujete mizernou pamětí jako já, přečtěte trilogii v rychlém tempu, než se vám poztrácejí souvislosti. Ono to nedá žádnou práci, Brian McClellan má velmi čtivý styl a oči po řádcích jen letí. Chcete si ukrátit chvilku na záchodě a náhle zjistíte, že jste v té nedůstojné pozici poskočili v ději o 50 stránek… ehm, no nic.
Stejně jako předtím střídavě sledujeme různé linie: každý ze sympatických hrdinů má svůj úkol, své osobní pohnutky, své úhlavní nepřátele určené k likvidaci. Pořád mě poněkud štvalo vědomí neporazitelnosti klaďasů (víceméně klaďasů), ti sice krvácejí a trpí na desítky různých způsobů, přesto se pan spisovatel zdráhá důležitější „bílé“ hráče odstranit ze šachovnice, zatímco pěšáci hynou po tisících a padouchy politujeme předem. Přiznávám, nakonec jsem si i pobrečela, ale stejně bych, já bestie, uvítala v té nelítostné řeži více obětí mezi těmi, kterým jsem docela držela palce.
Román patřičně uzavírá veškeré válečné běsnění za účelem vzniku vysněné republiky, kde jsou si všichni rovni. Prostor pro další dobrodružství zůstal zachován, není ho však nutno vyplňovat. Daný svět (jeho zákonitosti, kouzla i jednotlivé charaktery) už se mi lehce omrzel, hodnotím tedy o malinko slaběji, jakkoliv úroveň není horší proti předchozím dílům. 79%

P.S.: Tiskárna vyrobila solidní kopanec (přinejmenším v mém výtisku se závěrečných pár desítek stran ocitlo někde ve dvou třetinách knihy), nebrání to ovšem plynulému čtení, jakmile se člověk zorientuje. Redakci opět uniklo pár hrubek a stylistických neučesaností – v malém množství, leč do očí to praštilo.

Methat  | **** 05.01.2021 20:47

Výborné zakončenie trilógie, len mi tento tretí diel prišiel najslabší. Začiatok bol ešte nadupaný, no potom to akosi začalo strácať dych a do konca šlo v miernejšom tempe. Hlavný padúch celého tohto kolotoča sa ukáže až na konci a opäť tu je veľa prekvapivých momentov (Nila). Potešili aj momenty, ktoré boli viac citlivejšie, v ktorých hrdinovia ukázali emócie, naopak tu bolo málo Ka-poel. Každopádne, Prachmistři sú veľkým prekvapením a stali sa mojou obľúbenou sériou, ku ktorej sa niekedy vrátim.