originál vyšel: 2016

vydání: Host (web) 2017; Host (web) 2017

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze], 1x [info]

memnon666  | *****

i druhá kniha je nadmíru podmanivá, perfektní jízda až do konce – obdobné ingredience, obdobný výsledek :)

trudoš  | ****1/2

I když zápletka v mnoha ohledech připomíná koncepci předchozího Města schodů, v základu mě Město mečů stejně bavilo o chlup víc. Možná proto, že už se čtenář nemusí probírat zákonitostmi kolem mrtvých bohů a autor se tak směle může soustředit na dobrodružnost samotného příběhu. Navíc Turyin je daleko zábavnější a cyničtější hrdinka než Shara, přičemž největší kápo ze všech je samozřejmě Sigrud, který naštěstí i zde dostane svůj řádně krvavý prostor.
Co však na Bennettovi oceňuji nejvíc, je, že udržel detektivní atmosféru, přestože k tomu neměl důvod. Pátrání po zmizelé agentce, rozšířené o vyšetřování brutálních vražd, dává událostem stylový šmrc, který umocňuje atraktivitu celého vyprávění. Stále mám sice problém zařadit si svět božských měst do konkrétního období, protože vedle chladných zbraní a zakázané magie, tu ke slovu přicházejí automobily či rovnou elektřina, ale autorova imaginace mě pořád umí fascinovat dostatečně silně, že praktickou logiku věci jednoduše házím za hlavu.

Gaarq  | *****

boží :) bennett je pan spisovatel. promyšlené, napínavé, zajímavé, nápadité, řemeslně takřka dokonalé. autor, který netahá čtenáře za fusekli lacinými zápletkami, autor, který dokáže zprostředkovat zajímavé dialogy a úvahy, autor, který dokáže překročit vlastní stín a nevykrádat se víc, než je nezbytně v pokračování nutné. myšlenka dění okolo voortyi je sice ze stejného světa jako bulikovské drama, bennett však dokázal najít nové a neotřelé aspekty božskosti.

snop  | ***1/2

Mozna je to tim, ze jsem knihu cetl v podstate par dni po prvnim dilu, nicmene prisla mi horsi, minimalne v tom smyslu, ze neprinasi nic noveho. V podstate jsem se dockal opakovani tehoz, s trochou toho vietnamskeho traumatu navic. Za me zklamani. Ale kdo si jede military, urcite si to vychutna.